Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sudety, traumatický bod moderních českých dějin, místo, kde se po staletí utvářely vztahy Čechů a Němců, prostor, který se vinou 2. světové války stal bojištěm druhých proti prvním a naopak. Český lesník Jan Olšan v pohnutých květnových dnech roku 1945 zoufale hledá svou německou ženu Agnes, která záhadně zmizela. Olšan netuší, že se Agnes stala nepohodlnou svědkyní, která ohrožuje mocenské zájmy určité skupiny lidí. Fašisté prchají a v kraji pod Kralickým Sněžníkem hledají především jídlo. Češi pořádají zlatokopecké výpravy za hmotným majetkem a kolonizují opuštěné německé domy. Násilí je každodenní samozřejmostí, divoký odsun přehlíženým faktem a vražda nejúčinnějším řešením jakéhokoliv problému. Hoteliér Brachtl, který celou válku hostil fašisty, stojí v čele Revoluční gardy, Olšanův bratranec Přikryl ve funkci předsedy Okresního národního výboru kličkuje, jak se dá, a válkou unavený major Uvarov striktně trvá na spravedlnosti a lidských právech, ať jde o kohokoliv. Lze si v těchto hektických dnech, během nichž se vzedmula všechna lidská špína, uchovat čest a čisté svědomí? A lze zachránit jedno bezdětné manželství, které už bylo beztak v troskách? (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (199)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Poválečné Sudety a mravní zákon v nás. 1) Zdá se, že konečně po čtyřiceti letech jednostranného výkladu a třiceti dalších letech výkladu s obrácenými znaménky se dostáváme k tolik potřebnému nadhledu._____ 2) Výborná pointa dodává dílu patřičné vyznění._____ 3) Zaujal mě 31letý Jarek Hylebrant (Jurgen Schreier). ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Vyzývám všechny (zejména sudetské) archiváře, aby historii chránili před zraky samozvaných scenáristů. Jinak se česká kinematografie z toho svrabu nevyhrabe. Z rámce běžných schémat vypadává snad jen postava sovětského velitele, ale ten se ve filmu mihne všeho všudy třikrát. A trojice slovenských hereček se svlékne. Možná jsem moc náročný, ale pro mne je to na hodinu a tři čtvrtě málo (30%). ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Že se v některých historických obdobích nehezky obnažily lidské charaktery, na to je potřeba zvát matku Moudrosti, leč Chlumského boj s Urbanovým materiálem skončil smutnou prohrou diváka a já doteď nevím, jestli ty kozy byly české, německé a nebo slovenské.. Ondřeje Vetchého mám celkem rád, ale jeho nepříliš bohatý herecký rejstřík je pro podobné role překážkou (obzvláště když mu scénář hází docela tlusté větve pod nohy).. ()

venison 

všechny recenze uživatele

Příběh by to byl dobrý a zajímavý, kdyby nebyl tak plochý, měl atmosféru a herci svým postavám vdechli více života.. Film je stavěn na spoustě chronologicky zachycených scén, které postrádají jakékoliv dialogy, natož aby měli hloubku.. Charaktery postav se zběsile mění, aby divák bádal, ale ten nebádá, pouze se hluboce nudí.. Drama bez dramatických scén.. Ondřej Vetchý je dobrý herec, ale takového ňoumíka by zahrál každý, takže jeho talent prakticky nevyužit.. Vica Kerekes tam byla pouze na koukání.. Annu Šiškovou jsem takhle nepřesvědčivě hrát snad nikdy neviděla.. Jediná opravdu zajímavá postava je týpek ztvárněný Jirkou Schmitzerem, ale ten to svými pár minutami opravdu nezachrání.. ()

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

Docela mě překvapuje nízké hodnocení tohoto filmu. Téma, které tento film zpracovává je bolestné a silné. Je proto moc dobře, že takový film vznikl. Vůbec přitom nevadí, že jde po Habermannovu mlýnu o druhý podobný počin. Oba filmy zpracovávají toto téma trošku jinak a vzájemně se doplňují. Zatímco v Habermannově mlýnu se většina filmu věnuje popisu osudů lidí za války a na základě toho ukazuje na absurditu poválečného osudu mlynáře Habermanna, v tomto filmu se o osudech lidí za války dovídáme jen zprostředkovaně formou určitých náznaků O to více prostoru je zde věnováno vykreslení bolestné poválečné doby. To že se většina filmu točí kolem útěku Agnes a jejího muže je sice pravda, ale s ohledem na závěrečnou pointu filmu, tomu lze rozumnět. Člověku totiž dojde, proč byla Agnes zvláště pro jednu konkrétní postavu natolik nepohodlná, že potřeboval stůj co stůj zabránit jejímu setkání s manželem. Druhá věc je, že i přes trošku jednodušší scénář jsou ve filmu dosti silné momenty, velmi dobře vykreslující atmosféru tehdejší doby. A pak je zde ještě velmi zajímavá a tajemná postava Němce v podání Jiřího Smitzera, u nějž se od začátku ptáte, co je vlastně zač, že spolupracuje s členy revoluční gardy a když se to v závěru dozvíte, docela Vám to vyrazí dech. Dost jsem přemýšlel, zda dát filmu tři nebo čtyři hvězdičky, ale zvláště s ohledem na dobře vypointovaný závěr filmu dávám hvězdičky čtyři. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (14)

  • Jelikož se až při dokončení veškerých prací rozhodlo o nadabování Vici Kerekes a Anny Šiškové, existují dvě verze filmu. V první mluví herečky svými hlasy a v té druhé jim je propůjčily Hana Kusnjerová a Helena Dvořáková. V obou verzích však jsou nadabování i další herci, a to Attila Mokos Martinem Zahálkou, Katarína Kolajová Ljubou Krbovou, Karel Hlušička Karlem Gultem a Luděk Jičínský Zbyškem Horákem. (funhouse)
  • Natáčení také probíhalo u Karlovy Studánky, v prostoru mezi Hanušovicemi a Králíky, ve Zlatých horách a v polských lázních Miedzygórze. (Terva)
  • V průběhu natáčení zastihla filmaře nejedna extrémní událost. V roce 2009 to byla říjnová sněhová kalamita, o rok později se potázali s povodněmi a v roce 2011 je zastihl požár usedlosti ve Vojtíškově, který sloužil jako kulisa pro natáčení filmu. Oheň byl založen místními bezdomovci, posílenými alkoholem a možná i válečnou filmovou atmosférou, kterou filmaři utvořili. [Zdroj: Cinema] (Terva)

Související novinky

Best Film Fest 2012

Best Film Fest 2012

08.12.2012

Volné seskupení čtyř klasických artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a Mat pořádá od 13. do 19. prosince tohoto rokuBEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů… (více)

Reklama

Reklama