Reklama

Reklama

Obsahy(1)

... a byli spolu šťastni až do rána. Hana Brejchová a Vladimír Pucholt v hořké komedii Miloše Formana... Mladičká blondýnka Andula pracuje v obuvnickém závodě a žije na internátě v malém středočeském městečku. Na jednoho muže tu připadá deset žen, přičemž většina těch mužů je už ženatých. Andula touží, stejně jako většina jejích kamarádek, po trošce prosté lidské lásky. Je nezkušená, snadno uvěří slibům a lichotkám. Poté, co vedení závodu zorganizuje seznamovací taneční zábavu ve spolupráci s Československou lidovou armádou, prožije Andula mimořádně trapný večer ve společnosti tří obstarožních záložáků. Téměř podlehne jednomu z nich, ale pak se o ni začne ucházet mladý pražský klavírista Milda, který celou dobu hrál k tanci. Když s ním Andula stráví noc, je přesvědčena, že právě on je ten pravý. O dalším víkendu se za svou láskou vypraví do hlavního města. Když se však seznámí s chlapcovými rodiči, zjistí, že vše je jinak... Dnes již klasický snímek Miloše Formana patří k vrcholným dílům české nové vlny. Sklízel úspěchy na celém světě, v roce 1967 byl jedním z pěti neanglicky mluvených filmů, nominovaných na Oscara. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (413)

Matty 

všechny recenze uživatele

V inscenování trapnosti neměl Forman sobě rovného. Ve filmu snad není dialogu, při němž by oba mluvčí byli naladěni na stejnou vlnu a navzájem se poslouchali, který by proběhl bez rozpaků, dlouhých zámlk a hledání vhodných slov a který by jednu či druhou stranu ve výsledku něčím obohatil. Lásky mají ještě epizodičtější strukturu než Černý Petr, protože jsou nejen vyprávěné v několika časově vzdálených a prostorově oddělených kapitolách, ale navíc postrádají protagonist(k)u, byť se většina dějových linií sbíhá k jedné nešťastné holce, kterou nikdo nechce (partu fotříků v uniformách zase nechce ona) a která po celý film stojí tak trochu bokem (nebo za dveřmi). Vyprávění přitom postupuje od hlediska těch, kteří rozhodují (armáda, vedoucí závodu) přes hledisko mladých hrdinů zpět k autoritám (rodiče – represivní aparát přitom reprezentuje zejména matka, jejíž prohlížení cizího kufru provokativně doprovází státní hymna), takže mládež se zdá být z obou stran sevřená systémem, který jí vnucuje své představy o tom, jak by se měla chovat. Není proto divu, že se mladí nedovedou svobodně rozhodnout. Neměli možnost se to naučit. Přestože filmu dominují ve vší přirozenosti zachycené sociální interakce, k jeho oživení napomáhají nápadité kompozice (Pucholt opřený o nahou Brejchovou) a mistrovsky vystupňované gagy jako z němých grotesek (lovení snubního prstýnku, stahování rolety během první ze dvou geniálních postelových scén). Taky během nich je dominujícím pocitem trapno z toho, že lidé a věci selhávají a komunikace se zadrhává. Suicidální Andula je přitom jedním z nejsmutnějších živoucích Formanových důkazů, jaké důsledky tato neschopnost porozumění může mít. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, sportovec ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Po celý čas sledovania filmu "Lásky jedné plavovlásky" sa moje hodnotenie nevedelo ustáliť. Chvíľu som mal pocit, že pozerám voľajaký amatérsky čierno biely film; a boli chvíle, keď som tam videl výrazné záblesky filmárskej geniality. O vysokom štvor-hviezdičkovom ortieli ma presvedčil záver, bravúrny herecký prejav Hany Brejchovej a dvojdňový odstup. Pretože mi stále tento snímok behá po mysli. Miloš Forman je umelec. **** ()

Reklama

dwi 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně nejlepší Formanův příspěvek české kinematografii se spoustou nezapomenutelných a kouzelných scén. Režisérův charakteristický nadhled na vystižení české morálky dostává hrdiny do humorně nepříjemných až trapných scén (stejně jako ve filmech Konkurs, Černý Petr a Hoří, má panenko). Tento snímek je pro mě osobitý hlavně svojí atmosférou a komponováním jednotlivých scén. Na nic si nehraje, což mu dodává i jistou lehkost. Příjemné, milé, krásné. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tyhle formanovské napůl civilní a napůl herecké slepence jsou geniální. Ačkoliv nad vším asi vyniká scéna v posteli (aby nedošlo k mýlce, Ježková, Pucholt, Šebánek), herecké projevy a lidové prostředí (ale zase jinak lidové než třeba u Hrabala) krásně splynou v trochu smutném příběhu jakých se všude po světe odehrávají miliony. Některé scény jako by vypadly z Hoří má panenko, inu autorská skupina se nezapře. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Po Petrovi nám mladá, novo-filmově uvažující trojice Forman, Papoušek, Passer umožňuje nahlédnout do jedné bezvýznamné továrny, kde se právě řeší velký problém. " To jsou poupata, to je mládí, které potřebuje to, co jste potřeboval Vy, soudruhu majore, i já..." Splynutí herců i neherců v reálném prostředí a skvostné dvojice i trojice, řešící v podstatě neřešitelné. Pucholt - Brejchová, Menšík - Kheil - Hrubý a dodělá to Šebánek - Ježková. Jedinečná autentická atmosféra, která je více než typická pro zmíněné tvůrce, tedy komediálně dramatický, velmi jemný, lidský příběh. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (49)

  • Natáčení postelové scény nebylo jednoduché. Herečka Hana Brejchová (Andula) se s jejím obsahem seznamovala postupně. A její natáčení nešlo tak rychle, jak Forman původně sliboval. Herečka uvedla, že „asi po pátém opakování se ve Vláďovi (Vladimíru Pucholtovi) probudil chlap a došlo ke ztopoření jeho určitých partií. Řekla jsem jen – No, Vláďo! On vstal a řekl: ‘Já se taky na to můžu kur.. vys…!‘ Odešel pryč a Miloš jen koukal.“ (hippyman)
  • Jeden z alternatívnych názvov filmu bol Přihořívá. (Raccoon.city)
  • Hana Brejchová (Andula) sa vyjadrila, že keby vedela dopredu, že bude hrať vo filme nahú scénu, v živote by tú rolu nevzala. Režisér ju oklamal a tvrdil jej, že bude v chúlostivej scéne v kombiné. (Raccoon.city)

Související novinky

Zemřel scenárista a režisér Ivan Passer

Zemřel scenárista a režisér Ivan Passer

11.01.2020

Ve věku 86 let zemřel významný filmový scenárista a režisér Ivan Passer. Přítel a blízký spolupracovník Miloše Formana spolupracoval na scénářích k filmům Lásky jedné plavovlásky nebo Hoří, má… (více)

53. ročník festivalu MFF Karlovy Vary je za námi

53. ročník festivalu MFF Karlovy Vary je za námi

08.07.2018

53. ročník největšího filmového festivalu v Česku je u konce. Festival, který byl zahájen vzpomínkovým filmem na Miloše Formana Lásky jedné plavovlásky (1965), se letos nesl ve znamení velkých… (více)

Filmové hvězdy ve Varech

Filmové hvězdy ve Varech

19.06.2018

53. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary startuje již 29. června a pořadatelé nyní konečně odhalili seznam zahraničních osobností, které se na nadcházejícím festivalu ukážou. Mezi ta… (více)

Vary přivítají šestici domácích režisérů

Vary přivítají šestici domácích režisérů

02.06.2018

53. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary uvede v soutěžním programu rovnou šestici českých snímků. V každé ze soutěžních sekcí se představí dva domácí režiséři. V Hlavní soutěži se o… (více)

Reklama

Reklama