Tvůrci:
Jonathan NolanHudba:
Ramin DjawadiHrají:
James Caviezel, Michael Emerson, Kevin Chapman, Amy Acker, Sarah Shahi, Taraji P. Henson, John Nolan, Enrico Colantoni, Robert John Burke, Al Sapienza (více)Série(5) / Epizody(103)
Obsahy(1)
Příběh bývalého agenta CIA, o kterém se myslelo, že je mrtev. Krátce poté, co se vrátí zpět do New Yorku, jej kontaktuje záhadný muž, který si říká Finch. Ten disponuje značným společenským postavením a zdá se, že ví víc, než říká.
Na vzniku seriálu spolupracoval J. J. Abrams a na scénáři minimálně několika úvodních dílů se významně podílel Jonathan Nolan, jenž sepsal kompletně scénář k Mementu. Roli bývalého agenta ztvárnil James Caviezel (Vězeň, Umučení Krista) a tajemného Finche si zahrál Michael Emerson (Ztraceni, Saw: Hra o přežití).
(Bajsf)
Videa (182)
Recenze (190)
Lovci Zločincov sú ako celok veľmi príjemným seriálom. Nenáročným a zaujímavým. Zaujímavým ho robia hlavne tri hlavné charaktery Emerson, Caviezel, Shahi. Všetci traja sú vlastne akými pomstiteľmi. Jeden je intelektuálny miliardár známy aj zo seriálu Lost (Emerson) a zvyšný dvaja členovia jeho tímu sa starajú o špinavú prácu. Seriál postupne odkrýva svoje karty a divákovi sa nesnaží prezradiť všetko o svojich troch nosných konštrukciách. Každý z protagonistov vo svojom živote prišiel o niekoho a tak im vlastne ako keby už na ničom nezáležalo. Hlavná trojica je doplnená o kolegu z radov polície detektíva Fasca. Práve on púšťa občas také hlášky, že som sa fakt dosť husto rehotal. S každou ďalšou sériou sa stáva dej zamotanejší, ale nesnaží sa pôsobiť mätúco na diváka. Kto má štipku IQ tak to v pohode pochopí o čo vlastne to celé JE a ako to vlastne funguje. Scenár J. Nolana je na jednej strane možno fantasmagória, ale potom čo sa Samsung priznal ako sleduje ľudí tak mi to až tak divné nepríde. Možno občas mi chýba v seriáli viac kung-fu scén, hlavne od Johna, zo začiatku ich predvádzal viac. Sarah Shahi je sexi tvrdá kočka a má v sebe aj kus humoru. Bonusom je Méďa(belgický vlčiak), bez neho by to nebolo ono :-) ()
Deset dilů a stačilo. Průměrné absolutně iritujícím stylem (aby nedošlo k mýlce - já mám tohle vizuální animované hackování vlastně ráda, vytáčí mě spíš celková nelogičnost ve výběru čísel a s tím související absurdní zvraty. Divoký koncept je jedna věc, rozvracení logiky vlastního vesmíru už je za hranou mé tolerance.). Caviezel je strašnej. ()
Hned zkraje smeknutí a obrovský respekt. Uznávám, že nejsem až takový seriálový maniak, neviděl jsem všechno, ale viděl jsem toho dost. A POI je jediný americký seriál, který skončil dobrovolně a na vrcholu. A za to má můj nehynoucí obdiv... Ano, začíná to snad až příliš tuctově a nikdy se to objektivně na úroveň áčkového seriálu nedostane. Jednu dobu mne štvala i ta přehnaná konspirativnost, kdy jednu dobu proti sobě šlo asi tisíc tajných společností / organizací a já se místy ztrácel. Na stranu druhou jsou tu dvě nepřekonatelné devízy seriálu. Zaprvé myšlenka. Myšlenka, že si nějací lidé ve volném čase hrají na hrdiny a "jen tak" zachraňují obyčejné lidi. Protože věří, že je to správné. To je prostě super a ač je to smyšlená utopie, prostě to tak nějak hřeje u srdíčka. A princip toho, že Harold s Johnem vždy dostanou jen číslo a nevědí, zda je daná osoba "victim or perpetrator", je perfektní a hned od začátku tomu seriálu strašně přidává. No a zadruhé devíza, bez které seriál dělat nelze - postavy. Harold, John, Shaw, Fusco, Elias, Root, Greer, Carter a další, epizodnější postavy. Bezvadný. Na závěr samozřejmě happy end, ale poměrně realistický a drsný... 90% (1. série - 80%, 2. série - 90%, 3.-5. série - 100%) ()
Person of Interest staví sci-fi motiv neomylného stroje, pomáhajícíího v předstihu odhalovat zločiny, na pole detektivního žánru. Detektivka je tu základ, kde okrajový sci-fi prvek umožňuje hlavním postavám předcházet promyšleným trestným činům. Tím se z Person of Interest stalo moje seriálové provinilé potěšení. Hlavní hrdinové na rozdíl od autorit dosazených zákonem, které jsou mnohdy zkorumpované a mocichtivé, mohou pracovat mimo rámec zákona, což obvykle vede k rozličným zdravotním újmám na straně padouchů. (Tímto pojetím připomíná slušný Human Target). Hlavní postavy mají jasně stanovené typy. Finch - vědec, nerdovská postava; Reese - borec, co umí bojovat a střílet. Právě akce a zejména postava Johna Reese je předmětem mého neutuchajícího pobavení. Seriózní akce (přestřelky, kontaktní souboje) jsou plné amatérských chyb, kterých by se rozhodně bývalý špičkový voják nedopustil (krytí, pohyb v prostoru, neohrabanost). R. tak vypadá značně nepřesvědčivě a skoro legračně (Nevada: "Do každého souboje jde tak, jakoby se hlavně bál, že dostane na budku.") a každou větu pronáší, jako by sděloval tajemství nesmrtelnosti. Zkrátka provinilá zábava. S1: 4*.___Postavy zvážněly, prohloubily se a získaly na uvěřitelnosti, přibyla sympatické ženské hrdinky (a vrací se Zoe, sláva), motivy a zápletky se příjemně zkomplikovaly, zejména hlavní linie: S2 - 4*, konec 2. série za 5*. ()
Jsem ráda, že jsem seriál neodhodila po dvou, pro mě, nezáživných dílech (i když, už i druhý díl byl o něco lepší než ten první). Postupně si mě seriál získával, kvalita stoupala, stejně tak i napětí a zábava. Začal se více vykreslovat děj a herecké obsazení, které mi nebylo zpočátku moc sympatické, si získalo své místo v mém seriálovém srdci... ()
Galerie (863)
Zajímavosti (37)
- Při scénách, které odhalovaly minulost Johna Reese (Jim Caviezel), byla mimo jiné města i Praha. (Ricik)
- V 8. epizóde 4. série rozoberajú hlavní predstavitelia muža menom Marko Jevtic, ktorý zomrel vo väzbe v Prahe. V pozadí na počítači môžeme skutočne vidieť novinový článok v češtine, ktorý opisuje udalosť. Spravodajský server aj novinárka Kateřina Dobková sú ale vymyslené. (ywo666)
- Při scéně v klubu hraje písnička „Blame“ od Calvina Harrise. (Ricik)
Reklama