Režie:
David AyerScénář:
David AyerKamera:
Roman VasjanovHudba:
David SardyHrají:
Jake Gyllenhaal, Michael Peña, Natalie Martinez, Anna Kendrick, David Harbour, Frank Grillo, America Ferrera, Cle Sloan, Cody Horn, Shondrella Avery (více)Obsahy(2)
Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)
(více)Videa (10)
Recenze (983)
Konec hodinek je policejní fajn fetiš, kde lidožravé duchy nahradila spodina přelidněné aglomerace. Straší tu šňupací kartely, děvky na speedu a bezskrupulózní, vytapetovaní hispánští mukli. Je docela povzbuzující vědět, že lidé, bojující proti tomuhle svinstvu museli projít přísnými, vstupními IQ testy a to minimálně s výsledkem "Neštěká.". Ovšem na druhé straně, kdo by s dvěma doktoráty dělal metaře, že ano. Každopádně to musí být opravdu hnusná práce, možná i horší, než vytírat hajzly v nádražce. Naštěstí u nás, v civilizované a kulturní Evropě, je situace jiná. Hoši se zmohou pouze na buzerování řidičů a zbytek noční pokojně prochrápou zašití v boční uličce ve firemní oktávii, příjemně vytopené naftou daňových poplatníků, se vzletným sloganem "Pomrdat a chrnět" na dveřích. Ale zpět k tomu, proč jsme tady. Film je to natočený vskutku mistrně a vzhledem k tomu, že jako obvykle kýčovitě nelká nad tunelováním penzijních fondů a smutným, osamělým životem policejních vdov, zaslouží si minimálně kapitánské hvězdičky. ()
"I AM FATE WITH A BADGE AND A GUN." --------- Vizuálna pocta pre Los Angeles a drsný pohľad na jeho južnú stranu, prirodzene bez servítky. POV dodáva celému snímku autenticitu a konverzačná improvizácia hlavného dua realičnosť umocňuje. Nemôžem dať menej ako päť hviezd, keďže South Central je môj druhý domov, a to doslova. ()
Gylllenhaal a Peňa jsou fest sympatická dvojka a jejich bromance z pekla losangeleských gangů, kde každá nenápadná barabizna skrývá něco úchylného a kde nevíte dne ani hodiny, kdy vaším směrem nepřiletí kulka nějakého vysmaženého gangsta retarda, je radost sledovat. A POV kamera tomu dodává ty správné autentické grády, byť nemá cenu řešit odkud, kdo, co, jak a proč právě točí. Ayer si může přidat další parádní zářez do své série kvalitních police stories. ()
Tak tohle mě strhlo. Snaží se to vypadat co nejvíc real, a daří se to. Ukazuje to policejní práci okleštěnou od nudných pochůzek atd. a servíruje to docela bestiality. Vždycky vidíme zásah z kterého se vyklube fakt zajímavý mikropříběh a potom zase intermezzo ze života a to pořád dokola, až to dospěje k hodně vyhrocenému závěru. Herecky dokonalé a rozhodně nejlepší film o policajtech, co jsem kdy viděl. ()
Nejprve zdánlivě vychtěná reality podívaná, posléze zlověstná psychologie v akčním hávu a nakonec drtivě gradující drama lidí, kteří dělají těžkou práci na nesnesitelném místě. Při zásazích a nutnosti vytáhnout zbraň je cítit opravdu každý nádech i kapka potu a díky Gyllenhaalovu upřímnému pohledu mi Patrola z hlavy nepůjde pořádně dlouho. Na nejvyšší hodnocení to nakonec není právě kvůli hlavní devíze - realističnosti. V autentické špíně mi Ayerova jízda vymáchala čumák až příliš intenzivně na to, abych ji dokázal brát "jen" jako divácký zážitek. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (36)
- Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) nosí ve filmu hodinky značky Casio, model G-Shock. (Jizni Tlapa)
- Postavy Brian Taylor (Jake Gyllenhaal) a Mike Zavala (Michael Peña) byly volně založené na skutečných policistech policie Los Angeles, Charlesi Wunderovi a Jamie McBrideovi. Tito policisté byli dlouholetými partnery od poloviny do konce devadesátých let. (HellFire)
- Všechny policejní vozy ve filmu jsou Ford Crown Victoria ve verzi Police Interceptor. Jednalo se o vůbec nejrozšířenější policejní vozidlo v celé Severní Americe. (Adrai)
Reklama