Reklama

Reklama

Hra smrti

(TV film)
  • Francie Le Jeu de la mort

Obsahy(1)

V šedesátých letech proběhl vědecký experiment, který ukázal, že většina lidí neváhá dávat jinému člověku elektrické šoky, pokud k tomu dostane příkaz od nadřízeného. Tento pokus se stal inspirací pro zábavnou televizní hru.  Co kdyby se smrt v příném přenosu stala televizní zábavou? V roce 1961, psycholog Stanley Milgram provedl neblaze proslulý experiment, ve kterém chtěl zjistit, kam až jsou lidé schopni zajít, aby vyhověli autoritě. Milgram dal dohromady čtyřicet dobrovolníků, kteří měli za úkol ptát se podřízených jedinců na různé věci. Pokud dostanou špatnou odpověď za trest dají respondentovi elektrický šok v rozmezí 15-450 voltů. Výsledky experimentu ukázaly, že i s minimální výzvou dobrovolníci trestali respondenty stále silnějšími elektrošoky, dokud se nesvíjeli bolestí nebo neomdleli. Pokračovali i přesto, že druhá osoba viditelně trpěla, protože dostali příkaz a za zranění respondentů byl odpovědný nadřízený a ne oni sami.
V tomto dokumentu filmař Christophe Nick dává Milgramovu experimentu novou podobu, dějištěm je tentokrát televizní show, ve které jsou dobrovolníci vyzváni trestat soutěžící doufající ve finanční výhru. Kolik bolesti je obyčejný člověk schopen způsobit jinému neznámému člověku, když vlastně jen dodržuje pravidla a nechce zkazit zábavu? Zastaví se dříve, než bude příliš pozdě? (HBO Europe)

(více)

Recenze (4)

TroiMae 

všechny recenze uživatele

Forma opravdu pokulhává... ale tohle ponaučení by měli předávát ve školách, klidně místo výuky trojčlenky... toliko k tématu poslušnosti... ()

vZeč 

všechny recenze uživatele

Tady forma hodně pokulhává za obsahem, ten je ale dostatečně silný, aby to táhl dopředu. Šlo to však udělat mnohem lépe ()

Reklama

Eilean Donan 

všechny recenze uživatele

Poslušnosť, podriadenosť, ne-rebélia. Hádam z toho nezostane konštantný stav. Ale je zaujímavé hodnotiť to z vlastnej perspektívy. Som aj ja len poslušná ovca? Sú autority ozaj katalyzátorom? ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama