Reklama

Reklama

Sbohem

  • Írán Bé omid é didar (více)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Film Mohammada Rasoulofa vypráví příběh o mladé právničce jménem Noora (Lelya Zarehová), jež žije v Teheránu a snaží se získat vízum, aby mohla opustit zemi. Nedávno jí bylo zrušeno povolení k právnické činnosti za účast v kampani proti vládě. Její manžel, politický novinář, byl vyhoštěn z města a donucen k práci v poušti. Noora je sama, těhotná a má Íránu až po krk. Kvůli složitému procesu opuštění země, dokonce zvažuje interrupci. Režisér Rasoulof se sám snažil získat vízum v zimě 2010/11. Nebylo mu umožněno zúčastnit se premiéry filmu na mezinárodním festivalu v Cannes. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (4)

StDavid 

všechny recenze uživatele

Pokud jste netrpěliví, tak se na tenhle film raději ani nezkoušejte dívat. Je sice výborný, ale místy vám přijde zdlouhavý - např. několikaminutové krmení želvičky v teráriu. Většina věcí se v něm děje nenápadně a pod povrchem, až z toho mrazí. A pokud si ještě trochu pamatujete dobu před rokem 1989, bude vás mrazit o to víc. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Je to film, jak takové filmy bývají. Žádný velký příběh ani filmařina, spíše rozvlekle a napůl dokumentárně podávané konstatování, jaké je to v tom Íránu všechno těžké. ()

Reklama

kolodej1 

všechny recenze uživatele

dost průměrný snímek, který trpí častými neduhy filmů z tohoto regionu, tedy spoustu dlouhých záběrů, které nemjíí žádný význam a taky dost svérázná kamera, kdy se díváme někam do kouta, zatímco samotný děj je zachycen pouze zvukově. Docela nudné, 50% ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Když si někdo připadá cizincem ve své zemi, je lepší odjet a být cizincem v cizí zemi. 1) Zajímavost snímku 38letého Mohammada Rasoulofa (režie, scénář, produkce) netkví ve filmařských kvalitách díla ani v poněkud bizarní kameře, chladných depresivních barvách, dlouhých záběrech či v iránských reáliích. Film jako takový je vlastně zcela nezajímavý, nudný a jakýsi šedivý. Zajímavé je nepochybně realistické zobrazení některých aspektů současného života v zemi._____ 2) Spoiler. Pamětníka našeho totalitního režimu jistě zaujme rutinně provedená konfiskace zařízení pro satelitní příjem, při níž si policisté nasadí igelitové povlaky na boty, aby v inkriminovaném bytě nenašlapali. V úřadovně policie, kde se vydávají pasy, panuje na chlup stejná atmosféra strachu a pokory, jakou si pamatuji z naší Správy pasů a víz. Nepřekvapí ani pracovní ostrakizace hlavní postavy příběhu stejně jako věčné předávání úplatků či neustálý policejní dozor._____ 3) Spoiler. Nejvíce mě oslovilo postavení ženy. Noora si v metru stírá z nehtů zbytky laku. V hotelu ji odmítnou ubytovat, protože nemá doprovod manžela. Rovněž její bytný se s ní odmítá bavit, protože přece byt si pronajal manžel a s ním se "nějak dohodneme". Patriarchální tlak je pro našince nevídaný a jen těžko skousnutelný. Nic na věci nemění skutečnost, že Noora víceméně úspěšně vzdoruje a nachází postranní cestičky, jak dopady tohoto tlaku zmírnit. ()

Galerie (9)

Reklama

Reklama