Reklama

Reklama

Učitel dějepisu, Pat Solatano (Bradley Cooper), prošel psychickou krizí, během níž přišel o všechno – ztratil dům, práci, manželku i svůj dosavadní život. Jediné, co získal, bylo osm měsíců strávených v psychiatrické léčebně. Po jejich skončení mu soud dovolí vrátit se domů. A tady teprve začíná příběh Terapie láskou, excelentního filmu, který se pyšní 4 nominacemi na Zlaté Glóby a dokonce 8 nominacemi na Oscary včetně nominace za nejlepší film, režii, scénář i herecký výkon... Pat se vrací ke svým rodičům (Jacki Weaver a Robert De Niro), kteří se mu ze všech sil snaží pomoci postavit se na vlastní nohy. Sám Pat je odhodlaný zásadně změnit svůj život, což pro něj znamená přemoci nezvladatelné návaly vzteku, myslet pozitivně a především znovu najít cestu ke své manželce Nikki (Brea Bee), protože je přesvědčený, že i přes velmi dramatické okolnosti jejich rozchodu, to musí spolu dát opět dohromady. Jednoho dne ovšem Pat na večeři u přátel potká Tiffany (Jennifer Lawrence), nevyzpytatelnou a záhadnou dívku v depresi s kupou vlastních problémů. Od této chvíle se mu život začne komplikovat ještě více. Tiffany nabídne Patovi dohodu: pomůže mu sblížit se znovu s manželkou a on ji na oplátku pomůže s něčím pro ni velice důležitým – shání totiž partnera do taneční soutěže. Ani jeden z nich netuší, že se díky tomuto spojenectví mezi nimi vytváří nečekané pouto a oba zjišťují, že je společně trávený čas naplňuje neskonalým štěstím. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (29)

Trailer 2

Recenze (1 325)

novoten 

všechny recenze uživatele

Pro někoho bude Playbook uštěkaným dramatem, kde se postavy jenom hádají, střílí po sobě diagnózami a štěstí hledají skrze priority, které nejsou úplně srozumitelné. Pro mě je Playbook zpovědí, budíčkem, silou života i vykřičenou touhou po štěstí. Když řeknu, že právě na konci filmu jsem měl pocit, že ať se stane cokoli, tak mám šanci dokázat to, co je pro mě v životě nejdůležitější, bude to znít jako nejotřepanější klišé. Jenže právě do téhle upřímné nálady mě Pat a Tiffany dostali. Od prvního monologu do strhujícího konce. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Hrdinové screwball komedií se chovali jako blázni. Hrdinové Terapie láskou blázni jsou. Samozřejmě v mezích amerických indie romancí – čili jde o figurky s výstředním chováním a minimální psychologickou hloubkou, které jsou definované jenom jejich interakcí s bezprostředním okolím. Jemu sem tam ujedou nervy, ona má nymfomanické sklony, oba někoho ztratili. Teď potřebují emocionálně vyplnit uvolněný prostor a najít ztracenou rovnováhu (třeba v tanci). Víc pro pochopení příběhu a zakušení dobrého pocitu v závěru vědět netřeba. Russell vsadil na dobré herce a prudké slovní výměny, nepřekvapí tak, že mezi vrcholy filmu patří scény, v nichž po sobě křičí několik psychicky labilních postav, snímaných roztřesenou kamerou. Nejde ale o další projev „shaky cam“ syndromu. Nervní kamera je využívána v souladu s Patovým postupně tlumeným neklidem. Klidnější jsou scény u psychiatra a určitou harmonii pohyb kamery získává postupným sbližováním ústředního páru, které je však dlouho motivováno zištně, takže jistá nervozita a nejistota přetrvává. Kamera nás i v jiných scénách upozorňuje na to, co si postavy uvědomí teprve později (čtení dopisu), čím je vytvářeno napětí a vyvoláváno očekávání, jež alespoň zpříjemňuje cestu za předvídatelným zakončením. Je potěšující, že scénář oproti mnoha současným komediím nesestává jenom ze Scén a Hlášek a má také pečlivě promyšlenou strukturu (vyklenutý dramatický oblouk, chcete-li) – bez hluchých míst, s finále, v němž jsou svědomitě zužitkovány veškeré motivy. Skutečnost, že hrdina nemá své jednání plně pod kontrolou a kvůli „léčbě“ se musí naučit tančit, nijak neoslabuje důsledně androcentrický narativ (rodiče od Tiffany téměř nepoznáme, ti Patovi podmiňují rozuzlení) a také v jiných ohledech je scénář revizionistický jedině ve vztahu ke screwball komediím. Společenské normy jsou podrývány přenesením léčebného procesu z institucionálního rámce do vnějšího světa, resp. popřením dichotomie mezi „normálností“ a „bláznovstvím“. Oproti klasickým screwball komediím si zde díky realistickému kontextu (léčebna, prášky, agrese) uvědomujeme, že postavy jednají jinak, než jak je v jejich světě zvykem. Ani jedna z nich však nemusí postoupit do normálnějšího světa. Jinými slovy, všichni jsou blázni, jde jen o to, najít toho správného. 75% Zajímavé komentáře: imf, ScarPoul ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Silver Linings Playbook jsem na základě zámořských ohlasů vyhlížel jako jednu z nejlákavějších letošních Oscarovek, ale bohužel, úplně stoprocentně přesvědčivě to na mě tedy nezapůsobilo. Neučesaná vztahová síť kopy divných, bláznivých, neurotických postav, jimž kraluje Jennifer Lawrence a Bradley Cooper (jež oba považuju za velmi nadané mladé herce), si moje srdce nezískala. Příjemná svižná zábava to docela je, budu-li se na to snažit dívat pozitivně. Ale nic víc. Emočně mě film minul obrovským obloukem, dokonce až v takové míře, že si ani nejsem jistý, kdy přesně jsem měl nějaké emoce pocítit. Vždyť ten vztah hlavních postav je budován tak nějak mimochodem, hlavně teda ze strany Coopera. Potkaj se, hádaj se, tancujou a bum. Chris Tucker na zabití. 7/10 ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

To bylo TAAAAK blbý! A to jsem si myslel, že po Beasts of the Southern Wild už nemůže být hůř, ale David O. Russell se překonal. Letošní oskaři FTW. V nabídce DVD titulů bych tenhle film bezpochyby přehlédl, ale on je nominovaný na ceny Akademie? Tenhle, skoro až primitivní, průzračně čistej (=prázdnej), vykalkulovanej, nudnej a nezáživnej příběh o lidech, který nepolykaj prášky? Labilní chlap dostane novou šanci, a tak si začne s jedinou labilní ženskou v okolí? Kdo tohle vymyslel, musel být géniue. Tohle že bylo romantické, dojemné, zábavné, svěží, jímavé...? Nenechte se vysmát. To jste doteď asi nic neviděli. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Výborný herecký film. Oscarový humbuk je v tomto případě sice přehnaný a příběh neponouká žádné zapamatování hodné autorské myšlenky, ale je to těžká pohodovka s krásně vykreslenými charaktery, která je pro mě jedním z nejvíc upřímných znázornění obyčejné americké rodinky posledních let. Tam, kde autenticita spáchá sebevraždu, plnohodnotně ji zastupuje hmatatelná chemie mezi Bradleym a božskou Jennifer, která (ta chemie) mě přimrazila do sedadla a která (ta Jennifer) mi rozproudila zbylé pubertální hormony a nenechala na pochybách, že si Oscara zasloužila víc než kterákoli jiná herečka, která se nejmenuje Meryl Streep. Jedná se sice o čirou karikaturu, jak už je u O. Russela zvykem, ale vtipnou a dle nadšeného přijetí zjevně také výstižnou. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (48)

  • David O. Russell chtěl film natočit hlavně kvůli rodinným vztahům a také proto, že i jeho syn trpí bipolární poruchou. Syn režiséra ve filmu ztvárnil jednu z menších rolí. (zajda404)

Související novinky

Největší filmový festival v Brně se blíží

Největší filmový festival v Brně se blíží

17.02.2013

Čtvrtý ročník Mezinárodního filmového festivalu CINEMA MUNDI již brzy (27.2. – 6.3. 2013) ovládne moravskou metropoli. Cinefilové i běžní diváci se mohou těšit na nejlepší „oscarové“ kousky za… (více)

Bradley Cooper vs. tajná německá invaze

Bradley Cooper vs. tajná německá invaze

17.01.2013

Po docela překvapivé, ale bez debat zasloužené oscarové nominaci za Terapii láskou se teď bezesporu objeví několik projektů, počítajících s Bradley Cooperem v hlavní roli. Jako první si sympaťáka… (více)

Bale a Cooper v Podrazu pro nové tisíciletí

Bale a Cooper v Podrazu pro nové tisíciletí

10.10.2012

David O. Russell po oscarovém úspěchu Fightera koketoval s několika velkými komerčními projekty (třeba s adaptací videohry Uncharted). Nakonec natočil mnohem skromnější doják The Silver Linings… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno