Reklama

Reklama

Most - Série 1

(série)
Krimi / Thriller / Mysteriózní
Švédsko / Dánsko / Německo, 2011, 9 h 31 min (Minutáž: 57–58 min)

Tvůrci:

Hans Rosenfeldt

Hrají:

Sofia Helin, Kim Bodnia, Dag Malmberg, Puk Scharbau, Emil Birk Hartmann, Rafael Pettersson, Anette Lindbäck, Said Legue, Kristina Brändén Whitaker (více)
(další profese)

Epizody(10)

Obsahy(1)

Sériový vrah zanechal telo svojej obete uprostred mosta Öresund, ktoré rozdeľuje Dánsko a Švédsko. Prípad dostala na starosti švédska svojrázna a arogantne svojská policajtka Saga (Sofia Helin) a dánsky detektív Martin (Kim Bodnia). Podarí sa im dolapiť šialenca, ktorý sa vyžíva v pozornosti obyvateľstva oboch národov? (*CARNIFEX*)

Recenze (86)

kaylin 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Velmi dobrá série, která dovede zaujmout každého, kdo má rád detektivky. Tahle je severská, tak je i docela drsná, ale především má velmi dobře vystavěné postavy. Oba dva ústřední detektivové jsou prostě dobří, dokonale se k sobě nehodí a dokonale jim to funguje. Jen ten děj mě dovedl ve svém odhalení trochu lehce zklamat. Čekal jsem, že to bude ještě o něco promakanější a překvapivější. I tak ale seriál snadno udrží divákovu pozornost. ()

castor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Co bychom si bez těch Seveřanů a jejich depresí počali? Most, který přes úžinu Öresund spojuje dánskou metropoli Kodaň se švédským přístavním městem Malmö. A přesně na linii značící hranici mezi oběma státy se jedné noci objeví mrtvá žena. A nebude jedna. Hranice dvou států, dvě oběti, dva vyšetřovatelé. Oba totálně odlišní. Chladná a patologicky racionální Švédka a bodrý a lidský (i záletný) Dán. Výsledkem je žánrový klenot a televizní pojem, který mi dosud unikal. Vrah (zdatný manipulátor) je vždy o krok před policií, nedělá chyby a jsem rád, že jsem mu mohl být s rozdílnou dvojicí v patách. Poukazuje na neduhy současné společnosti a dává jí mnohé za vinu. Zároveň budí zájem u veřejnosti, pojmenovává témata, která obě země sužují: imigranti, lidé na dně sociálního systému, násilí ze strany policie, mizerná péče o psychicky nemocné. První polovina série je značně zamotaná, druhá pak výtečně vyšponovaná a vygradovaná. Atmosféra, napětí, šedivý vizuál, gradace, herecké obsazení a velmi propracovaný scénář. I odvaha činit radikální rozhodnutí u ústředních postav (viz úplný závěr). Klobouk dolů. ()

Reklama

Garch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na vlně severských krimi, včetně zeleno-hnědo-šedo-namodralého tónování, určité rozvážno/rozvláčnosti, ale navíc s přidanou hodnotou - Saga Norénová! Sofii Helinové, která je až roboticky bezemoční a v Porche Carrera, průjmové barvy přejíždí mezi Švédskem a Dánskem chytat a nahlašovat zločiny a přestupky..., Kupodivu, lze jí uvěřit i úpornou snahu naučit se lidským citům. Bez parťáka Martina by ale těžko dosáhne nějakých pokroků. V 1. sérii je příliš dokonalý "padouch"(milimetrová přesnost na mostě nebo: v zásahové uniformě čekal před sklepem obchodu na osvobozeného poldu jak dlouho asi?). ()

claudel 

všechny recenze uživatele

Názorný příklad toho, jak světově uznávaný český dabing dokáže zkazit překvapení a pointu. Hrozně mě to naštvalo a ovlivnilo pak můj celkový dojem a hodnocení první série. Je to samozřejmě typicky severské, napínavé a jako snad u každé severské detektivky vystupuje zajímavá postava s křestním jménem Saga. Navzdory zklamání s překvapením byly poslední dva díly i tak strhující a snad se něco podobného nebude opakovat v druhé sérii. ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

tak nám Sága, socialně slabší souputnice, skoncovala s 10dílnou ságou o saqva sentimentální vysírce. Mosty rády padají. A tenhle seriál je podobný, na počátku solidní konstrukce, ke konci jen chatrná slupka. Most je přesně ten typ seriálu, na němž mi něco neskutečně vadí. Nejde jen o Sagu, u níž absolutně nechápu, čím by jako že měla být zajímavá. Takovou neskutečnou osobu můžete vidět opravdu jen v televizi, no proto mi vadí a neshledávám na ní nic zábavného ani originálního. Totéž bohužel na většině postav seriálu. Ale největší problém je tradičně s padouchem. U novodobého Sherlocka Holmese jsem Moriartyho tak nějak bral jako součást celé té zábavné taškařice, ale tady? Superman. Týpek, co má pod palcem úplně všechno, k dispozici každou informaci, někdy i na platformě telepatie, vždy krok před policajty. Nene, prosím vás, už je toho moc. Navíc také nemám rád scénáře typu: "Nechceš si o tom promluvit?" "A o čem" "No o tom." "A o čem jako?" - v podstatě prázdné věty, které děj nijak neposunují ani nerozvíjejí. Bylo jich tu mnoho. Most tudíž trpí dalším nedostatkem podobných počinů - je hrozně natahovaný. Nevyužitý potenciál. Nebo jinak řečeno - mělo tohle vůbec nejaký potenciál, pokud to opisuje od jiných? Od koho, to tu pozná každý. Když opíšu písemku od spolužáka, zasloužím si taky jedničku? Ten konec a celé vyznění si prostě 10 dílů nezasloužilo... ()

Galerie (99)

Reklama

Reklama