Reklama

Reklama

Obsahy(1)

... a byli spolu šťastni až do rána. Hana Brejchová a Vladimír Pucholt v hořké komedii Miloše Formana... Mladičká blondýnka Andula pracuje v obuvnickém závodě a žije na internátě v malém středočeském městečku. Na jednoho muže tu připadá deset žen, přičemž většina těch mužů je už ženatých. Andula touží, stejně jako většina jejích kamarádek, po trošce prosté lidské lásky. Je nezkušená, snadno uvěří slibům a lichotkám. Poté, co vedení závodu zorganizuje seznamovací taneční zábavu ve spolupráci s Československou lidovou armádou, prožije Andula mimořádně trapný večer ve společnosti tří obstarožních záložáků. Téměř podlehne jednomu z nich, ale pak se o ni začne ucházet mladý pražský klavírista Milda, který celou dobu hrál k tanci. Když s ním Andula stráví noc, je přesvědčena, že právě on je ten pravý. O dalším víkendu se za svou láskou vypraví do hlavního města. Když se však seznámí s chlapcovými rodiči, zjistí, že vše je jinak... Dnes již klasický snímek Miloše Formana patří k vrcholným dílům české nové vlny. Sklízel úspěchy na celém světě, v roce 1967 byl jedním z pěti neanglicky mluvených filmů, nominovaných na Oscara. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (413)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Lásky jedné plavovlásky je typický příklad formanovské veristické metody natáčení. Všudypřítomný pocit trapnosti a krutosti, observace, improvizované (a mnohdy prázdné dialogy) mezi (ne!)herci, důležitá taneční sekvence a mnoho dalších znaků, které jsou pro Formana typické. Celkově je děj/příběh více vyhrocený než v Černém Petrovi, nicméně vrcholným režisérovým dílem, které se nese na podobné vlně, zůstává Hoří, má panenko. Zpočátku byl film celkem pomalý, pozvolný, až zdlouhavý, na což je nutné si zvyknout, avšak (téměř) závěrečná postelová scéna nemá u nás (a možná ani v zahraničí) obdoby. Zkrátka film, který není sice dokonalý, ale je nadčasový a vyniká svou přímočarostí. ()

Marek1991 

všechny recenze uživatele

Podľa mňa veľmi nadhodnotený film. Vo svojom čase možno veľké dielo, ktoré vraj pobavilo aj Jacqueline Kennedyovú, no ja tieto socialistické reálie nemusím. Viac ako smiešne mi prídu smutné. Film je na svoju dobu odvážny z časti v tom, že ten socialistické svet tu nie je ružovo vykreslený. Ten trápny štýl miestami ujde, no mňa zaujala najmä posteľná scéna na záver. Inak to bolo čisto všetko z bežného života, nič výnimočné. Viem si predstaviť, že keby u nás doma pred toľkými rokmi natáčali podobnú komédiu, tak by to isto dopadlo lepšie, no keby ju natáčali v rodine mojej mamy, tak svet by uvidel komédiu svetového rangu, lebo to, čo povystrájali napríklad môj dedo a jeho syn, obaja Jozefovia, tak to nechápeme v rodine dodnes. Poviem príklad pred pár rokmi som zistil, že mám v Česku sesternicu alebo že syn Jozef posielal otcovi Jozefovi cez vojenčinu poštou náboje, domov doniesol zbrane, vraj nejaké granáty, či to, že tento milý synáčik šmelinár raz bez rozlúčky ušiel za hranice a rodina si kvôli nemu vytrpela. Nič v zlom, ale tieto komédie sú pre mňa ľahké zákusky s trochou srandy a napríklad na tejto som sa nebavil. Inak tá Hana Brejchová bola ozaj krásna, škoda že vek z nej urobil škaredú tlstú starú babu, ale s tým nič nenarobíme. S týmto filmom sa zapísala do histórie Čechov a Slovákov, škoda len, že mňa neoslovila a neoslovil ma ani samotný film. ()

Reklama

B!shop 

všechny recenze uživatele

Dalsi super film od Formana natocenej jeste u nas, ale u Hori ma panenko jsem se precejen bavil asi vic, ale to je tim, ze tohle je i krapet drama. Nejvic mi na filmu vadila asi Brejchova, ne ze by zahrala nak hur nez ostatni, koneckoncu tu je opet spousta nehercu, jen se mi proste nelibila. Jinak ty ruzny situace, co Forman nachystal, jsou fakt trapny - vtipny a super a dialogy jsou taky skvely, misty to hercum zadrhava nebo to nemuzou vykoktat a pridava to na realisticnosti. Kdybych mel hodnotit jen naky scenky, treba Mensik a spol bali holky, Brejchova u rodicu, tak bych okamzite narval 5*, ale jako celek film precejen sem tam vytuhne, takze jen hodne dobry 4*. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Tři pocitově odlišné segmenty příběhu - první ponořený do trapnosti situace a staromládeneckých výstřelků, druhý ve znamení mladistvého románku a mileneckých frází a třetí na půdě rodičovské dominance a ztracených iluzí - pospojovány do komplexní dobové výpovědi o prchavých a falešných účincích lásky z pozice něžného pohlaví. Hlavně v dnešní době, kdy na facebooku sledujeme příspěvky čtrnáctiletých slepiček, kterým jejich osmnáctiletý chalan zlomil citlivé srdíčko, je více než nasnadě, jak nestárnoucí a trefnou výpovědní hodnotu snímek má. Tak je to ale skoro se všemi Formanovými díly.... ()

dwi 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně nejlepší Formanův příspěvek české kinematografii se spoustou nezapomenutelných a kouzelných scén. Režisérův charakteristický nadhled na vystižení české morálky dostává hrdiny do humorně nepříjemných až trapných scén (stejně jako ve filmech Konkurs, Černý Petr a Hoří, má panenko). Tento snímek je pro mě osobitý hlavně svojí atmosférou a komponováním jednotlivých scén. Na nic si nehraje, což mu dodává i jistou lehkost. Příjemné, milé, krásné. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (49)

  • Miloš Forman ve své autobiografii "Co já vím?" komentoval: "Při natáčení Lásek jsem si vyzkoušel, že mísení profesionálních herců s neherci může oběma skupinám prospět, ale jsou to k tomu zapotřebí silné herecké osobnosti, které se nezaleknou syrového a přirozeného chování neherců. Splynout s lidmi, kteří prostě jen hrají sami sebe, vyžaduje herce opravdu velkého kalibru, a takový byl Vladimír Menšík. Slabší herec, který není schopný skutečně a naplno existovat v situaci, která se kolem něho vytváří, který trvá pouze na předem promyšleném pojetí situace a není otevřený bezprostřednímu podnětu, se nikdy nemůže sehrát s neherci, jestliže jsou přirození. Když slabší herec předvádí vykalkulovaný výkon, nedostatek bezprostřednosti v jeho chování neherce zarazí a zastraší, protože jakákoli faleš a umělost je vyvádí z míry. Když ale všechno klape, pak neherci nutí herce do bezprostřední pravdivosti, zatímco herci dávají scéně rytmus a tvar, který neherci necítí. Neherec se stává natolik součástí scény, kterou vytváří, že ji nedokáže vnímat jako rytmický celek s přesnou strukturou a rytmem. Neherci se klidně opakují a plácají věci bez ladu a skladu, a proto je musí herec 'táhnout' kupředu, protože jinak by se scéna, jakkoli pravdivá a půvabná, stala nudnou." (NIRO)

Související novinky

Zemřel scenárista a režisér Ivan Passer

Zemřel scenárista a režisér Ivan Passer

11.01.2020

Ve věku 86 let zemřel významný filmový scenárista a režisér Ivan Passer. Přítel a blízký spolupracovník Miloše Formana spolupracoval na scénářích k filmům Lásky jedné plavovlásky nebo Hoří, má… (více)

53. ročník festivalu MFF Karlovy Vary je za námi

53. ročník festivalu MFF Karlovy Vary je za námi

08.07.2018

53. ročník největšího filmového festivalu v Česku je u konce. Festival, který byl zahájen vzpomínkovým filmem na Miloše Formana Lásky jedné plavovlásky (1965), se letos nesl ve znamení velkých… (více)

Filmové hvězdy ve Varech

Filmové hvězdy ve Varech

19.06.2018

53. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary startuje již 29. června a pořadatelé nyní konečně odhalili seznam zahraničních osobností, které se na nadcházejícím festivalu ukážou. Mezi ta… (více)

Vary přivítají šestici domácích režisérů

Vary přivítají šestici domácích režisérů

02.06.2018

53. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary uvede v soutěžním programu rovnou šestici českých snímků. V každé ze soutěžních sekcí se představí dva domácí režiséři. V Hlavní soutěži se o… (více)

Reklama

Reklama