Reklama

Reklama

Den nezávislosti: Nový útok

  • USA Independence Day: Resurgence (více)
Trailer 5
USA, 2016, 120 min

Obsahy(1)

Věděli jsme, že se jednou vrátí. Využili jsme proto k obraně všech možností a zdrojů Země. Studovali jsme ukořistěné mimozemské technologie, plány a způsob myšlení vetřelců. Poučili jsme se z předchozího boje o přežití i z cesty k našemu vítězství. Ale bude to stačit? Jsme připraveni na to, co se nyní z hloubi vesmíru blíží k naší Zemi? Nebo nás před zánikem zachrání hlavně naše vynalézavost a důvtip? Jak je vůbec možné čelit vesmírné lodi, která k zaparkování potřebuje celý Atlantský oceán? Den nezávislosti režiséra Rolanda Emmericha před dvaceti lety nově vymezil žánr katastrofického filmu, přinesl nový typ celosvětové katastrofy a ohrožení veškerého lidstva. Nyní se vrací, aby dokončil to, co tenkrát započal. Souboj lidstva s brutálním, bezcitným a technologicky nadřazeným mimozemským nepřítelem bude buď vítězný, nebo poslední, protože v případě porážky žádný člověk nepřežije. (Cinemart)

(více)

Videa (28)

Trailer 5

Recenze (997)

Matty 

všechny recenze uživatele

„Rádi ničí památky.“ Ač by mu to prospělo, o mnoho víc podobně prozřetelných hlášek nový Emmerichův film neobsahuje a moc nedává najevo, že by si byl vědom vlastní blbosti. Vážnost, s jakou je námět připomínající béčková sci-fi z 50. let uchopen, dává představu, jak by vypadala Hvězdná pěchota, kdyby ji Verhoeven myslel vážně. Nový Den nezávislosti s bezelstností roztomilou stejně jako znepokojivou staví na hlavu poselství studenoválečného Dne, kdy se zastavila Země. Vyspělejší civilizace zde není od toho, aby lidstvo varovala před rizikem sebedestrukce, ale aby mu pomohla se zničením nepřítele. Válka pak neslouží k tomu, aby se z ní lidé poučili, ale aby se díky ní mohli lépe připravit na válku příští, protože bez válčení by vojensko-průmyslový komplex logicky zkolaboval. Jiné než militantní řešení není ani zváženo a účinnost užití tvrdé síly (třeba i proti spojenci) film svým vyzněním nijak nezpochybňuje. Sice není vysvětleno, proč byla společnost rozdělena, ale hlavně, že díky válčení došlo k jejímu sjednocení. Válečné konflikty tak mají v zásadě pozitivní efekt, byť při nich zpravidla zmizí ze zemského povrchu pár velkoměst. Přestože se mi ideologie, kterou film vyjadřuje, příčí (o nakládání s postavou tuze nekompetentní prezidentky nemluvě), a přestože jeho sentimentalita a patriotismus občas překračují únosnou mez, druhý Den nezávislosti jsem si užil podobně jako svého času jedničku. Kompozičně jde o perfektně vyladěný letní blockbuster, v němž má každý motiv a každá postava své opodstatnění (a delší expozice tak později přináší své ovoce). Množství postav Emmerichovi umožňuje měnit podle potřeby hledisko a sdělovat nám informace nezbytné k tomu, abychom byli v obraze a zároveň chtěli vědět víc (když už se schyluje k finále, tušíme, že se objeví nějaký zádrhel, protože všechny dějové linie dosud nebyly dořešeny). Film je ve svém celku i na úrovni jednotlivých akčních scén znamenitě stupňovaný. Deadline, na který jsme průběžně upozorňováni, je stále blíž, emzáci jsou stále větší a silnější, počet důležitých postav v ohrožení stoupá. Rozpočet 200 milionů dolarů je vidět a souboje jsou masivní, ale ani na jednom by nezáleželo, kdyby akce nebyla pevnou součástí vyprávění a nepomáhala posunovat příběh odstraňováním některých překážek a vytvářením jiných. Když už dělat velké hloupé a ne moc originální sci-fi, pak s podobným vypravěčským umem. 80% ()

castor 

všechny recenze uživatele

Beztvará a rutinní sci-fi, které chybí šťáva a otravuje všemi současnými neduhy, na které si divák jen dokáže vzpomenout. Destruktivní efekty nastříhané za sebou, bez ladu a skladu, bez napětí, tempa, emocí. Představuje několik starých známých, se kterými tvůrci neumějí zacházet, a hlavně partu nevýrazných teenagerů, kteří jen otravně sténají a křiví ksicht, když se na poslední chvíli něčemu vyhnou a kterým bych nesvěřil dálkový ovladač, natož na ně spoléhal se záchranou planety. Mimozemšťané se vrátili, samozřejmě silnější a vyspělejší. A s nimi americké vlastenectví, destrukční orgie a velkolepé triky. A dějově zoufale nastavovaná kaše. A tak se všichni dvě hodiny potácejí v nevýrazných kulisách a doufají v řešení shůry. To nepřichází, protože Roland Emmerich už dávno nemá tak pevnou ruku a hlavně měl kolem sebe zřejmě mizerného dramaturga a nerozhodné producenty. V rámci katastrofických popcornovek nemá nový Emmerich co říct. Víc letadélek a větší lodě ještě jaro nedělají. Naštěstí. ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

DEN NEZÁVISLOSTI: NOVÝ ÚTOK je přesně tím, v co člověk doufal, že bude. A zároveň potvrzuje obavy, které je možné v souvislosti s pokračováním po letech mít. Co přesně znamenají obě floskule, se dozvíte v této kontextové kritice, v níž rozebírám, v čem pokračování není oproti jedničce již ozvláštňující, v čem v porovnání s ostatními současnými velkofilmy ozvláštňující je... a proč jsou elitisti ve svých (nad)interpretacích tak mimo. ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Já plně chápu, že jednička je dnes už pultovní ééé cooltovní záležitost a všichni tedy od dvojky čekali, že přijde s něčím novým, neviděným, trendy brendy a podobný sračky. No já za svou drobnou maličkost mohu směle prohlásit, že mrdám na inovacii a že se u druhu filmu jako je tento chci prostě jen bavit, vypnout a ne dělat hloubkovou ánál-ýzu všech a všeho co se mihne ve filmu. Chtěla jsem akci - byla tam, chtěla jsem emzáky - byli tam, chtěla jsem spoustu efektů a všeho celkově víc - bylo to tam. Tak kurva co od toho ještě kdo chce? Dialogy? Koho kurva zajímá dialog ve filmu kde se to neustále jebe a emzáci i zemáci padaj jak čestvý hrušky? To tam u těch náletů měli citovat Šejkspýra nebo podobný kokotiny? Asi by to většina uživatelů uvítala no já bych na místě lidiček ve filmu vedla dialogy typu - Pomooooc zachraňte rákosku (kdybych byla vedlejší) a nebo tumáš ty čuráku mimozemskej (kdybych byla hlavní) . Místo - Milé lidstvo, zbývá nám šest minut a přestaneme existovat, bych prohlásila že jsme v piči pokud někdo urychleně nehne prdelí atd. Takže za mě dialogy v cajku. Efekty vymazlený, rákoska tam hrála a byla pěkná, co víc chtít? Jo už vím, chci trojku. A když ne s Alíkem a tou rákoskou tak alespoň třetí díl Dne nezávislosti. ()

choze odpad!

všechny recenze uživatele

Jedno z nejhorších pokračování všech dob. Vše, co u jedničky bezchybně fungovalo, tady zoufale nefunguje. Sympatické postavy, kterým držíte palce? Zapomeňte. Napínavý countdown v první polovině? Nope. Pamětihodné destrukční výjevy uprostřed? Jen generický digibordel, jaký je dnes v každém druhém blockbusteru. Emmerich oprášil svou klasiku tak, že mu pod prachovkou zbylo akorát hovno. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (18)

  • Roland Emmerich s Deanem Devlinem plánovali i třetí díl, ovšem vzhledem k podstatně menším tržbám, než jaké se očekávaly, z něj pravdopodobně navždy sešlo. (NIRO)
  • Když Jake (Liam Hemsworth) nasedne do rakety, aby odletěl z Afriky, nemá nasazená sluchátka. Při startu už je ale má. (Duoscop)

Související novinky

Jeff Goldblum se vrací mezi dinosaury

Jeff Goldblum se vrací mezi dinosaury

30.04.2017

Návraty do slavných rolích jsou teď v Hollywoodu velmi populární. Nejvíc na ně sází Harrison Ford, který se vrátil jako Han Solo a brzy ho znovu uvidíme jako Ricka Deckarda i jako Indiana Jonese, a… (více)

PF 2016

PF 2016

24.12.2015

Tak který bude nakonec nejlepší film roku 2015? Revenant: Zmrtvýchvstání nebo Osm hrozných? Nebo ani jeden z nich a do čela žebříčku nej celovečerních filmů roku 2015 se u nás probojují nové Star… (více)

Den nezávislosti 2 bez Willa Smithe

Den nezávislosti 2 bez Willa Smithe

10.02.2014

Roland Emmerich (Godzilla, Útok na Bílý dům) se už několik let snaží oživit pokračování Dne nezávislosti. Asi nejznámější blockbuster německého režiséra vydělal v roce 1996 přes 800 milionů dolarů,… (více)

Will Smith a nejhorší den jeho života?

Will Smith a nejhorší den jeho života?

26.10.2013

To zní jako vydatný bulvár, ale ve skutečnosti jde o zápletku nadpřirozeného thrilleru Selling Time studia 20th Century Fox, ve kterém by si chtěl zahrát Will Smith. Scénář Dana McDermotta je o muži,… (více)

Reklama

Reklama