Režie:
Jacques AudiardKamera:
Stéphane FontaineHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Marion Cotillard, Matthias Schoenaerts, Armand Verdure, Bouli Lanners, Céline Sallette, Corinne Masiero, Jean-Michel Correia, Fabien Baïardi (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Alimu (Matthias Schoenaerts) byl do péče svěřen jeho pětiletý syn, ale se Samem (Armand Verdure) se sotva znají a ocitají se bez domova, bez peněz a bez přátel. A tak se Ali uchýlí ke své sestře Anně (Corinne Masiero) do jihofrancouzského města Antibes. Tam najednou život vypadá snadnější a zalitý sluncem. Ali, muž impozantní velikosti a síly, dostane práci jako vyhazovač v nočním klubu a Sam začne chodit do školy. V klubu se Ali seznámí s rezervovanou Stephanie (Marion Cotillard), která ve vodním parku vystupuje s kosatkami. Ani Stephanie, ani Ali zatím netuší, že každému z nich se vlastní svět již brzy zhroutí a jediné, co je může zachránit, je vzájemná blízkost. (oficiální text distributora)
(více)Videa (6)
Recenze (341)
Rouille et d'os je, prosím pěkně, film, který si může dovolit mít na štítě jméno jednoho z nejlepších filmových skladatelů současnosti a zároveň ho jen sotva využít. Scény jako Steph těsně po amputaci, Steph tancující na vozíčku, boj s ledem a v neposlední řadě sama tragická událost prostě nemohly být natočeny lépe, sugestivněji. Hollywood by při tom "kosatčím útoku" nutně potřeboval zděšenou reakci publika, záběry na vytřeštěné či zakryté oči - tady vše odpracuje naprosto dokonalá kamera, potažmo neméně zdařilý střih. Smekám! ()
Když si vzpomenu, jakou senzaci vyvolal Gary Sinise bez nohou ve Forrestu Gumpovi...a teď se Marion Cotillard promenáduje o nohy kratší kolikrát i nahatá, jakoby nic v "nízkorozpočtovém" francouzském filmu. Ach ta technika...Jinak vynikající syrové drama. Díky za titule Rob Roy a za doporučení Cloclo. ()
Poeticky laděná romance okořeněná sociálním dramatem v civilním podání. Neomalený a lehkovážný rváč ji nejprve označil za děvku, tehdy byl však atraktivní brunety a sebevědomé cvičitelky kosatek poprvé a nikoliv naposled zachráncem. Starý „bezstarostný“ život je však rázem nenávratně pryč, začíná (často egoistický) boj do morku kostí. Pro ni i pro něho. Ve světě, ve kterém není prostor pro slabošská gesta a kde nevyřčené city můžou pořádně mrzet. Škoda jen, že příliš nepřilneme ani k jednomu z nich. Vyrovnávání se s jejím těžkým traumatem jde až překvapivě rychle, jeho emocionálně dezorientovaná poloha zase nikdy moc diváka neosloví. Uhrát vše zarputilostí nadsamce (Matthias Schoenaerts je přesto velmi dobrý) ne vždycky jde a funguje, hrdá Marion Cottilard sama v soukolí bolesti sice předloží několik povinných (s ohledem na téma) silnějších hereckých poloh, ale i její postava není pro diváka nějak emočně vítanou vzpruhou. Dvě utýrané duše ale nakonec ke spokojenosti přeci jen stačí, i když platí to, co u režisérova předchozího Proroka. Technicky, herecky i tematicky nadprůměrné, bohužel však bez vnitřního náboje (pár scén živočišného sexu ještě živelné drama nedělá). ()
Veľmi pekný film s veľmi smutnými ľudmi, ktorí k sebe hľadajú cestu. Zaujímavé pozeranie, skvelý zážitok a nezabudnuteľná spomienka. Mám rada filmy Jacquesa Audiarda a nesklamal ani tentoraz. Síce je to opäť raz jeho typický rukopis, ale príbeh je úplne iný ako predošlé. Príbeh filmu veľmi originálny a dobre herecky zvládnutý. Konečne zase raz romantika čo stála za to!! ()
Výkon M. Cotillard v tomto filme je samozrejme jeden z jej naj. Osudným momentom, ktorý ju pripravil o nohy si tvorcovia na seba uplietli bič, pretože všetky scény bez nôh museli byť o dosť drahšie. Zvlášť ak sa ich nesnažia maskovať a zakrývať, ale naopak akoby vraveli -"Pozrite sme v tom lepší ako Sinise vo filme Forest Gump!". Ak dáme výkon Cotillardovej bokom ostane nám "iba" príbeh dvoch ľudí, ktorí k sebe našli cestu náhodou. Okrem niekoľkých slov jej pouličný boxer ponúka i "KD"(ko..t dávam)...V tomto som mal s filmom trochu problém, pretože toho "KD" rozdával všade navôkol a mal som pocit, že "pokefuje" aj výfuk v aute. Príbeh v týchto momentoch stagnoval a vlastne tu nejaký veľký príbeh ani nečakajte. Je to určitý úsek života dvojice ľudí a ich blízkych. Nič viac, nič menej. Bol som rozhodnutý dať filmu priemerné 3 hviezdy, ale záver s chlapcom, ktorý sa prepadol pod ľad a jeho spočiatku bezmocná záchrana so mnou riadne zamávala. Scéna je sama o sebe silná, desivá a navyše sa ten blonďavý chlapec dosť podobá na môjho 3 ročného syna. Aj preto som to trochu dlhšie rozdýchaval. Celkovo som však čakal silnejší, myslím ľudskejší film, bez zbytočného "KD"...70%. ()
Galerie (53)
Zajímavosti (14)
- Marion Cotillard si v rámci příprav na roli zlepšila techniky plavání a také strávila týden v Marinelandu, aby si osvojila něco o práci cvičitelů kosatek. (Linkyc)
- Marion Cotillard nosila po dobu natáčení scén s odhalenými nohami zelené nadkolenky s bílými puntíky. Ty byly poté postprodukcí smazány a pomocí grafických triků bylo uděláno zakončení nohou u kolen. (koog)
- Kolečkové křeslo navržené speciálně pro natáčení tohoto filmu mělo speciální prostor pod sedačkou, kam si Marion Cotillard vždy schovala nohy. (koog)
Reklama