Obsahy(2)
Dvanáctiletého Cyrila umístil jeho otec „dočasně“, než vyřeší své problémy, do dětského domova. Ve skutečnosti ale slabošský a nevyzrálý Guy nemá dost odvahy, aby jednou pro vždy řekl svému synovi „nechci tě, nestačím na to“. I když se Cyril nevzdává představy na návrat k otci, netrvá dlouho a otevře se před ním nová šance na život mimo brány dětského domova. Sympatická Samantha, která má vlastní kadeřnictví, si jej začne brát na víkendy. Tím ale teprve začíná série zkoušek jejich křehké důvěry, ze které se teprve může vytvořit opravdové pouto. Kluk na kole je realisticky natočeným příběhem obyčejného kluka, ve kterém stojí lhostejnost s vypočítavostí proti lidské vzájemnosti a lásce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (170)
Zatímco plakát slibuje hořkosladký příběh o hledání přijatelných vzájemných pozic při budování netradičního partnerství, divákovi se tentokrát vyplatí číst anotaci na přebalu: „…podává další dávku současného filmového realismu. Kluk Cyril je citový deprivant upnutý jen na dvě věci: na své kolo a na svého otce. Co udělá, když o ně přijde?“. Stručné, výstižné a bez příkras. Stejnou měrou postrádá jakýkoli náznak poezie i samotný film. Není špatný a já mu nemám ani co vytknout, vyjma poněkud rozhořčeného dojmu, že jinou než snad edukativní hodnotu snímku jsem nedokázal rozeznat (rozebiratelnost obsažených námětů, jako je schopnost rozeznání pravých hodnot či rodičovská zodpovědnost aj. mě tu nechává chladným). Holt realismus. ()
Chlapec na bicykli je malý, nezávislý film, kde je už z obsahu jasné, čo nám chcú jeho tvorcovia povedať. Je dobré, že sa občas objaví v programoch kín film aj s takouto závažnou témou, pretože natočiť film, v ktorom bude hrať hlavnú úlohu detský herec, nie je vôbec jednoduché. Chlapec je film o hľadaní otcovského vzoru, o sklamaní z moderného sveta, kde muži, ako otcovia zlyhávajú a nie sú schopní prijať zodpovednosť. V tomto filme totiž zlyhávajú vo viacerých smeroch úplne všetky mužské postavy. Cyril tak nachádza jediný vzor v žene "matke", ktorej materinské pudy sú na rozdiel od mužov silnejšie, ako jej túžba po slobode a vzťahu. Chovanie detí môže byť síce aj dôsledkom ich DNA, ale je to predovšetkým zázemie a výchova, ktorá z nich robí to, čím sú a čím budú. To sa vzťahuje nielen na hlavnú postavu, ale Dardennovci šikovne akcentujú tento prvok aj na postavách napadnutého otca so synom. Hlavne ale Cybila pri nich konfrontujú s niečím, po čom tak túžil. Ďalšie režisérske duo, ktoré stojí za preskúmanie. Môj druhý film so Cecile De France v jednom týždni (Superstar). ()
,,CHCI TÁTU!“..... /// (a něco jednoduššího bys neměl?) Příběh, za kterým je třeba vidět víc než jen děcko, jehož chování na optimismu lidem, zvažující případný pěstounství, nepřidá. Cyril se totiž chová - přirozeně. A přirozený je i prostředí z kterýho přišel. (My lidi, si totiž zvyknem na všechno...) Nepatřím k lidem, kteří tyhle ,,děti“ omlouvaj ....,,když voni to měli v životě tak těžký“ (jsem snad asociál???). Z filmovýho hlediska .... nevím....prostě příběh, kterej se může odehrát kdekoliv kolem nás (často blíž, než si myslíte), o smutnejch starostech malýho kluka, o starostech s cizím spratkem a s nadějí, že dostat pořádně za vyučenou vždycky a všem pomůže. (Opravdu tomu věříte?) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zejtra si domů přivedeme novýho chlapce (..ty vole, nejsem pedofil, ale PĚSTOUN!!). 2.) Mám silný sociální cítění. 3.) Thx za titule ,,tHe.b0dY“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Jelikož se dosti dlouho pohybuji v ,,ústavních vodách", tak plně potvrzuji, že realističtěji nemohli tvůrci vypodobnit chování odkopnutého, zrazeného dítěte. Zároveň i srabácký postoj rodiče, který je sketa, ale v očích dítěte chce být za pěkného. Bohužel to tak v 85% je. Kluk na kole, měl štěstí, že potkal tak schopnou pěstounku, protože realita je jiná. Většinou si pěstouni myslí, že dostanou krásná, hodná, ochočená zvířátka a při prvních problémech začnou couvat. Zpátky k filmu, profesionálně odvedená práce, pěkné herecké výkony (obzvláště Thomase Doreta), stojí se na to podívat. ()
Několik velmi silných momentů a okouzlující Cécile De France na jedné straně, na druhé straně naprosto nevychovaný fracek, který nebyl schopen ani trochu vděku za to, co pro něj Samantha udělala. Film i díky krátké stopáži velice rychle uteče a celkový dojem není vůbec špatný, ale na čtyři hvězdy to bylo málo. Lepší tři jsou akorát, ale je to škoda, potenciál tam byl možná větší. ()
Reklama