Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Lucas VidalHrají:
Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Luke Evans, Tyrese Gibson, Gina Carano, Sung Kang, Gal Gadot, Ludacris, Jordana Brewster (více)Obsahy(3)
Mia a Brian se radují z narození dítěte a oddávají se rodičovským starostem. Miin bratr Dom se probouzí vedle Eleny, bývalé parťačky federálního agenta Hobbse, který šel celé partě po krku. Právě on Doma vytrhne z jeho poklidného života. Kupodivu mu nechce nasadit želízka, ale přichází s nabídkou, která se neodmítá. Hobbs se už dlouho snaží dopadnout bývalého příslušníka speciálních jednotek SEALs Owena Shawa a jeho gang, který svých schopností za volantem využívá k páchání zločinu. V Owenově analyticky chladnokrevném mozku vznikl plán na krádež nebezpečné technologie sloužící k výrobě zbraně hromadného ničení. Je potřeba mu v tom zabránit, proto se Hobbs obrátí na Doma a jeho parťáky s žádostí, aby své schopnosti tentokrát využili ve prospěch něčeho užitečného a protivníka porazili jeho vlastními zbraněmi. Výměnou za pomoc jim nabízí čistý trestný rejstřík pro všechny a možnost vrátit se domů. (TV Nova)
(více)Videa (64)
Recenze (1 357)
Kdyby se vystříhaly záběry, ve kterých Vin Diesel dlouze civí a v hlavě mu šrotuje, co to ksakru v tom scénáři četl, stopáž by se zkrátila o dobrých 90 minut. Zbyly by tak akorát dvě závěrečné, naprosto over the top sekvence (tank, letadlo), které trikaři a akční choreografové přepálili takovým způsobem, že blednou i hranolky v Mekáči. Tady k nim ale chybí ta sladkokyselá omáčka okolo. U "mluvení" jsem spal, u akce se bavil, takže asi tak. Některé hlášky ovšem tesat. 60% ()
Akční moderna. Dynamicky zrežírovaná, testosteronem, plastikami a kaskadéry napěchovaná blockbusterová hovadina, kterou si může bez výčitek užít pouze jedinec, který v životě neseděl v autě a nemá ponětí o nepřekonatelné síle zemské gravitace či selské logiky. Pětka měla lepší a propracovanější příběh a nápaditěji těžila z přítomnosti hyper cool týpka Dwayna Johnsona, šestka nabízí příběh nejprimitivnějšího rázu, přepálenou akci (projížďka po městě s kontejnerem je ještě každodenní zločineckou rutinou) a prachbídnou chemii mezi postavami, o které se ve směšně vykalkulovaných vrcholných scénách zkrátka nemůžeme bát. Pořád to ale vypadá moc dobře, navzdory šílené stopáži se stále něco děje a Michelle Rodriguez to pořád tak sluší, že zkrátka nelze než ve výsledku lehce zapříst provinilým uspokojením... 65% ()
Ač by s tím mnoho lidových kritiků nesouhlasilo, ve srovnání s populárními kinematografiemi jiných zemí vyniká, že Hollywood zdaleka nejvíce staví na silných příbězích a jejich vyprávění a rovněž se snaží udržovat si alespoň rámcovou věrohodnost a realističnost - příliš velké excesy jsou vždy nějak racionálně vysvětleny (např. hrdinové Matrixu mohu provádět nadrealistické kousky díky tomu, že se nachází v ilusivní počítačové realitě), nebo jsou zakotveny v jiné formě populární kultury, která má k realističnosti tradičně volnější vztah (komiksy, počítačové hry). Linovy filmy ze série Rychle a zběsile se trendům vymykají tím, že v nich obrovská nadsazenost není motivována žádným z uvedených způsobů a snad právě to dráždí některé jejich zavilé kritiky. Na osudy Doma, Briana a jejich party už je nahlíženo spíše jako na seriál, takže postavy se v rámci jednoho filmu téměř nikam neposouvají a naopak se rozvíjí jejich vztahy z předchozích dílů. Jednotlivé díly také nepřinášejí kompletně novou fabuli, ale spíše staví před hrdiny další misi, jenž je v základních parametrech podobná té předchozí. Linův přístup k akci pak nepochybně zavání asijskou školou - věrohodnost ustupuje dynamice a potěšení z jejího sledování plyne z akcentování kinetické energie. Auta po nárazu létají vzduchem nebo dělají kotrmelce a i v kontaktních soubojích se protivníci vzájemně různě odhazují a rozbíjejí přitom okolní předměty: Rychle a zběsile 6 je zkrátka fascinováno rychlostí, hmotností a jejich destruktivním účinkem. A fascinaci se mu vesměs daří vzbuzovat i v divácích. ()
Trošku mám pocit, že 20. léta 21. století jsou o akčních sériích Expandables a Rychle a zběsile. Jenže zatímco Expandables mělo tendenci odkazovat na akčňáky osmdesátých a devadesátých let, tak Rychle a zběsile má hlavní prim ve vozovém parku s akcí, která je více než přehnaná, ale snést se v tomto díle sem tam i dá. Příjemnej relax a kopa známých herců. Nic víc, nic míň. Vzorově tupej, ale funkční blockbuster. ()
JARDAHONBA za body určitě vrněl blahem, jako by si na účet připsal další bod, leč mě tentokráte nechalo Linovo oktanové křepčení nezvykle chladným. Akce sice dosahovala velkoleposti bicepsu „Thora ze Samoi“, ale na rozdíl od pětky s ní nechutně kapal mazlavý olej neživočišné digitálnosti, co fyzikální zákony nepopírá, ale rovnou na ně sere a Pavlu Soukupovi dodává dosud netušená témata do minutek s Besipem. Navíc ten klišoidní bešamel kolem, když zrovna neburácely motory a civilisté stroze neumírali pod pásy tanku, budil subjektivní dojem, že je vše delší, než přistávací dráha při finální akční sekvenci. Jména Statham a Wan mě možná nalákají na sedmičku, ale něco mi říká, že se jim nepodaří splnit můj sen - hodit těm machos a amazonkám kostkový cukr do nádrže.. Apropo, kdyby prezident Zeman půjčil Dieselovi svou pihu, stačilo by už jen lízátko a je tu detektiv Kojak.. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (62)
- Ve scéně, kdy se v úkrytu v Londýně Roman Pearce (Tyrese Gibson) snaží dostat ke sladkostem v automatu na jídlo a agent Luke Hobbs (Dwayne Johnson) rozstřílí sklo automatu, je možné vidět, že automat obsahuje americké sladkosti namísto britských. (Shadowspark)
- V čase 01:06:45 při závodě mezi Letty (Michelle Rodriguez) a Domem (Vin Diesel) je mezi stojícími auty poměrně malý rozestup, do kterého by se slečna, která startuje závod, nevešla. O pár vteřin později už je rozestup značně větší. (forkys)
- Prvý diel série, kde sa objavia aj autá inej značky ako americkej či japonskej, ako napríklad BMW, Mercedes, Land Rover, Subaru, Alfa Romeo, Vauxhall alebo Lotus. (Johnny.ARN)
Reklama