Režie:
Vladimír MichálekKamera:
David PloyharHudba:
Jan ČechtickýHrají:
Jiří Ployhar ml., Eva Vrbková, Milena Marcilisová, Rostislav Marek, Miloslav Maršálek, Eva Lesáková, Ondřej Mikulášek, Eva Gorčicová, Jan Grygar, Petr Bláha Nejedlý, Zdeněk Troška, Michael Beran (více)Epizody(13)
-
Obraz (E01)
-
Imbecil (E02)
-
Milenka mrtvého (E03)
-
První casting (E04)
-
Vzkaz od nebožky (E05)
-
Poslání (E06)
-
Árie (E07)
-
Sací koš (E08)
-
Modrá voda (E09)
-
Mňoukavý hotel (E10)
-
Pavouček (E11)
-
Králíci se nedočkali (E12)
-
Okno do hřbitova (E13)
Obsahy(2)
Cyklus zajímavých příběhů ze současnosti pod názvem Okno do hřbitova je projekt Centra dramatických pořadů brněnského studia České televize. Původní povídky napsal nedávno zesnulý spisovatel Miloslav Švandrlík. Drobné příběhy obsahující tajemství, někdy vyvolávající i hrůzu, ale vždy s nádechem humoru, inspirovaly zkušené filmové scenáristy Martina Bezoušku a Dušana Kukala k vytvoření povídkového cyklu. (Česká televize)
(více)Recenze (45)
Povídky Miloslava Švandrlíka jsem doslova hltal, protože jsou krátké, vtipné, napínavé, se skvělými pointami. Není tomu tak bohužel při jejich zfilmování. Největší díl neúspěchu u mě vytváří tragické výkony hlavních postav, které spíše jakoby odvykládají text a vůbec nehrají. Práce režiséra je tedy doslova odfláknutá. V kontrastu s tím mě potěšila alespoň výborná práce kameramanů. Pokud toto obsazení je elita brněnských (moravských) herců, tak jsou na tom naši moravští přátelé dost bledě. Bez šťávy, bez všeho, co mají povídky pana Švandrlíka. ()
Tak se mi zdá, že někteří uživatelé ČSFD se zde cíleně přihlašují a hodnotí jen a jen proto, aby shodili v podstatě celou českou TV filmovou produkci za každou cenu. Přitom mnohdy ani nepočkají na více dílů a hnedle "vysoce odborně" hodnotí. Cyklus příběhů z brněnského studia ČT mi připadá nevšední a zajímavý. Na zajímavosti jistě přidává i celá řada neokoukaných hereckých tváří. Jistě i podle mého názoru je divácká přitažlivost jednotlivých příběhů nevyvážená, to však neznamená, že paušálně odsoudím vše. Mě připadá tento seriál minipovídek docela příjemně koukatelný, a když hodnotím třemi hvězdami, tak dávám najevo průměr, nikoliv propadák. ()
Mám rád hororové poviedky pána Švandrlíka a čítal som všetky, ktoré kedy napísal, ale z tohto seriálu som dosť sklamaný. Tie chabé herecké výkony a dieravý scénár by sa snáď dali prehrýzť keby sa jednotlivé poviedky držali svojich predlôh. Už len treba "Králíci se nedočkali", "Vzkaz od nebožky" či "Filmová zkouška" sa predlohy vôbec nedržia a takto by som mohol pokračovať. Jednotlivé epizódy v rámci akejsi pochybnej atraktivity prekrúcajú predlohu naruby. Pre mňa je tento seriál premárnená šanca. ()
Naprosto promrhaná příležitost převést Švandrlíkovo skvělý povídky do televizní podoby. Podle mě jsou hlavním problémem herci, který jsou možná neokoukaný, ale taky hrajou zoufale amatérsky. Jedna hvězda je prakticky jen za první povídku, která byla díky Polívkovi a Slavíkový o několik tříd vejš, než další skoro ochotnický díly s opravdu tragickejma hercema. ()
Mé dojmy po první povídce: Brněnské divadelní herce mám velmi ráda (až na ty nové, to by však bylo na jiné a dlouhé povídání), docela i ponuré příběhy, takže jsem se na seriál fakt těšila. O to větší pak bylo mé zklamání. Musím souhlasit s Bluntmanem - vypadalo to, jako by herci hráli v divaldle, nikoliv ve filmu (pravda - mohl to být záměr, to ale nic nemění na tom, že to k tomu příliš nesedělo). Zuzana Slavíková bývala v Mahenově divadle skvělá, než začala uvádět tu pitomou soutěž, pak se hrozně změnila, přišlo mi, "jako by pak v tom duchu pokračovala i na divadle" - a není to jen můj osobní názor, v tom se shodla i řada mých blízkých. A propo - některé brněnské herce jsem viděla i v "normálních filmech", kde hráli naprosto přirozeně. Takže fakt nechápu. Námět zajímavý, ovšem celkem klišé a hlavně - divně zpracovaný (to bych u tohoto režiséra fakt nečekala), hudba otřesná (sama od sebe, navíc k tomuto se absolutně nehodící). A celkově to bylo takové prkenné, "tak nějak divné". Ovšem zdůrazňuji - to vše soudím (zatím) jen po prvním dílu (povídce), třeba mne ty další překvapí, uvidíme. Dám tomu určitě ještě šanci, už jen kvůli "mému" Brnu a mým (již od dětství) oblíbeným Brňákům. ;-) ............................................................. Po shlédnutí dalších 2 povídek uznávám, že už to bylo o facku lepší, leč zatím zůstávám s hodnocením u jedné hvězdy. Příběhy mne vůbec nijak neoslovily. Uvidíme, co se bude dít dál. ()
Galerie (44)
Photo © Česká televize / Jef Kratochvíl
Zajímavosti (3)
- První dva příběhy „Árie“ a „Imbecil“, jejichž kameramanem je David Ployhar a vedoucím produkce Radovan Kramář, se natáčely od 20. dubna do 4. května 2010 v Újezdě u Brna a v Bílovicích nad Svitavou, respektive v Mikulově, Pavlově a v Hustopečích. Zbylé části se natáčely během července a srpna opět v Brně a na jižní Moravě. V epizodě „Vzkaz od nebožky“ bydlí bezdomovec Ostřihoň (Arnošt Golgflam) v ruinách fotbalového stadionu Za Lužánkami. Jeho "lůžko" se pak nachází přímo vchodu do kabin fotbalistů. (ČSFD)
- Většina scénářů čítá až sedm verzí. [Zdroj: Česká televize] (hippyman)
- Scenáristi Dušan Kukal a Martin Bezouška písali scenár aj k seriálu Draculův švagr (1996), ktorý bol tiež na motívy poviedok od Miloslava Švandrlíka. (Jello Biafra)
Reklama