Režie:
Alejandro González IñárrituKamera:
Emmanuel LubezkiHrají:
Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Domhnall Gleeson, Will Poulter, Forrest Goodluck, Duane Howard, Arthur Redcloud, Melaw Nakehk'o, Grace Dove, Lukas Haas (více)VOD (8)
Obsahy(2)
Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)
(více)Videa (20)
Recenze (2 355)
Stopadesátiminutový art, který opravdové fyzické dobrodružství nabídne jen ve dvou soubojích. Na filmu, kde většinu stopáže myslíte na mrznoucí štáb z druhé strany kamery, je evidentně něco špatně. Dlouho jsem neviděl něco tak „chtěného“. Už tu vytouženou sošku předejte a tohle nechte zapadnout jako technicky poctivou a zatraceně náročnou filmařinu, která snad ve finále ani nemohla nikoho zajímat. PS: Hardy přehrává DiCapria o mrtvého medvěda a půlku koně. ()
“UŠEL JSI CELOU TU CESTU JEN PROTO, ABY SES POMSTIL?.“... /// Nepřekvapuje mě, že Iñárritu dokáže mít 2a půl hodiny erekci nad píčovinou, ale to, jak dokáže bejt nádherně krvavej a akční. Když zrovna necáká krev (což je podstatnej časovej úsek), je to exhibice zviditelňující tři jedince. Je fajn, že k sobě kromě kameramana přizval i Leoše, kterej je kurva fakt brutální! Jen ten studenej a špinavej příběh plnej smrti a touhy se pomstít, měl trvat devadesát minut (Co? No dobrá, devadesát tři!). Sice by za něj pro Iñárritua nebyl plešoun, ale já bych se stopro víc bavil. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stará a parchant jsou žlutí a za dveřma jsou lovci (bílý). 2.) Jedu všechny filmy, kde se neustále heká (a nepíchá). 3.) Thx za titule „-OverLord-“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Tak ale naozaj mnohymi zatracovany Leo si tentokrat uz konecne zasluzi toho Oscara. Uz len za to, ako musel mrznut pocas natacania, teda nielen jeho postava. Reziser Alejandro G. Inarritu je perfekcionista a o kameramanovi E. Lubezkim ani nehovorim. Ak pojde takto stale dalej v kazdom dalsom filme, tak to nebude mat Akademia lahke dat cenu inemu kameramanovi, ak si ju zasluzil menej, nez sam Lubezki :-) Ale ked si spomeniem na GRAVITACIU (2013) alebo na BIRDMANA (2014), tak tych dvoch Oscarov ma zasluzenych. Tom Hardy ma taktiez prekvapil, ze ako jeden z mala hercov si vybral dva filmy v jednom roku, ktore sa natacali v extremnych podmienkach, netreba zabudnut aj na MAD MAX: FURY ROAD (2015) a podmienky pri natacani na pusti. Ale teraz naspät k filmu. Je skutocnym zazrakom, ze to vsetko, co zazila postava DiCapria, ze to vobec prezila. Zabery s grizlym zabijakom boli neskutocne brutalne a realne a vobec vsetko, co sa tam dialo dalej nie je nic moc pre slabsie povahy. Chvilkami som si pri filme spomenul aj na M. Gibsonov APOCALYPTO (2006), v ktorom podobne hlavny hrdina cely film utekal a bojoval o zivot, ale nebol az tak brutalne krvavy, ako tento film. Takze Revenant ma u mna jednoznacne plne hodnotenie a Alejandrovi a Leovi drzim na Oscaroch opät palce. >>> (Videl v kine 30.01.16) ()
Umělecký krvák o pomstě s nádhernou kamerou, skvělým Hardym a přesným DiCapriem. Syrová atmosféra plná hlíny, krve a podchlazení doplněná neskutečně sugestivní hudbou Ryuichiho Sakamota člověka pohltí od první minuty. V mrazivé vodě popadá dech, při útoku Grizzlyho se instinktivně krčí a žije s hrdinou. Meditativní, syrový snímek, technicky dokonalý a herecky přímo neskutečný (i když do jaké míry je to fyzické přepětí hrané můžeme polemizovat) s dvanácti nominacemi na Oscara. Třešničkou na dortu je pak výkon Toma Hardyho. Ryzí lidskost. ()
(1001) -"I found God" he used to say. "And while sitting there and basking in the glory and sublimity of mercy... I shot and ate that son of a bitch." --- Před sledováním jsem si přečetla, že: Revenant in French also means (reverting to) "spirit" or "ghost". Což mě samozřejmě velmi natěšilo, ale i přese všechny horečkové snové vize jsem neměla pocit, že by se film dotkl duchovní roviny. Vlastně mám ve výsledku dojem, že se jedná o křížence Malickova Nového světa a Jarmuschova Mrtvého muže, přičemž se Revenantovi nedaří dosáhnout kvality ani jednoho z nich. A když to srovnám ještě s Birdmanem, do kterého se mi původně vůbec nechtělo, ale hned po prvních pár vteřinách jsem od filmu vůbec nemohla odlepit oči, jak byl hypnotizující, tak tady jsem se musela vyloženě nutit, abych se vůbec dokoukala do konce. A to jsem člověk, který by raději strávil celý život v lese, než aby jednou vkročil do víru velkoměsta. Vlastně nemám ani moc ráda, když v sobě Terrence Malick přespříliš probouzí svého vnitřního Terrence Malicka, natož abych to ještě snášela u ostatních režisérů. Inarritu podle mě vlastně udělal nejzásadnější chybu v tom, že filmu dodal lidského záporáka a hrdinovi jinou motivaci než jednoslovné "přežít", protože mi přijde, že tím paradoxně mizí důvod, proč by ten film měl existovat. "Přežít, abych zabil vraha svého syna" je extrémně klišé motivace pro tak nehostinné, dravé a kruté prostředí, jaké se filmu podařilo poskládat dohromady. Slušel by tomu mnohem víc nihilistický příběh osamělého zálesáka, který bojuje o svůj život, protože nic jiného neumí a nezná. A ještě víc bych za něco takového bojovala s přihlédnutím k tomu, že Tom Hardy vypadá pořád moc inteligentně na to, abych mu takovou roli uvěřila, a tím pádem spadá jeho herecký výkon do kategorie nepříjemně se sledujícího pitvoření, které rozhodně není důstojnou protiváhou Leova minimalismu. (A taky tedy dodám, že jsem výjimečně ráda, že když už mu tu sošku chtěli mermomocí dát, tak že mu ji dali zrovna za tenhle film a ne třeba za Letce nebo Vlka z Wall Street. I když mě osobně jako herec nezajímá už tak patnáct let.) Domhnall Gleeson teprve podruhé přenáší trochu závaží ze strany "hezký muž" na stranu "dobrý herec". Forresta Goodlucka jdu sledovat na Instagramu. Willa Poultera si přidávám do sbírky herců, kteří krásně brečí. A jako poslední zmínku jsem si nechala poznatek, že mě úplně neskutečně rozčilovala kombinace té prvoplánovité "západní filmové" hudby, která jako by se snažila každý záběr, ke kterému hrála, nafouknout a dodat mu falešný pocit důležitosti, spolu s tím japonským hudebním minimalismem, který doprovázel například finální souboj, a který skvěle vystihoval primordiální pudy a emoce, o kterých pro mě celý film byl nebo měl být. Kdyby tak byl podkreslený celý film, nejspíš bych mluvila úplně jinak, a určitě i hodně dalších lidí, kteří mu vyčítají mělkost a pozérství. Inu, třebas se na Revenanta podívám znovu za deset let a zklamání mě přejde, ale zatím sbohem a šáteček. ()
Galerie (105)
Zajímavosti (63)
- Tom Hardy (Fitzgerald) prohlásil, že nebude číst další scénáře kvůli své roli v připravovaném filmu Splinter Cell (který nakonec nevznikl), ale Leonardo DiCaprio (Glass) ho přesvědčil, aby si přečetl scénář k tomuto filmu. Hardy po přečtení zhruba poloviny scénáře roli přijal. (Dr Lizal)
- Režisér Alejandro González Iñárritu před začátkem natáčení uvedl, že chce natočit film chronologicky, což navýší rozpočet filmu o 7 milionů amerických dolarů. (Tristan Rafael)
- Kvůli zpoždění během natáčení roztál sníh v Kanadě ještě před dokončením filmu. S rychle se blížícím létem nezbývalo než se přesunout do jižní Argentiny, kde panovaly podobné zimní podmínky. (Tristan Rafael)
Reklama