Režie:
Guillermo del ToroKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Charlie Hunnam, Idris Elba, Rinko Kikuči, Charlie Day, Max Martini, Robert Kazinsky, Clifton Collins Jr., Robert Maillet, Diego Klattenhoff, Ron Perlman (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Z moře začnou vylézat obrovské příšery Kaiju, které napadají města a terorizují lidstvo. Přicházejí trhlinou mezi dvěma tektonickými deskami na dně Pacifiku. Inteligentní netvory dokáží zastavit jen obří roboti zvaní Jaegers, řízení lidskou posádkou. Jenže roboty nelze řídit samostatně, v každém z nich musí být dvoučlenná posádka a oba piloti se spolu musí spojit myslí. To přináší problémy s výběrem posádek, ne každá mysl se dokáže s druhou spojit, aniž by to nepřinášelo vedlejší účinky. Zpočátku jsou roboti velmi účinní, ale postupem času se příšery zdokonalují a začnou mít nad lidmi převahu. Civilizace stojí na pokraji porážky a nezbývá než spoléhat na posádku zastaralého robota složenou z vysloužilého pilota a nezkušeného nováčka. Dva nepravděpodobní hrdinové se stávají poslední nadějí před hrozící apokalypsou. (TV Nova)
(více)Videa (12)
Recenze (1 846)
Když jsem psal, že si chci po Varech vymýt mozek, nemyslel jsem to tak doslova. Transformers měli ještě příběh, i většina počítačových stříleček má složitější příběh než tenhle film, který je jen porno pro kluky, co si chtějí užít bitky obřích robotů a příšer. Bohužel i ty bitky jsou skoro pořád ve tmě či pod vodou. Sice šlo o digitální projekci, ale jsem přesvědčen, že kdyby promítač prohodil uprostřed filmu dva pomyslné kotouče, nevšiml bych si toho. Oproti počítačovým hrám má ten film výhodu jen v tom, že v žádné hře neuvidíme Rona Perlmana a Rinko Kikuchi (sekretářka Omako). ()
Pacific Rim čerpá z nebývale vysokého počtu inspiračních zdrojů, nejvíce asi ze Dne nezávislosti Rolanda Emmericha. Kde ale Emmerich nedostatky scénáře fikaně maskuje různými vtipy a gagy, tam del Toro ve svém nejnovějším akčním sci-fi spektáklu zůstává tvrďácky vážný. Celkově se na film dobře kouká, akce je přehledně nasnímaná, žádné velké dějové kudrlinky - prostě poměrně kvalitní tutorialový úvod do plánované trilogie. O to více zarazí poměrně slabé herecké obsazení v porovnání s obřím rozpočtem bezmála 200 milionů dolarů. Těžko se pak přijímá argument, ačkoli logický, vycházející ze samotného námětu, že byl film určen především pro Asii, což se odrazilo i na tržbách a jejich rozmístění v rámci světových trhů. Dle webu Box Office Mojo film vydělal lehce přes 400 milionů dolarů, z čehož 25% zůstalo na domácím americkém trhu a 75% ve zbytku světa - trojlístek největších asijských trhů (Čína, Japonsko, Jižní Korea) přitom uzmul 150 milionů dolarů (jen sama Čína 112 milionů, tedy více než na celém americkém trhu). Přestože se nejedná o zavedenou sérii a svoje místo si teprve musí vybojovat, tržby by přece jen měly být minimálně o třetinu vyšší. Pacific Rim rozhodně nepřesvědčil. ()
Del Toro přichází tak trochu s křížkem po funuse, přeci jen už byla velká města zdevastována Avengery, Transformery, či Supermanem natolik, že se z padajících mrakodrapů začíná stávat trochu stereotyp, kterému se snaží režisér vetknout osobitost tím, že dává k dobru docela přehlednou akci, a vizuální rozmáchlostí nejde až tolik za hranu. Na druhé straně ale do dvou hodin nenacpal ani jednu zásadnější postavu, opravdový charakter, který by táhnul lépe, než jaeger plechovou kocábku po ulici. Idris Elba má charisma, ale topí se v patetických proslovech (a dabingu), zbytek ansáblu silně nezajímavý – Ron Perlman je spíše ikonickým trademarkem, než-li funkční postavou. Uteče to rychle, ale nejzásadnější a nejpůsobivější scénou je stejně nakonec úprk malé Mako před kaiju skrze liduprázdnou ulici. ()
No, tak jsme to zase vyhráli. Kdo by pochyboval. Mimozemský šmejd si nedá říct a zkouší to a zkouší. Tu v obřích vesmírných lodích, tu jako tripod, tu jako nákaza, tu jako parazit, tu jako predátor či alien. Tentokrát na to kluci mimozemský jdou ve velkým měřítku, páč na kluky vod Sochy svobody není žádný kalibr dost velký. Ale i tak si víme rady, totiž vlajka s hvězdami a pruhy si ví rady samozřejmě. Trochu jim píchnou Australani a na píchání je tam i něco z Japonska, ale ty nejlepší borce samozřejmě produkuje jen jedna země. Takže kde Čína a Rusko nemůžou, Amícové se teprv rozehřívaj. No, tak jsme si odbyli úvod o čem že to je a teď něco k serióznímu hodnocení. Chovám bláhovou naději, že "osobitý" Del Toro zplodil něco takového jen proto, aby dostal peníze na skutečně svůj projekt. Nevyšlo to s Horami šílenství, snad se zadaří teď. Protože jinak si nedovedu vysvětlit, proč marní talent na naprosto zaměnitelnou destrukci všeho vším, byť možná trochu přehledněji a koukatelněji natočenou než v případě tandemu Majkl+Roland. Jinak nic moc pozitivního říct nelze, pokusy o psychologii postav naprosto selhávají a něco jako logika se v tom hledat nedá. Snad toho ani v rámci žánru nechci tak moc, když nechci být svědkem scény "vyčerpali jsme všechny možnosti - ne, ještě máme meč." Prostě náhlé zjevení se ultimátní zbraně, která mohla celej boj rozhodnout hned na začátku a nebylo třeba demolovat půlku Hong-Kongu. A potom to debilní klasický otravný klišé: "Je to ta nejdůležitější mise v dějinách lidstva a jestli selžeme, tak umřou všichni. Ale máme zrovna k dispozici jenom dva stroje, protože veškerý zdroje planety jsou zrovna upnutý na něco ne tak důležitýho." Co vědec to pochopitelně totál magor, ale jsou to Němci a v tý Evropě to je samej podivín, tak coby žejo. A vědci s pomocí čísel hledají boha... To je z příručky Mladý katolík a věda nebo odkud? A ty rádoby vysvětlení, proč že nejsou účinný normální zbraně, to byla pytlovina, tihle lidi asi vůbec nemají tušení, co to vůbec účinek výbuchu je, pročež by se měli podívat na dokumentární seriál Blitz Street. Už co dokáže blbá padesátikilová bomba je docela soda... Krom toho to podle mě celkem selhává i co do nějaké gradace, protože jedna jakš takš slušná akce je v polovině a naopak ta závěrečná zdaleka nedosahuje rozměrů "teď se hraje o všechno." Tam na konci měli boti postupně odpadávat IMHO, ne uprostřed, tam by to mělo bejt naopak o tmelení týmu, když už uvažujeme v těchle žánrovejch dimenzích. Pak by to možná mělo aspoň nějakej emocionální dopad. No, tak to vypadá černě. Ale přecejen je třeba říct, že je to snesitelnější než Transformeři. A že ve chvílích, kdy se vůbec ale vůbec nemluvilo, nebyl vidět žádnej ksicht a na plátně si to rozdávají robot a příšera ve volným stylu, někde tam hodně hluboko v podvědomí hlásek desetiletého kluka nesměle říkal: "no, není tam Ostrov pokladů ani Vinnetou, ale třeba na těch robotech něco bude." Za to dvě. Nicméně doufám, že Cuarón s Gravity Mexičanům napraví pověst. () (méně) (více)
Nejslabší Del Toro a zcela jistě největší box office exploze letošního roku. Sympatické postavy sice zavalitý nerd sype z rukávu hladce jako pouťový kouzelník papírové pugéty. Dokonce se neštítí ani na blockbusterové poměry nevídaného polechtání hlubší psychologie a možná až příliš detailních popisů fikčního světa. Jenže ono je to ve výsledku putna, protože Pacific Rim chce být hlavně opulentní megalománií, ve které si monstra a roboti budou vzájemně rvát hlavy a spodní čelisti. A ačkoli je to napoprvé fajn rytmizované, na pár tmavých záběrů i přehledné, chybí tomu hravost a nadšení, které Del Toro obvykle do filmů pumpuje pod tlakem. Jakoby se vyřádil na konstrukci všeho okolo a hlavní atrakci za něj odkroutil Emmerich, Liebesman nebo Leterrier. Tj. fušeři, pro které je ve slovnících už pár let vyhraněné spojení "rutinní nuda". P.S.: Djawadi asi nestíhal, že zremixoval svůj vlastní soundtrack z Iron Mana. ()
Galerie (163)
Zajímavosti (68)
- Každý z Jaegerů má vzhled a pohyby evokující zemi svého původu. Například čínský Crimson Typhoon má svou texturou připomínat lakované dřevo a pohyby zase středověkého asijského válečníka. Australský Striker Eureka se pohybuje jako hráč amerického fotbalu. Americký Gipsy Danger zase jako zápasník MMA. Gipsyho staromódní design má inspiraci v kovbojích z Divokého západu. (Israha)
- Film je venovaný pamiatke "pánom monštier" Rayovi Harryhausenovi a Iširó Hondovi. (curunir)
- Crimson Typhoon – čínský Jaeger se třemi pažemi – řídí identická trojčata, která se jmenují Cheung (Charles Luu), Hu (Lance Luu) a Jin (Mark Luu). Původně mělo jít dokonce o čtyřrukého Jaegera, pilotovaného čtyřčaty, jenže štábu se nepodařilo najít jednovaječná čtyřčata, která by roli pilotů mohla ztvárnit. (Reapper)
Reklama