Obsahy(2)
V nitru Llewyna Davise je příběh ambiciózního a talentovaného mladého muzikanta, který se snaží získat si trochu uznání, v době obrody folkové hudby, v New Yorku roku 1961. Ačkoliv se jeho život zdá být nekonečným řetězem smůly, Llewyn se nevzdává a pevně si jde za svým snem. Bez peněz a trvalé adresy se protlouká životem a přespává u stále se snižujícího počtu kamarádů. Jako šance na záchranu se jeví cesta do Chicaga, kam se vydává s nadějí na získání nového manažera a s vyhlídkou na překonání své smůly. (Blue Sky Film)
(více)Videa (34)
Recenze (325)
To sú tí umelci .. ani zaboha nebudú robiť niečo iné, aj napriek tomu, že im muzika nevynáša. Aj keď tu snaha bola, len Davis bol tak trochu smoliar. Ešteže mal kde tašku, gitaru a hlavu zložiť. Bavila ma melancholická atmosféra, a aj muzika tohto filmu. A budem sa opakovať, ale Isaac je nesmierny fešák. 3,5* ()
Hodně mě překvapilo, že je to vlastně o ničem. Celý snímek je pouze o tom, jak se zpěvák zahrabavá do potupného života. Ale musím uznat, že charisma má velké + Justin Timberlake a celkově dobrá muzika. Tento film je sice podprůměr, ale rozhodně neurazí a dobře se u něj odpočívá, i když možná téměř usíná. ()
Llewyn Davis. Ve svém nitru hudební talent, navenek však další Coenovic smolař, přežívající svoji nudnou existenci na cizích gaučích nebo po newyorských ulicích jen se svojí kytarou a kočkou, co není jeho a byť se jmenuje Odysseus (nebo tak nějak), tak po šourku ani památky (což majitele nepotěší). Llewyn chtěl zjevně od života víc než jen hrát pro šestákový obecenstvo v zaplivaným baru, možná snil být folkovou hvězdou nebo mít aspoň v občance štempl se svojí adresou, kde se bude povalovat na svým vlastním gauči. Jenže venku se píše rok 1961 a jeho hudba málokoho zajímá. Snad nejsmutnější film bratrů Coenů, o to líbivější je ale kamera mého oblíbence Bruno Delbonnela .. ()
Odpudivý hlavní hrdina - neschopný sobec, absence jakéhokoliv děje kromě bezcílného bloudění ode zdi ke zdi, nekonečné záběry jízdy a mdlý folk dělají z filmu nudně šedou zoufalost. Dvakrát opakovaná scéna o pár fackách, co neschopný folkař utržil, dává lehkou naději, že je uzavřený v cyklickém pekle. Dobře mu tak. Divák si může oddechnout, že sám z toho pekla může uniknout prostým a velmi úlevným vypnutím filmu. ()
Cesta odnikud nikam vroubená kouzelným panoptikem v čele s jízlivým Johnem Goodmanem má zvláštní náladu, slova včetně bizarní poezie "Ó, posteli" ztrácejí klíčový význam - ne náhodou je snímek nominován na Oscara za zvuk a kameru. Z deště, sněhu, šedi, chladu a klidu kouzlí Coenovi osobitý typ krásy, aniž by jím pěstovali plané iluze či naděje. Ovšem musel jsem překonat pár bariér: jednak očekávanou soukromou výpravu do nitra hrdiny včetně jeho minulosti, jednak hudební výlet dotýkající se občas stylu, jejž v trefném překladu titulků vyznávají "kotlíkáři". Publiku to Coenovi tentokrát neusnadňují, i smích posouvají od černé grotesky k intimnější hořkosti. Ale pořád účinkuje. ()
Galerie (65)
Zajímavosti (14)
- Film byl již šestou spoluprací Ethana a Joela Coenových a Johna Goodmana. (Itar)
- Kočka, která Llewynovi (Oscar Isaac) stále utíká, ale nakonec se vrátí domů k původním majitelům, se jmenuje Ulysses. To je latinská verze jména Odysseus, tedy řeckého hrdiny, který se vrátil domů po dlouhé a strastiplné cestě. (DavePave)
Reklama