Reklama

Reklama

Pokračování jedné aféry

(festivalový název)
  • Japonsko Zoku jōji no rirekisho
všechny plakáty
Pornografický
Japonsko, 1966, 73 min

Režie:

Kan Mukai

Hrají:

Čišú Rjú

Obsahy(1)

Rok 1962 a uvedení snímku Nikutai ičiba (Obchod s masem) bývají považovány za počátek pinku filmů. Divácká poptávka po nové sortě prvoplánově lechtivých filmů strmě rostla, čemuž paradoxně napomáhaly zprávy o zásazích policie, která tituly obsahující obscénní záběry zabavovala v kinech a některé producenty zavírala do vazby. Ze čtyř titulů v prvním roce se výroba závratnou rychlostí vyšplhala na 213 v roce 1965. Pokračování jedné aféry vyrobila firma Kokuei, jež spolu s Ókura Eiga a Šintóhó představuje jediné pinku společnosti z raných let, které se udržely až dodnes. Snímek vznikl jako nepokrytá dojná kráva navazující na úspěch o rok staršího titulu Džódži no rirekišo (Pojednání o jedné aféře, 1965), režírovaného Kódžim Wakamacuem. Nejedná se ovšem o sequel, jenž by navazoval na osudy postav či události z předchozího vyprávění, nýbrž jde o variaci na totožný příběh i některé konkrétní scény. Wakamacuův hit proslul esteticky sugestivní sekvencí znásilnění v zasněžené krajině, takže „pokračování" divákům předkládá podobně koncipovanou pasáž odehrávající se na písčité pláži. Vyprávění je další variací na cestu ženy z venkova do města, kde ji čekají ještě horší útrapy než doma. Stejně jako v případě Wakamacuova snímku představuje Pokračování jedné aféry konzervativně exploatační pohled na Japonsko 60. let. Totožné prvky a motivy producenti ještě zrecyklovali v Šin - Džódži no rirekišo (Nové pojednání o jedné aféře, 1967). Režisér Kan Mukai začínal jako dokumentarista, ale natáčel především inscenované vzdělávací filmy. V oblasti pinku debutoval v roce 1965 titulem Niku (Maso), jež byl spolu s Esa (Návnada, 1966) ve své době distribuován na Západě. Režíroval ale také jeden z nejosobitějších filmů žánru, bizarně zneklidňující melodrama o pomstě Burú firumu no onna (Žena z porna, 1969). Jako mnoho jiných filmařů v roce 1965 založil vlastní produkční společnost Mukai Productions. Po jejím zániku v roce 1979 založil Šiši Pro s cílem poskytnout zázemí novým talentům. Začínali zde respektovaní režiséři žánru jako Hisajasu Sató, Šúdži Kataoka či Jódžiró Takita, jenž se posléze prosadil v hlavním proudu a získal Oscara za film Průvodce (Okuribito, 2008). - Jiří Flígl (Letní filmová škola)

(více)

Recenze (4)

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Mladému muži znásilní před očima přítelkyni a on se ani nebrání a pak ji odkopne. Jí umřou rodiče a jde jim vydělávat na hrob. Sexem, jak jinak. Není to zajímavé, vtipné, šílené, hnusné ani erotické. Není to nijaké. Jen 73 minut zaručené čisté nudy. Hvězdička za skvělého Olafa na úvod. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Moment! Nikdo mi neřekl, že existují i pinku, která nemají bizarní děj a nehýří barvami, nevkusem, šílenostmi a holými zadky... No vážně - úvodní znásilnění je docela jako od Bergmana. Zbytek bohužel už tak docela ne. Děj je totiž dost jednoduchý a film je celkově dost nezajímavě natočený. Řekl bych, že uvést ho jako půlnočňák byla trochu chyba. Jistě nejsem sám, pro kterého je kýčovitá prasárnička víc, než nudný art... ()

NeosinneR 

všechny recenze uživatele

[Letní filmová škola 2011, Uherské Hradiště] Pink Eiga mi veru sadla a "predrečník" Olaf Möller na LFŠ bol vynikajúci. Film to bol vskutku zaujímavý, miestami až "desivý", ale získal si ma svojou priamočiarosťou. Takto to ide a takto to bude. Rozhodne nie môj posledný film v tomto žánre. ()

Reklama

Reklama