Reklama

Reklama

Zlé královně (Julia Roberts) se podařilo získat vládu nad královstvím. Uprchlá princezna (Lily Collins) se však svého výsostného práva jen tak snadno nevzdá a rozhodne se jednat. Za pomoci sedmi vynalézavých trpaslíků začíná plánovat odvetu. Sněhurka ožívá v novém dobrodružném příběhu plném lásky, ale i žárlivosti a zrady. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (22)

Trailer 1

Recenze (689)

misterz 

všechny recenze uživatele

Nebolo to úplne zlé, ale napr. Snehulienka a lovec sa mi páčilo omnoho viac. Dej bol zmesou všelijakých zlátanín, avšak narozdiel od iných filmov, kde by to u mňa znamenalo automaticky odpad, tu sa našťastie, vždy keď som už znechutený chcel film vypnúť, vyskytlo niečo čo ma pobavilo a vrátilo späť. A hlavne, nezvykol som si na Snehulienku alá Brežnev, možno v Indii je to normálne, v týchto končinách to je len sranda. Tiež sa mal Singh zamerať viac na Snehulienku, ako na zlú kráľovnú, ale možno jeho zámer bol jasný, keďže na Roberts sa pozeralo oveľa lepšie ako na ňu. Jediné, čo je hodné ocenenia sú skvelé kostýmy a kulisy, tie boli naozaj nádherné. Inak film nič moc. Najlepšie poslúži ako kulisa pri hre s deťmi alebo domácich prácach. Na viac rozhodne nemá. Horko-ťažko 50/100. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Úvodní šok mě trochu vyděsil, ale díky bohu to bylo jen proto, že se ukázalo, že Julia Roberts je nejslabším článkem tohoto filmu. První olivovou ratolest (a nebo s čím že se to vrátila ta holubice na Noemovu archu) představovali trpaslíci, protože s jejich nástupem na scénu jsem si poprvé uvědomila, že mě tahle inkarnace vlastně docela dost baví, a potom přišly různé další krásy typu pobíhající sukně dekadentních šlechtičen, trhání rukávů nad talířem s obědem a celkově Armie v dlouhém plášti či štěkající a tak všelijak podobně, až jsem se začala dojímat tím, že ta modernizace příběhu a z-akčnění princezny a její vzetí svého osudu do vlastních rukou je hodně dobře scenáristicky vyřešené a nakonec už jsem se jenom blaženě usmívala a říkala si, že Kristen Stewart, respektive Rupert Sanders se můžou se svým chabým a zmateným blábolem jít bodnout. (Ačkoliv pětihvězdičkovým pánem sněhurkovských filmů roku 2012 i nadále zůstává španělská Blancanieves.) ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(Komentář může obsahovat spoilery) Filmy Tarsema Singha vždy pracují se žánrem tak, že konvence s ním spojené ozvláštňují vypravěčskou změnou perspektivy. V psychologickém thrilleru se doslova noříme do mysli sériového vraha, v dramatu z nemocničního prostředí si své příběhy vzájemně ovlivňují jejich dva fabulátoři, v akčním fantasy je na dění nahlíženo z božského pohledu na místo upřednostňování lidského hrdiny. V případě pohádky se pravděpodobně nejzažitější disneyovská verze Sněhurky genderově obrací naruby, a tak se z titulní hrdinky dělá emancipovaná obdoba Robina Hooda, která již není pouze pasivním objektem hrdinových tužeb, ale sama aktivně jedná. (Objektem na pohled se zde naopak stává princ, což je Zlou královnou na mnoha místech glosováno.)_____ Český překlad názvu právě vybízí ke srovnání s "kanonickou" verzí pohádky a nakládáním s jejich charakteristickými prvky (trpaslíci, jablko ad.), ale mnohem podstatnější je originální titul MIRROR, MIRROR. Určuje totiž formální strukturu díla, založenou na "zkreslení odrazu". Vyprávění je zdánlivě filtrováno skrze postavu Zlé královny, která nám po dobu tří čtvrtin podává verzi příběhu ze svého hlediska. Je přitom značně ironická, což je sjednocujícím principem pro většinu scén (ironie založená na rozporu mezi řečeným a myšleným, mezi atmosférou scény a dialogy v rámci ní atd.). Nakonec se ale ukáže, že ústřední protagonistkou nebyla Zlá královna, ačkoliv to film nespolehlivě prezentoval, ale Sněhurka, což s sebou nese i přepnutí do zcela jiného modu - muzikálového. Ten, přestože na něj řada lidí nadává, je opodstatnitelný uvědomělostí úvodů a závěrů ve filmech i filtrací (Královnin "marionetový" prolog, Sněhurčin bollywoodský epilog) a taktéž vyplněním mezery z první čtvrtiny, kdy Sněhurka konstatuje, že za života jejího otce lidé zpívali a tančili._____ I manýrističnost, která je vytýkána s poukazem na okázalost kostýmů, by se dala snadno vyvrátit jejich mnohovýznamovostí a motivovaností ve vyprávění. Kostýmy zde slouží nejen k určení sociálního statutu postav (časté je okradení pánů kmány právě o oblečení, narážky na genderové role s oblečením spojené), ale i jako metafora povahových vlastností (význam svých převleků v bajkách) a jako kompoziční prvek (možnost přestrojení či dokonce "přepravy"). Soustředěním se na formální stránku by se dalo pokračovat v podstatě do nekonečna, protože za rozbor by stála míra vyprázdněnosti/plnosti mizanscény vzhledem k (ne)přítomnosti Sněhurky/Zlé královny, barevná dieferenciace (dominance zlaté u Zlé královny, modré ve scénách s Princeznou) i řada kompozičních návazností při spojování scén mezi sebou._____ Nedošlo by ale na symptomatickou bohatost snímku, kdy se jedná o zjevnou satiru na posedlost krásou a zároveň "sociální" vyjádření se ke způsobům řešení ekonomické krize. Podstatné je ale jedno: MIRROR, MIRROR je formálně neuvěřitelně opojné dílo, jehož ozvláštnění oproti známé předloze spočívá ve změně perspektiv(y) a v rámci filmu samotného pak v sebeuvědomělosti při ironickém komentování použitých formálních strategií (vypravěčských - kdo je hlavní hrdinka? i stylistických - např. kostýmy). () (méně) (více)

gilmore_girl 

všechny recenze uživatele

Zrcadlo, zrcadlo aneb jak zprasit pohadku. Snehurka s obocim jako Breznev, trpaslici na chudach a mdla kralovna (Julie, Julie, na tebe jsem spolehala nejvic a zklamala jsi na cele care). To nezachrani ani polonahy princ. Nejvetsi faux pas je ovsem zaverecny Bollywood, podejte mi prosim nekdo zvraceci pytlik! ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Tak zajímavě to ze začátku vypadalo, když jsem si naivně myslel, že Sněhurčin příběh tentokrát uvidím vyprávěný z pohledu královny, která byla v podání Julie Roberts opravdu perfektní a neměl bych nejmenší problém držet jí palce. Bohužel jsem se pletl, žádná finta "oblafneme vás trailerem" se nekonala, královna měla postupem času méně a méně prostoru a do popředí se dostávaly infantilní vtipy, naprosto nesnesitelní trpaslíci a další zbytečné podivnosti a podivné zbytečnosti. Na konci jsem z toho všeho byl tak nevěřícně zpitomělý, že se mi líbilo videoklipové finále. Za ně, za Julii Roberts a za Menkenovu hudbu dávám dvě hvězdy, víc ale ani cíp. To, co film udělá s postavou královny, mimochodem skvěle vystihuje scéna, kdy si Julia Roberts nechá natřít obličej ptačími... ehm... trusem. Pak už to je jenom horší. ()

Galerie (114)

Zajímavosti (18)

  • Jako strop paláce byl ve filmu použit detail známé secesní stavby v Barceloně - prosklená část stropu koncertní síně Paláce katalánské hudby, jehož autor je arch. Lluís Domènech i Montaner. (M-arta)
  • Do hlavní ženské role tvůrci zvažovali obsazení Saoirse Ronan, ale věkový rozdílu mezi ní a Armiem Hammerem byl příliš velký. Později byla obsazena Lily Collins. (Aurum)
  • Herci, jejichž obsazení do role prince Andrewa Alcotta tvůrci zvažovali, byli také Alex Pettyfer, James Holzier a James McAvoy. Roli nakonec získal Armie Hammer. (Aurum)

Související novinky

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

Pýcha, předsudek, zombíci a Sněhurka

05.05.2013

Spisovatel Seth Grahame-Smith se loni pokusil dobýt Hollywood. Nedařilo se ale ani adaptaci jeho Abrahama Lincolna: Lovce upírů, ani Temným stínům, ke kterým napsal scénář. Přesto se chystá další… (více)

Oscars 2013 - výsledky

Oscars 2013 - výsledky

25.02.2013

Letošní udělování cen Akademie máme za sebou. Diváci i přímí účastníci slavnostního večera zřejmě přežili ostrý humor letošního moderátora Setha MacFarlanea. Kromě tradičního vzpomínání na ty, kteří… (více)

Oscarovým nominacím vládne Lincoln a Pi

Oscarovým nominacím vládne Lincoln a Pi

11.01.2013

Nikoho asi nepřekvapí, že se žádné překvapení nekoná. Letošní nominace na Oscary jsou opět nudně konzervativní a předvídatelné. Emoce opět budí spíš nenominování některých filmů – fanoušci Temný… (více)

Marco Polo – žhavé zboží?

Marco Polo – žhavé zboží?

31.05.2012

Vypadá to tak. V současnosti totiž existuje několik projektů, které chtějí mapovat život slavného benátského cestovatele z druhé poloviny třináctého století. Každý je úplně jiný – třeba seriál… (více)

Reklama

Reklama