Reklama

Reklama

Pevnina

(festivalový název)
  • Itálie Terraferma (více)
Trailer

Obsahy(1)

Obyvatelé malého ostrova, kde žije starý Ernesto se snachou a vnukem, se už nedokážou uživit rybolovem. Mladší generace sází na turistiku, ale ne každý umí podnikat. Giulietta, vdova po Ernestově synovi, na sebe bere péči o rodinu s nadějí, že její syn Filippo najde odvahu odejít. Když jednoho dne moře vyplaví skupinku ztroskotaných Afričanů, ocitne se rodina před osudovou volbou. Podle úřadů je pod hrozbou trestu nezbytné každého černého pasažéra hlásit, ale Sára, která u Pacillů hledá úkryt, je těsně před porodem. Dvě ženy, Giuliettu a cizinku Sáru, spojuje v podstatě stejná touha: najít kdesi na pevnině lepší budoucnost pro své děti. Dějiště filmu připomene Viscontiho slavné dílo Země se chvěje. Ale sociální motivaci, ač stále přítomnou, nahrazuje v poetickém, takřka pohádkovém klíči aktuální problém postoje k „cizinci“: má být vnímán jako nevítaný vetřelec, nebo jako lidská bytost? (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (8)

horovska 

všechny recenze uživatele

Téma je silné, skýtá velké možnosti, jak je rozehrát. Uprchlíci z černého kontinentu se pokouší dostat do Evropy za každou cenu. V sázce jsou jejich životy i životy jejich dětí. Rybáři ostrova zbojují mezi normální lidskou povinností jim pomoci a mezi strachem o vlastní živobytí. Podobné téma jako ve filmu Musíme si pomáhat - je a vždy bude aktuální. Může se týkat nás všech v jakékoli době. Jediné, co mi bránilo se do děje úplně ponořit byly toporné herecké výkony. I tak 80% ()

Adam's 

všechny recenze uživatele

Snímek otevírající téma pro nas relativně okrajové, pro jiné ale nanejvýš aktuální. Poklidná atmosféra prázdninového letoviska je ta tam, když se na pobřeží pokusí vylodit skupina africkým imigrantů, ve filmu nazývaných zásadně ilegálové. Hlavní hrdina v podání klukovsky vyhlížejícího Filippa Pucilla se musí rozhodnout mezi hlasem svého svědomí a tím, co je považováno za vyšší zájem, tj. ochranu státu před nelegálními přistěhovalci. ()

Reklama

bassator 

všechny recenze uživatele

47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - HORIZONS - Horizonty (Terraferma / TERRAFERMA / Pevnina) - Nelegální přistěhovalci je (asi) vážné téma. Když to ale někdo tak nezáživně natočí má to (tedy alespoň pro mne) téměř opačný efekt... - 7. 7. 2012 - kino Richmond - Karlovy Vary - 15% ()

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

[ITFF 2012, Sydney] Diogenovský prírastok do skupiny "emigrácia a jej rozporuplnosť", nenávistný stret starej školy s tou novou, stret generácií, ktorý nanešťastie len letmo vyloží povahy/vzťahy medzi malomeštiackou rodinou a nepriehliadnuteľná žiadostivosť po ponaučení sa z vlastných chýb. Ide o svojbytné dielo, plné úprimnosti, zodpovednosti a túžby...po slobode, kontrole i vykúpení kedy vzbura či odpor má viacero podôb. Škoda, že sa do tohto sociálneho rozbroja Emanuele Crialese neponára, ale skôr len po hladine šnorchluje a necháva pozorujúceho sa topiť v nedorieknutých myšlienkách. "Terraferma" nechá obrysovo vzpomenúť na neorealistickú hyperbolu Viscontiho "La Terra trema: Episodio del mare" a sem-tam utrúsi analogickú emóciu ako z posledného Kaurismäkiho "Le Havre", avšak k obidvom sa len kvôli zdieľaniu príbuzných tendencií približuje, no kvalitatívne ich neprekonáva. Chápem zámer, a-aj keď to má srdce na správnom mieste-nepovažujem ho za najpríhodnejšie podaný. ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Sympatický prázdninový příběh z malého ostrova, který otevírá další turistickou sezona - jedinou naději na výraznější výdělek pro obyvatele. Slibný rozjezd představující nevelkou rodinu a její neutěšenou situaci, které se nehodlají její členi jen tak podřídit, a sblížení podnikavého mladíka Filippa se skupinkou mladých návštěvníků z pevniny, přináší to správné naladění a zájem o osudy postav. Ovšem samotný děj se posléze začíná tříštit. Zlomem je ukrytí čtyř imigrantů nalezených v moři v garáži. Tehdy začne vedle sebe působit několik paralelních linií - boj dědečka za jeho zabavenou loď, vztah Filippa k dívce ze severu země, vznikající pouto mezi jeho snachou a imigrantkou, jíž se právě narodilo dítě. Společné snění obou žen o budoucnosti jejích potomků na pevnině však není dostatečně rozvinuto a získávání důvěry a náklonnosti je velmi zkratkovitě podáno. A stejně tak příliš prostoru nezbývá ani pro další dvě linie, jež jsou značně zjednodušovány a je těžké být do předvádených situací zainteresovaně vtažen. Čestnou výjimkou je noční scéna vyjížďky na lodi, která skončí traumatickým prožitkem pro Filippa i dívku a pomůže mu na cestě k dospělosti a závěrečnému pevnému rozhodnutí. Pevnina má nakonec dostatečně nosný příběh, ale problém je v tom, že čím dál více konstatuje než prokresluje a proniká pod povrch, vzdaluje se postavám a nenechává situace dostatečně rozvinout. Tím pádem bohužel po shlédnutí zanechává jen velmi mělký otisk. ()

Galerie (53)

Reklama

Reklama