Reklama

Reklama

Kronika

  • Česko Kronika temna (více)
Trailer 1

Za Andrewem se do pokoje ráno dobývá opilý otec. Andrew mu říká, že si koupil kameru a odteď bude všechno natáčet. Pak jde za matkou, která je těžce nemocná a leží v posteli. Tu také natáčí. Pak jede s bratrancem Mattem do školy. Natáčí úplně všechno. Jeho kamarád filozofuje. Ve škole ho všichni šikanují. Andrew jede večer s kamarády na maturitní party. Tam se seznámí s dívkou Casey, která tady natáčí video pro svůj blog. Pak se s ním jeden mladík popere, a on jde ven. Přijde za ním Steve a chce, aby něco natočil. S Mattem se procházeli a prý našli divnou věc. Společně jdou do lesa, kde našli díru, ve které něco bublá. Steve do díry skočí a Matt jde za ním. Andrew musí také za nimi, i když se mu nechce. Dole je jakýsi sliz nebo bahno a jeskyně s modře světélkující hmotou, která najednou začne měnit barvy. Vtom se zablýskne a všechno zmizí. Je tma.... Matt, Andrew a Steve jsou na zahradě a hází po sobě míčky. Matt necítí bolest, Steve dokáže manipulovat s předměty na dálku a Andrew dokáže zastavit hozený míček v letu. I ostatní mají najednou nadpřirozené schopnosti – dokážou ovládat předměty tak, aby létaly. Snaží se přijít na to, čím to je, a jdou se podívat na místo, kde našli jeskyni. Díra je ale zasypaná a strážce parku je odtud vyhodí s tím, že uzavírají oblast kvůli sesuvům půdy. Kluci zkoušejí, co všechno jim teď jde – házet žabky do vody bez použití rukou, na dálku foukat na listí, aby zvedlo děvčatům sukně, ujíždět v obchodním centru s nákupními vozíky apod. Pak se jim to ale začne vymykat... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (948)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JSEM DOMINANTNÍ PREDÁTOR!“..... /// To si takhle Andrew koupil kameru ,,BUDU TOČIT VŠECHNO!“ (škoda, že sis nekoupil šprcky....) To je moje škola, to jsou roztleskávačky, to je chodba, kde mám skříňku (ty vole, nechceš si fakt radši skočit do tý drogerie?) a tohle je díra, která vydává zvuky! (vychladni, nebyl v drogerce, ale na louce...). ... Tak jo. Představ si, že máš kameru a všechno točíš. Ke kameře dostaneš ,,schopnost“ a furt to točíš. Máš dva kámoše (aspoň máš koho točit) a ti jsou na tom podobně (naštěstí nemaj kameru. To by mě fakt hráblo!). Je třeba schopnost rozvíjet a ty to furt točíš. Máš nemocnou mámu, vožralýho fotra a (správně!) - točíš to! S kamarádama melete pičoviny, děláte vtípky jako v těch ,,skrytejch kamerách“, tlemíte se tomu a ty to.... . Kluci prožívaj nejlepší dny svýho života a o mě se pokouší epileptickej záchvat. (Akční finále ho trochu potlačí.) Zjištění, že každej nemůže mít povahu Spidermana beru jako zajímavou myšlenku, ale já prostě na tyhle ,,teen“ provedení nejsu. (A taky nemám kameru!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu konečně vidět lítat někoho jinýho než jen korejský válečníky, letadla a Hancocka. 2.) Koukám jen na filmy, kde jako první umře černoch. 3.) Přemejšlím, jestli koupit kameru nebo pánskou ochranu. 4.) Thx za titule ,,Giovanni“ a ,,NewScream“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

BadoXXII 

všechny recenze uživatele

Veľká škoda, že je film ku koncu až príliš uponáhľaný, skratkovitý a dialógy miestami drhnú. Klasika sa z toho nestane ani náhodou, ale aj napriek tomu je mi Kronika sympatická. Ako vztýčený prostredník všetkým drahým superhrdinským filmom. Ide to aj za menej prachov a to náramne šikovne. Efekty veľmi slušné, neznáme herecké tváre a dobré nápady (námet filmu o nájdení superschopností ako z chlapčenským vlchkých snov). Viac podobných ,,malých,, filmov. ()

Reklama

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tenhle film neukazuje na hlavní postavě Andrewa nic menšího než to, že největší škůdci a nepřátelé lidstva jsou loseři. Hlavní problém je v tom, že kdykoliv se takový loser dostane k moci a uspěje, provádí přesný opak toho, než jakým doopravdy je. Těch příkladů je spousta: asociální Zuckerberg, který dal dohromady sociální síť; Hugh Grant, co o sobě v rozhovorech mluví jako o introvertovi, jenž se straní lidí a utíká před nimi do přívěsu, současně ale podňeuje v mužích falešný obraz romantika, jež by měli následovat; dva chudí židovští nerdi stojící za vznikem Supermana; anebo Johny Depp, který kolem sebe utváří obraz rockové hvězdy, ačkoliv je v reálu podle okolí zcela nekomunikativní. Tihle lidé vyvolávají v ostatních jakýsi pocit viny, protože ideál, který stvořili, se s každodenní realitou dost rozchází. Možná největší vinu pak vyvolávají filmaři, mezi něž se počítá i Andrew. Tvůrci Konriky tak provádějí drtivou sebereflexi sama sebe a vůbec celé kinematografie, neboť nám prostřednictvím Andrewa říkají cosi v tom smyslu, že z krátkodobé perspektivy jsou filmy možná fajn odreagování, ovšem z dlouhodobého hlediska vyvolávají v lidech jakousi kolektivní variantu „komplexu méněcennosti“, protože ty ideální filmový obrazy nemohou následovat. Už Keynes kritizoval ležérní odstup ekonomů od krátkodobých oprav ekonomiky známým bonmotem, že v dlouhodobé perspektivě jsme všichni mrtví, jenže ta dlouhodobá perspektiva je právě dost určující – koneckonců i Andrew začíná jako hodný chlapec a sobecká svině porušující pravidla se z něj stane až mnohem později. Filmaři jsou prostě svině, tvrdí Kronika. Jsem první, kdo by to podepsal. Kronika toho říká celkem dost ale také o práci kamery: ____ (i) Za prvé celkem názorně demonstruje to, čím se liší profesionální film od amatérského. Když pomineme zlehčující soudy jako dobrý/špatný, lze konstatovat, že v amatérském filmu bývá většinou s každou scénou spojena převážně jen jedna emoce, jedna nálada, která dominuje nad ostatními. Tady, kde je spoustu scén točeno na jeden záběr, to je třeba velmi zjevný. Oproti tomu profík je schopen naskládat do scény spousty emocí a nálad jako lasagne a nepotřebuje kvůli každé nové začínat další scénu. Nejlépe se těchto změn emocí či nálad dosahuje změnou tempa a rytmu v rámci jedné scény, například střídáním kratších a delších dialogových pasáží, akcentovaných a neakcentovaných fází, nebo výraznou změnou nejrůznějších prvků obrazu, jako je kompozice, střídání světla a stínu, barev, pohybu ap. Profesionálním filmařům je podobný způsob uvažování vlastní, čímž se liší od amatérů, kteří často akorát srazí dohromady různý izolovaný scény. Celý ten spor mezi amatérskými a profesionální filmaři trochu připomíná rozdíl mezi tím, jak se točily akční scény v minulosti a jak dnes: když si vezmeme třeba bojové scény Bruce Leeho, tak on vždycky chvíli bojuje a chvíli stojí a měří se s protivníkem, dívají se na sebe jen ap., zatímco v takovým Reloaded máme kontinuální boj, který je rytmizován třeba jen jemným zpomalením. ____ (ii) Celkem příznačné je z hlediska kamer i rozdělení filmu na jakési tři části. V první se operuje jen s jednou kamerou Andrewa, ve druhé se přidává kamera blondýny Ashley a ve třetí nastupuje spousty různých záznamových zařízení. Vzhledem k tomu, že hlavní hrdina rovněž prochází vývojem o třech částech od hodného chlapce přes lavírování mezi světlou a temnou stranou síly až po zlého chlapce, je možné tam vidět paralelu mezi málo kamerami a dobrem, respektive hodně kamerami a zlem. To lze chápat bezprostředně jako nějaký orwellovský lament nad tisícem monitorovacích zařízení špicujících kolem nás, ale také jako takový historický průřez filmovými kamerami od konvenčních zařízení přes ultimátní gyroskopy panorámující v plným rozsahu 360 stupňů až po všudypřítomné pokrytí prostoru kolem nás. ____ (iii) Odpoutanou kamerou, kterou ovládá Andrew za pomocí telekineze, koketuje film s počítačovými hrami a videohrami, kde je kamera umístěna buď za ramenem hlavního hrdiny, nebo ji lze ovládat pravým analogovým tlačítkem. Dnes už celkem obligatorní koketování filmů s hrami se tak nevyhnulo ani Kronice. () (méně) (více)

choze 

všechny recenze uživatele

Found footage kronika o tom, jak novodobá Carrie k superschopnostem přišla, chviličku se díky nim vyhřívala na slunci středoškolské popularity a když sluníčko zašlo, rozpoutala peklo. Má to pár sympatických nápadů (hlavně levitování kamery) a slušné triky, ale celkově je to předvídatelné, tu a tam nedořečené (původ šutru nebo kdo vlastně nakonec kroniku z různých matrošů sestavil) nebo nelogické (získáte superschopnosti, ale až po pár týdnech vás poprvé napadne, že byste jimi mohli zachránit svou umírající matku) a i při té velmi skromné stopáži mírně uondané. Každopádně superhrdinské storky tím po VYVOLENÉM a TEMNÉM RYTÍŘI dostávají další koňskou dávku realismu. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Ne tak cool, jak jsem cekal. Dneska desne moderni rucni kamera je tu vyresena misty vcelku obstojne, ale misty naprosto stupidne a popravde receno, na realismu to filmu moc nepridava a naopak to trochu ubira na zabavnosti. Herci nejsou zadny velky sympataci ani vlastne zadny velky herci, ale pubertaky, co nahodou ziskaj superschopnosti jim verite. Tohle je vlastne nejvetsi tahak filmu, tri nezodpovedny volove si uzivaj se svejma schopnostma a delaj lidem naschvaly. Problem je, ze na tohle uz tvurci nenavlikli zadnej pribeh, takze tady opravdu o nic jinyho nejde, nez o partu kamosu, ktera se ve svejch schopnostech cim dal tim vic zlepsuje. Nastesti to zachranuje zaver, kterej je fakt hodne stylovej, napinavej, drsnej a proste super. I kdyz triky nic moc. Takze nakonec lepsi 3*. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (19)

  • Pred natáčaním podstúpili herci dôkladný tréning v špeciálnych oblekoch, ktorý im pomáhal "lietať". Reakcie hercov boli rôznorodé. Niektorí si tréningy obľúbili a tvrdili, že je to lepšie ako v Disney Worlde, iní mali už pri pomyslení "žalúdok v krku". (Greenpeacak)
  • Předlohou filmu je kniha „Chronicle“, již napsali Josh Trank a Max Landis. Maxe Landise poté společnost Fox najala, aby napsal pokračování. (chelseaman22)
  • Natáčelo se osmáct týdnů od května do srpna 2011, z finančních důvodů převážně v jihoafrickém Kapském Městě a kanadském Vancouveru. Kvůli natáčení v JAR si museli filmaři nechat přivézt klasická auta s levostranným řízením. Film se odehrává v USA, jenže v Jižní Africe se podobně jako ve Velké Británii jezdí vlevo a auta mají volant vpravo. (curfew77)

Související novinky

Kronika se dočká sequelu

Kronika se dočká sequelu

06.08.2021

Kronika, povedené found-footage sci-fi drama režiséra Joshe Tranka z roku 2012, se dočká oficiálního pokračování. Snímek, v němž si zahráli Dane DeHaan nebo Michael B. Jordan, vyprávěl o skupince… (více)

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

12.08.2019

Mohli jsme to předpokládat, teprve minulý týden se to však stalo oficiální. Po propadácích typu X-Men: Dark Phoenix se studio Disney rozhodlo zaříznout drtivou většinu chystaných snímků od studia… (více)

Boba Fett vlastní film nedostane

Boba Fett vlastní film nedostane

29.10.2018

Boba Fett byl ve vývoji dlouhé roky, původně byl k projektu najat režisér Kroniky Josh Trank, po jeho fiasku u Fantastické čtyřky byl však potichu odejit, a na jeho místo časem nastoupil James… (více)

Z Hardyho bude Al Capone

Z Hardyho bude Al Capone

25.03.2018

V roce 2012 byl Josh Trank nadějným režisérem, o něhož se po chválené Kronice začala prát velká studia. U 20th Century Fox mu svěřili reboot Fantastické čtyřky a v Lucasfilmu sólovku Boba Fetta,… (více)

Reklama

Reklama