Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Homosexuální kněz, kterého policie přistihne během intimní chvilky v autě s jeho milencem. Otec, který obhajuje své právo na incest, který je přirozený a kdyby se nebáli, dělali by to všichni. Dilema, zda prozradit zpovědní tajemství nebo dopustit pokračování dlouhodobého sexuálního zneužívání dítěte. Mohl by to být dohromady prostě pouhý skandální film, natočený s úmyslem šokovat. Výborné herecké výkony vlastně všech zúčastněných, jemný humor a hodně porozumění však z Kněze dělají film, na který hned tak nezapomenete. (verlit)

(více)

Recenze (29)

majo25 

všechny recenze uživatele

Zaujímavá téma i netradičné minoritné zasadenie. Výstup je fajn, aj keď až príliž sa snaží byť kontroverzný. Kňaz prušujúci celibát so ženou - v katolíckej komunité niečo neprístupné, ale v bežnej spoločsnosti asi áno. Ale porušený celibát s homosexuálom, navyše neojedinelý, tak to je riadny out. Dokonca aj pedofília je popri tom iba slabý odvar. A katolícka komunita to celé rieši iba formálne, odvolaním či odsúdením. Prekvapujúco málo. Dokonca spriateľený kňaz si z toho pomaly ani nič nerobí a vyzýva k tolerancii. Sila. Napriek veľkej hlavnej výhrade film má čo ponúknuť, hlavne, čo sa týka psychológie postáv. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Priest je príbehom kňaza, ktorý sa ocitne akoby na rázcestí. Kňaza, v ktorom sa bijú všetky tie jeho pocity a potreby. Byť milovaný, milovať, pomáhať a byť tu pre druhých. Všetko vyrozprávané tak nejak rozumne, s citom, s vysvetlením a s dôrazom na známe "kto si bez viny, hoď prvý kameňom". Prvá polhodina bola veľmi fádna a ani to TV spracovanie tomu nepridalo, ale potom to bolo len lepšie. Herci zahrali naozaj výborne a musím spomenúť tri fantastické scény z filmu ... scéna s Lisinou matkou spolu so scénou kňaza pred krížom v jeho izbe a záverečná scéna v kostole ... fakt silné. (Filmová výzva 2015 - evulienka3) ()

Reklama

verlit 

všechny recenze uživatele

Homosexuální kněz, kterého policie přistihne, jak si to v autě rozdává se svým milencem. Otec, který obhajuje své právo na incest, který je přirozený a kdyby se nebáli, dělali by to všichni. Dilema, zda prozradit zpovědní tajemství nebo dopustit pokračování dlouhodobého sexuálního zneužívání dítěte . Mohla by to být dohromady pěkná slátanina nebo prostě pouhý skandální film, natočený s úmyslem šokovat. Výborné herecké výkony vlastně všech zúčastněných, jemný humor a hodně porozumění však z Kněze dělají film, na který hned tak nezapomenete. (A tak krásnou a vkusnou scénu milování dvou mužů jsem ještě v žádném filmu neviděla). ()

Aidan 

všechny recenze uživatele

Příběh mladého konzervativního homosexuálního kněze, staršího liberálního velice aktivně heterosexuálního kněze a ještě staršího bezictného asexuálního kněze, který režisérka pojala jako pamflet proti zlu celibátu a proti pokrytecké katolické sexuální morálce. A je to film hořce zlovolný, manipulativní, hněvivě protikřesťanský, po němž zůstává pachuť v srdci, ale který přesto nejsem sto šmahem hodit do odpadu, neboť mimoděk ukazuje několik modelů, jak neprožívat celibát a jak nežít kněžství, a nutí tak k zamyšlení. Svatý Augustin prohlásil, že hříšníka je třeba milovat, ale hřích nenávidět. Jeden z páterů ve filmu “The Priest”, muž laskavý a bodrý, milenku si vydržující, miluje s hříšníkem i hřích a jeho láska se tak stává falešnou. Sice je schopen vcítit se do slabostí druhých, jelikož vidí slabost svou, ale protože zároveň omlouvá a odmítá ji nazývat pravým jménem, přestává být schopen správně rozlišovat dobro a zlo i ve službě druhým. Jeho práce se pak omezí na sociální činnost a na politická kázání, v nichž se hovoří o povinnostech státu vůči člověku vice než o povinnostech člověka vůči Bohu. Jeho laskavá tolerance není skutečným milosrdenstvím. Jiný páter ve filmu představený – stařičký muž, který se obrnil proti lásce, jež je nebezpečná, zůstává sice věrný slibu čistoty, ale má tvrdé srdce a ve svém zlobném asketismu zjevně nenávidí s hříchem i hřísníky. Hlavní hrdina, mladý kaplan, pak zprvu chce být horlivý ve svém poslání, když se však jeho nadšení nesetká s okamžitou odezvou a když jeho duše nedostane potravu v podobě mnohých obrácených, ozve se v ní potlačený hlad po intimitě. Tu po nasycení volající prázdnotu, která měla patřit jen Bohu, zkusí nasytit lidským vztahem, navíc mimo meze normality. Jeho postava – byť tragická - je však ze všech představených kleriků nejzajímavější, protože skrz selhání, hanbu a veřejné pokoření nachází snad cestu k Bohu blíž – k Bohu, který nemiluje úspěšné a výkonné, ale hříšné, kteří si svou hříšnost přiznávají a zprostřed své bídy volají k Nebi. Film je však pokažen haldami planého, hloupého teologizování, jakož i svou tendenčností. Schází tu postava kněze normálního, natož svatého, a nevěřící člověk po zhlédnutí takového snímku musí nabýt dojmu, že katolická církev je banda podivínů se sexuálními problémy a kněží, že jsou lidé, kteří celibát buď stejně nežijí, anebo si jej zvolili z pochybných důvodů, neboť jsou k manželství stejně nezpůsobilí. Raději bych viděl film, který tyto obecné předsudky – v lidech hluboce zakořeněné a médii pravidelně přiživované - spíš vyvrací, než potvrzuje. ()

joehot 

všechny recenze uživatele

Myšlenkově bohatá kritika, která tne především do katolické církve, také však do společnosti jako takové. Navíc režisérka Antonia Bird kritizuje civilním (až televizně laciným), a přesto veskrze podmanivým způsobem, podtrženým skvělými hereckými výkony hlavních představitelů. Tom Wilkinson zde pak je v roli jedné z nejsympatičtějších své obsáhlé kariéry. Carlyle je jen třešnička na dortu. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno