Reklama

Reklama

Hypermarket, jeho pán a otrok

(TV film)
Dokumentární / Krátkometrážní
Česko, 2011, 26 min

Režie:

Ivo Bystřičan

Scénář:

Ivo Bystřičan

Obsahy(1)

Dokument analyzuje pracovní podmínky zaměstnanců v českých hypermarketech, kde ochota vůči zákazníkům vysoce kontrastuje s otřesným přístupem k zaměstnancům. Stali se zaměstnanci už pouhým zbožím, kterému my, zákazníci, každým svým nákupem snižujeme dobu trvanlivosti? (oficiální text distributora)

Recenze (26)

PB2 

všechny recenze uživatele

Téma dokumentu je zajímavé a je rozhodně dobře, že vznikl. Člověk tak nějak tušil, že za pokladnou to asi nebude žádný med, ale tak tvrdé podmínky bych nečekal. Trošku škoda je toho zpracování, jak píše GRUZDEJ. Režisér mohl trošku víc přitlačit na pilu. V podstatě jsou tu zástupci dvou táborů: ředitelka ****marketu a několik bývalých zaměstnanců (nevím jestli stejného nebo jiných prodejen) a každý mluví o něčem jiném, první ukazuje a chváli svůj obchod, druzí vzpomínají, jaké bylo v podobném obchodě pracovat. Použité skryté kamery mi přišlo zbytečné, když se s ní nenatočilo nic zajímavého. ()

Shaleman 

všechny recenze uživatele

Jakožto člověk pracující v takovém krámu na pozici zbytečných a nahraditelnych musím tento dokument označit za zbytečný a naharaditelny. Nejenom že dělá reklamu neschopnym odborům ale navíc všechny ty hrůzy které popisuje znějí jako z nějaké komedie což nejednou vyloudilo na mě tváří úsměv a přitom skutečně závažným tématům nelogice sprostote a ignoranci vyšších postu a omezených kapacit společnosti se vyhýbá. Jedna hvezdicka za námět v němž snaha započala a tam taky zůstala. ()

Reklama

krvavamera 

všechny recenze uživatele

Naplno vyslovená krutá pravda, kterou každý, kdo někdy v supermarketech viděl ty mrtvolně bledé a vyšťavené tváře a hromadící se fronty na pokladnách tušil. Je mi o něco víc na blití a rozhodně se budu příště k prodavačům chovat o něco shovívavěji a budu chápat, proč se ke mě nechovají slušně. Dokument je zajímavý (ba přímo užitečný) spíš obsahově než svým zpracováním. Je mi smutno a jsem nasraná. Raději bych šla nakupovat k maloobchodníkům, kdyby je ty řetězce už neodrovnaly a nedohnaly je k vyšším cenám a omezení výběru nabídky. Kruh. Nikoli začarovaný, ale krvavý a ekonomický. ()

ivishka 

všechny recenze uživatele

Tak tedy dokument o hypermarketech. Ne zrovna moc lákavé téma pro mé uši a oči...Ale měla jsem den, kdy jsem si pouštěla kratší dokumenty a tenhle mi padl do oka, a tak jsem to riskla. Dozvěděla jsem se hned několik věcí např.do hypermarketu nepůjdu pracovat, ani kdybych neměla z čeho žít. Jakési uhozené zacházení se zaměstnanci, jakési pozice či náplň práce - udělat vše co se v obchodech dělat musí a to i přes to, že jste unavení apod. Určitě to tak není všude, protože ne všichni jsou potvory. Teď ke kvalitě dokumentu - takže výpovědi bývalých pracovníků mě asi zajímaly nejvíce, poté jakési náborové kecy nějaké manažerky, která má v popisu práce vám do hlavy nasypat fráze typu: jsme nejlepší prodejna, je to tu čerstvé a levné a zaměstnanci plesají blahem, že tu mohou pracovat 24 hodin denně - bez přestávek. Poté mě docela obtěžoval pán z odborů, který neustále vypovídal dokola to samé jak člověk není stroj apod.(měl pravdu, ale stačilo by jednou) a nepochopila jsem záběry na asi 4 lidi, co mají na hlavě igelitku(billa,tesco,globus,albert..). Tak tedy průměr - zaujme, ale nenadchne. ()

newer_more 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že už 4 roky dělám brigádnici jako pokladní dobře vím, o čem se mluví. Manipulace s hodinama? Pohoda- prostě jsme překročili hodiny, takže vážení a milí brigádníci (především studenti a důchodkyně), dostanete zaplacenejch jen tolik a tolik hodin, zbytek prostě dostanete s další výplatou (a ani ta pravděpodobně nedojde dobře). S brigádníkama a lidma na částečnej úvazek se totiž líp zametá. Jinak jak se tady již ozvalo- dokument poukazuje na problém, ale blíže ho neřeší. A ještě- souhlasím s panem odborářem, když říkal, že by se na kase za tři minuty zbláznil. Máte nařízenejch xy věcí, zákazník s vámi NEHODLÁ jednat slušně, protože on toho má z vlastní práce taky plný kecky a potřebuje se na někom vybít, neustále vás sledují kamery, chodí kontroly...pokud si vzpomínám, jeden čas u nás i viselo na nástěnce oznámení, že v určitou chvíli prostě nesmíme pít. A když vás bolí zub nebo náhle potřebujete k lékaři? Musíte se rozhodnout- buď budete poslouchat tirádu vedoucích, nebo prostě půjdete do práce, ať je vám jakkoli. A to vše za mizernej peníz, děsnou dřinu a nechutný zacházení jak ze strany vedení, ale i ze strany zákazníků. Děkujeme a přijďte zas. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama