Reklama

Reklama

Z moře začnou vylézat obrovské příšery Kaiju, které napadají města a terorizují lidstvo. Přicházejí trhlinou mezi dvěma tektonickými deskami na dně Pacifiku. Inteligentní netvory dokáží zastavit jen obří roboti zvaní Jaegers, řízení lidskou posádkou. Jenže roboty nelze řídit samostatně, v každém z nich musí být dvoučlenná posádka a oba piloti se spolu musí spojit myslí. To přináší problémy s výběrem posádek, ne každá mysl se dokáže s druhou spojit, aniž by to nepřinášelo vedlejší účinky. Zpočátku jsou roboti velmi účinní, ale postupem času se příšery zdokonalují a začnou mít nad lidmi převahu. Civilizace stojí na pokraji porážky a nezbývá než spoléhat na posádku zastaralého robota složenou z vysloužilého pilota a nezkušeného nováčka. Dva nepravděpodobní hrdinové se stávají poslední nadějí před hrozící apokalypsou. (TV Nova)

(více)

Videa (12)

Trailer 4

Recenze (1 846)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Pokud spadáte mezi cílovku (nebo máte dostatečný přehled), můžete PACIFIC RIM - ÚTOK NA ZEMI sledovat jako vysokorozpočtovou hranou podobu mecha a kaidžu eiga subžánru, zaštítěnou vážně se neberoucí variací na vojenská (melo)dramata. Musíte ale přistoupit na to, že postavy nejsou ničím víc než pouhými archetypy, které sice procházejí vývojem, ale ten není nijak psychologicky komplexní a je snadno předvídatelný. Podstatné jsou totiž mecha (obří stroje, které jsou ovládány zevnitř lidmi, jež musí být kompatibilní) a kaidžu (příšery upomínající na japonskou tradici, kterou v kinematografii popularizoval Ishirō Honda, ale čerpající i z poetiky klasických amerických monster filmů, na nichž se podílel Ray Harryhausen)._____ Myšlenkové a emocionální propojení mezi vojáky ovládajícími mecha je chytrou zkratkou, jak představit protagonisty, a zároveň vede k většímu napojení na hrdiny z divákovy strany, protože vzpomínky, vztahy a rozpoložení postav ovlivňuje cíl (zničení mimozemských parchantů). Způsob snímání akce v tzv. americkém plánu (od kolen nahoru) a kompozičně i umělecky nasvícené scény (různá barva umožňuje odlišit mechy a zároveň na sebe strhává pozornost) obří stroje i přišery dělají větší a atrakce s nimi jsou o to opojnější._____ Tato přímočarost bezchybně šlape první tři čtvrtiny, které mají jasný cíl (likvidace kaidžu před zavřením mecha programu) a které staví na paralelním vývoji dvou traumatizovaných postav. Spolu s prequel komiksem funguje film jako jeden celek, vyprávěný napříč dvěma různými médii, s nedůsledností v dávkování informací (čtenáři vědí, jak se to má mezi Mako a afroamerickým velitelem, není třeba zpomalovat vývoj kvůli oddálení odhalení). V poslední čtvrtině se ale řekne, že vše je jinak, k čemuž se použije odhalení z k dosavadnímu dění paralelně rozvíjené linie výzkumu - vyšetřování vědce. Ze snímku s dvěma protagonisty se stane "ansámblovka". A z významově prosté podívané dílo o nutnosti spolupráce mezi národy a rasami, které přejde od mecha a kaidžu eiga subžánru, jakožto hlavních inspiračních zdrojů, k (potenciální spoiler) americké filmové a literární tradici sci-fi s dinosaury a cestováním za pomocí červí díry (konec potenciálního spoileru)._____ Kdo dává přednost klasicky odvyprávěným snímkům, bude mít nejspíš problém s popsaným přeuspořádáním, ale bude rád za uzavření všech vypravěčských linií, zužitkování volných motivů a za významový přesah připravovaný během hodiny a půl změnami ohnisek mezi několika vedlejšími "figurkami". Kdo ale rád vyprávění napříč několika médii, bude poslední půlhodinu považovat za poněkud zbytečnou potřebu dostávat konvenčním požadavkům kladeným na blockbusterovou produkci._____ Více k neprávem podceňovanému snímku v recenzi Blu-ray vydání, které po obrazové a zvukové stránce představuje demo materiál a po bonusové zaujme svou profanouškovskou rétorikou, jíž jsou uzpůsobeny i všechny features. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Nejdřív jsem si musel zvykat na 3D, pak jsem musel přijmout fakt, že hlavní hrdina bude nějakej poloteplej model bez kapky charismatu a ve finále asi hodinu a půl čekat, než se ve filmu každej vykecá a dojde na akci. A to mě ještě přijde, že tu akci tam tvůrci zařadili, protože se báli, že lidi ze samý nudy půjdou na záchod si dát vlasťnáček, aby si ten pobyt v kině alespoň nějak užili. Můžu pochválit způsob natočených bitek, bál jsem po prvních sekundách, že slovo opět dostane veřejný nepřítel číslo jedna, třaslavá kamera, naštěstí se třesy, třesy nekonaly a tak jsem si užil mnoho pohledů do držtiček těch přerostlejch hovad. Co mě vytáčelo, byla scénová, ale i dialogová podobonost z mnoha filmy. Několikrát jsem měl před očima dokonce i Top Gun !!!! Dialogy byly totálně bez chuti a ta snaha zabodovat především na čínským trhu, byla taky hodně vokatá. No nic, svý diváky si asi pacifik najde a proč taky ne, ale já mám pro film jediný...tamhle jsou dveře a sbohem. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Toto išlo úplne mimo mňa. Vlastne ani poriadne neviem, prečo nedám iba 20%. Podobne ladené vtákoviny, kde je viac trikov, ako hercov, ma spravidla vôbec nezaujímajú. Zďaleka najlepší je Idris Elba a aj on je neznesiteľný. Po vizuálnej stránke nič revolučné. Nič, z čoho by vám vypadli oči z jamiek tak, ako keď ste prvý raz videli Spoločenstvo Prsteňa, Jurský park alebo Matrix. limyslím pozitívne. Množstvo trikov, ale jednak škaredé, jednak nerevolučné a jednak spravidla umiestnené do tmy, dažďa alebo aspoň mora (čiže nevidíte takmer nič resp. neorientujete sa v tom, čo sa práve deje). Ale dobre no, tých 40% si to zaslúži. Napríklad je tu zábavný Ron Perlman. Takisto univerzum je vcelku pozoruhodné (radšej, než tento film, by som si pozrel mystifikačný dokument o Kaiju a ich dopade na náš svet). A bavilo ma finále v inej dimenzii. A titulková scénka. Skrátka, pár vecí by sa našlo. Filmu ale dominujú dlhé trikové súboje, ktoré sú krajne nudné a nezáživné. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Nejslabší Del Toro a zcela jistě největší box office exploze letošního roku. Sympatické postavy sice zavalitý nerd sype z rukávu hladce jako pouťový kouzelník papírové pugéty. Dokonce se neštítí ani na blockbusterové poměry nevídaného polechtání hlubší psychologie a možná až příliš detailních popisů fikčního světa. Jenže ono je to ve výsledku putna, protože Pacific Rim chce být hlavně opulentní megalománií, ve které si monstra a roboti budou vzájemně rvát hlavy a spodní čelisti. A ačkoli je to napoprvé fajn rytmizované, na pár tmavých záběrů i přehledné, chybí tomu hravost a nadšení, které Del Toro obvykle do filmů pumpuje pod tlakem. Jakoby se vyřádil na konstrukci všeho okolo a hlavní atrakci za něj odkroutil Emmerich, Liebesman nebo Leterrier. Tj. fušeři, pro které je ve slovnících už pár let vyhraněné spojení "rutinní nuda". P.S.: Djawadi asi nestíhal, že zremixoval svůj vlastní soundtrack z Iron Mana. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Pěkná slabota se to vyklubala z jednoho z mých nejočekávanějších letošních filmů! Na Pacific Rim jsem se těšil v podstatě od prvních zpráv. Válka lidmi ovládaných robotů proti obřím monstrům z oceánů se dala pojmou různými způsoby. Já doufal v drsnou, temnou sci-fi řežbu, v neúprosnou apokalyptickou atmosféru a v mohutné a originálně pojaté bitvy (první zprávy hovořily o minimálně pěti obřích bitvách, přičemž každá měla být natočena jiným způsobem). Doufal jsem tedy v něco jako antitezi dětinských Transofrmers. No kdeže. Ve skutečnosti je Pacific Rim tuctovou popcornovkou pro děcka. Vtípky, jednoduše načrtnuté postavy, klišé, patos. Akční scény ani nemají moc šťávy a je jich málo (celou první polovinu postavy v podstatě jen kecají v hangárech a je to k nepřežití). Del Toro opravdu vsadil jen na "měřítko" - ani designem monster či robotů PR zrovna neohromí. Promarněná šance. ()

Galerie (163)

Zajímavosti (68)

  • V Maďarsku se v trailerech nesmělo uvádět jméno hlavního robota "Gipsy Danger", protože bylo považováno za urážlivé pro romské obyvatelstvo, početnou etnickou skupinu v této zemi. V maďarském dabingu se jméno používá, ale je ponecháno v angličtině. Jde tak o odkaz na typ leteckého motoru, nikoliv na danou skupinu lidí. (griph)
  • Travis Beacham a Guillermo del Toro začali pracovat na sequelu ještě v době, kdy jim ho studio oficiálně neschválilo, a měli připravený ambiciózní projekt v podobě animovaného seriálu a mnohadílné komiksové řady, pomocí nichž chtěli děje obou filmů propojit. Seriál tehdy nebyl realizován a z komiksu s názvem „Tales from the Drift“ nakonec zbyla jen limitovaná čtyřdílná minisérie, která vyšla v roce 2016 (hlavními postavami byla posádka japonského Jaegera jménem Tacit Ronin, který se na pár vteřin objevil v prologu filmu). O několik let později přece jen vznikl animovaný seriál Pacific Rim: Země nikoho (od r. 2021), ale bez účasti Del Tora. (Israha)
  • Tržby ze severoamerických kin byly 101,8 milionů dolarů, součet těch celosvětových pak dosáhl 411 mil. (NIRO)

Související novinky

Pacific Rim 2 má hlavního hrdinu

Pacific Rim 2 má hlavního hrdinu

06.06.2016

S pokračováním sci-fi Pacific Rim: Útok na Zemi to chvíli vypadalo bledě. Celý projekt se v létě 2015 skoro zrušil, letos v únoru byl ale vzkříšen a příští rok by měl jít do kin. Už nějakou dobu víme… (více)

Jste připraveni na monstrpokalypsu?

Jste připraveni na monstrpokalypsu?

04.05.2016

Jurský svět vydělal 1,67 miliardy dolarů, takže vás asi nepřekvapí, že nás čeká kupa nových "monstrfilmů". V březnu 2017 se vrátí King Kong ve filmu Kong: Skull Island od Jordana Vogta-Robertse … (více)

Del Toro si dává pauzu od blockbusterů

Del Toro si dává pauzu od blockbusterů

18.03.2016

Guillermo del Toro nám nadělil dva díly Hellboye nebo Pacific Rim, teď se ale hodlá na dobro vrátit k menším projektům. Alespoň to tvrdil loni v říjnu, když propagoval svůj horor Purpurový vrch, a… (více)

Uvidíme Pacific Rim 2?

Uvidíme Pacific Rim 2?

18.09.2015

Nad pokračování sci-fi rubačky Pacific Rim - Útok na Zemi, se pomalu stahují mračna. Režisér Guillermo del Toro (Hellboy: Zlatá armáda) ho připravuje na 3. srpna 2017, teď to ale vypadá, že se datum… (více)

Reklama

Reklama