Reklama

Reklama

Detroit, divoké město

(festivalový název)
  • Francie Detroit ville sauvage (více)
všechny plakáty
Ukázka z filmu

Obsahy(1)

Je s podivem, proč režiséři postapokalyptických snímků typu Šílený Max (Mad Max) v posledních letech nevyužívají americký Detroit jako kulisu ke svým filmům. Vybydlené domy s prázdnými ulicemi v centru města, odkud odešla více než polovina obyvatel a kde spíš než auto potkáte zatoulaného pitbula, si o to přímo říkají. V minulosti byl přitom Detroit výstavním městem amerického průmyslu a lidé si zde rozhodně neměli na co stěžovat, jak dokládají archivní záběry uhrančivého dokumentu francouzského režiséra Florenta Tillona. Průvodci jeho místy až hypnotické jízdy současným Detroitem jsou nejrůznější lidé, od místního filozofa přes černošského klavíristu, chytače zatoulaných psů až po chlapíka, který dokáže spravit úplně všechno. Vybroušené vizuální kompozice z „města duchů“ s jemnou hudbou a zajímavými postavami nabízejí divákovi jedinečný filmařský zážitek. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (9)

POMO 

všechny recenze uživatele

Dokument spoľahlivo navodí atmosféru Detroitu a života v ňom, ale to najdôležitejšie - informácie či už z histórie alebo súčasnosti (a porovnanie stavu na faktoch) - neposkytne. Akoby sa tvorcom nechcelo príčinámi úpadku tohto kedysi významného industriálneho mesta zaoberať, zhrnú ich do jednej vety: "A potom prišli drogy..." Dialógy s niektorými obyvateľmi predmestia sú trefné, zaujímavé i vtipné (najlepší je starý pán, pestujúci si na záhrade zeleninu) niektoré scény zasa úplne zbytočné. Fakt, že za posledných 50 rokov sa počet bielych obyvateľov znížil o 93% a počet čiernych zvýšil o 160%, a že ony drogy, ktoré mesto pochovali, sem nepriniesli bieli, dokument vôbec nespomenie. Dokonca i farbu pleti svojich protagonistov pred kamerou premiešava 1:1. Dokument, obzvlášť festivalový, je posledné médium, ktoré by malo zastierať pravdu iba kvôli nejakej "politickej korektnosti". ()

hazaba 

všechny recenze uživatele

Záběry na vybydlené části Detroitu ve vás vzbuzují nejrůznější pocity a myšlenky a kontrastují se záběry na místa, kde se prohánějí veverky a zajíci. Pocitově dokument většinou funguje, i když jsou v něm pasáže, které jsou víceméně zbytečné a spíše nastolují otázku, proč je tam režisér vlastně dal. Pokud byste se chtěli dozvědět něco více faktografického, např. kde jsou části, které chátrají, jak vypadala daná budova, kterou zrovna režisér ukazuje, v dobách "své největší slávy", jak se změnila populace..., musíte hledat někde jinde. Právě chybějící, dle mého základní, informace tohoto typu celý dokument shazují o úroveň níž. ()

Reklama

Caym 

všechny recenze uživatele

Z pohledu fotografa jsem si dokument užívala. Vybydlené domy, prázdné ulice... - smutné? inspirativní? Z hlediska informací uznávám, že jde o slabší výtvor, ale na druhou stranu - kdo potřebuje neustále dokumenty, co vám nalejí do hlavy tunu informací? Ne všechny dokumenty vám musí přesně vysvětlit co, proč a jak. Někdy jde prostě jen o pocity. O směs výpovědí, které na první pohled nedávají souvislost. Někdy je potřeba se dokumentu poddat - a to je právě případ Detroitu. (mimochodem scény s králíky a veverkami nemají chybu) ()

Stejšn

všechny recenze uživatele

Kolaps západní civilizace už nastal, začalo to v Detroitu ve státě Michigan. Černošské obyvatelstvo, které tam postupně převálcovalo bílou populaci, není schopno vytvářet žádné hodnoty, ale ani udržet ty stávající, vytvořené kdysi bělochy. To není rasismus, to je fakt. Tenhle film to velice dobře ilustruje. Hordy černých, kteří bezcílně bloumají po ulicích, plundrují kdysi vzkvétající město a neumějí pracovat, představují děsivou vizi blízké budoucnosti, která pravděpodobně příjde. V Evropě už se to projevuje taky, přistěhovalci pustoší západní civilizaci a jí vybudovaná velkoměsta, ve Francii, v Anglii, v Německu, Švédsku.... film je dlouhý, ale mrazivý. Dívejte se, tohle nás čeká taky. (Stačí i zkrácená verze, na kterou tu v komentáři odkazuje Ernst). ()

žvanimírek 

všechny recenze uživatele

Nula faktů, dlouhé nic neříkající záběry na zdevastované budovy Detroitu, pohodlné sedačky a poměrně přetopené prostředí kina vedlo k mému usnutí asi tak po 20 minutách od začátku projekce. Osekání stopáže minimálně na polovinu a alespoň náznak infa o "cestě do průseru" by dokumentu jedině prospělo. ()

Galerie (1)

Reklama

Reklama