Reklama

Reklama

Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz  - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)

(více)

Videa (14)

Trailer 1

Recenze (1 430)

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Very oldschool, I liked it. Hlášky, akce, herci, režie .. jakobych se vrátil do dob Tanga a Cashe, Assasina a dalších, už jen za tenhle vydařený feeling tomu musím dát ty 4*. Nakonec se mi to pečlivé vybírání mezi Arnieho novými kousky velmi podařilo :) ted aby vyšel stejně i Terminátor a nový Conan a budu spokojenej. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Řekněte sýr!" Tyhle dva pány jsem v jednom filmu vidět chtěl. Jenže v dobrém filmu, což Plán útěku bohužel není. Hrát v něm ústřední dvojici někdo jiný, byl by ještě horší, a to o dost. Stallone aSchwarzenegger sbírají všechny plusové body - jejich přátelství a zábava, s jakou si tady zahráli, to všechno je tak očividné, že to člověka nemůže nepotěšit. Navíc když do sebe tu a tam neodolatelně rýpnou (slovy i pěstmi). Ale ten zbytek... Vím, že to neměl být nijak hluboký zážitek, ale stejně člověku v hlavě, v tom místě, kde sídlí zdravý rozum, hlodají otázky typu "Kruci, tak supermoderní vězení, a v něm takové staromódní samotky, pod kterými je navíc šachta i s žebříkem?!?!" a "To byli všichni ti dozorci opravdu tak blbí, že dopustili, aby... a že si nevšimli, že... a že jim bylo jedno, jak..." atd. Tohle všechno film hrozně srazilo a ublížilo mu to především v tom smyslu, že když (konečně) vypuklo finále, nenapadlo mě ani na chvíli se o jednoho z hrdinů třeba bát. Prostě jsem jen tupě zíral, tu a tam se zasmál, a čekal jsem na nějaký velký moment (ano, Arnold a kulomet). A pak už byl konec a já šel z kina domů. Přitom jsem si říkal, že jsem se měl asi raději podívat na Stallonův Kriminál, na který Plán útěku doopravdy nemá. Škoda. Plán útěku si neměl na nic hrát a dopadlo by to lépe. ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Nečekaně zábavná upomínka akcím, které se dnes už netočí (protože dnešní akce jsou dementní úplně jiným způsobem) a také film, v němž se objevuje až něčekané množství známých tváří - vedle dvou ústředních svalovců ve výslužbě např. Sam Neill či James Caviezel. O inteligenci obsahu jako takového je zbytečné spekulovat, jelikož ač vypadá efektně a ohromně sebevědomě, až příliš spoléhá na pofidérní náhodu (tenhle bachař si půjde za tři minuty zapálit a bude tam sedm minut) a typická akční klišé (zbraně hrdinů trefí vždy a všechno, záporáci netrefí ze dvou metrů stodolu). Přesto nedokážu scénář nazvat hloupým, protože film přes bezmála dvouhodinovou stopáž rychle uteče, vytrvale baví a udržuje konstantní napětí. Co na tom, že mu v tom napomáhají ony jalové momenty, spoléhající na náhodu a totální chaos. Co na tom, že jsou jisté zvraty a podzápletky odhadnutelné od samého začátku. Co na tom, že těch několik málo digitálních triků vypadá jak z desetimilionové videoprodukce. Abych nezapoměl, film má dva vrcholy - poprvé, když Arnold v němčině spustí svůj božský žalozpěv (Arnold hraje a je to neskutečným způsobem působivá i vtipná záležitost) a podruhé, když Arnold uzme kulomet a dělá v úžasně přepálené momentce to, co kdysi dělal pravidelně. Fajnová věc, tendlectenc plán. V intencích možností zručně natočená, vtipná a v tom nejlepším možném smyslu devadesátková prča. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Docela osvěžující, hezky neotřelá, akční záležitost se spoustou hvězdných jmen pěkně pokupě. Velký talent v podobě švédského režiséra mi byl doteď pečlivě skryt a nebýt nezbytných reklam, tak člověk neodejde od obrazovky. Mám sice pocit, že některé scény byly řádně přitaženy za chomáč kštice, ale neva, hlavně, že to jelo jako řádně namazaný lodní šroub. Byla jsem celkem zvědavá, jestli se dostanou z těch skleněných kostek, jestli se probijí tou spoustou černých stráží a doslova se dostanou z vězeňského komplexu. Neodkážu si představit fikaněji a promyšleněji umístěnou káznici. Pokud ale máte konexe nejen mezi spoluvězni, znáte ty správné lidi a hlavně jste klon MacGyvera, máte velkou šanci se z toho dostat. ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Pěkné, zábavné, nablblé, scenáristicky naprosto vymaštěné..... nedej Herr Gott, aby se jednou Plán útěku prosadil do hlavního vysíracího času na naší milované Nově! Pokud by bylo toto naservírováno chovancům eldéenek, domovů důchodců a jiných odkladišť dodělávajícího genetického materiálu, mohli by se zřízenci neskutečně divit. Stará Nováková útočící veškerou protetikou do oblasti třísel, neboť polévečka s drobením nebyla sdostatečně teplá? Dialytický Hrabánek na útěku z přístrojů? Vzpoura ležáků na druhém primariátu? Psychogeriatrové budou zcela zahlceni a systém se zhroutí! ()

Galerie (57)

Zajímavosti (25)

  • Vo filme hovorí riaditeľ väznice Hobbes (James Caviezel) o Portosovi, Rayovi Breslinovi (Sylvester Stallone), ako o štvrtom mušketierovi. Portos je ale druhý mušketier, štvrtým je d'Artagnan. (De Large)
  • V prvej samotke, ktorá bola vo filme ukázaná, je cez mrežovaný strop vidieť oblohu. To však nie je vidieť zo žiadnej samotky, dokonca ani z ciel väzňov so zvýšenou ostrahou. Odopretie pohľadu na oblohu je druh psychického nátlaku, ktorý je bežný nielen v Európe, ale aj vo svete. (Jumar)

Související novinky

Druhý Plán útěku shání obsazení

Druhý Plán útěku shání obsazení

14.03.2017

Když Sylvester Stallone a Arnold Schwarzenegger spojili síly, aby utekli ze supermoderního vězení, nebyla z toho v zámoří žádná velká hitparáda. Jejich Plán útěku ale nakonec vydělal 137 milionů… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Schwarzenegger slibuje Conana a Terminátora 5

Schwarzenegger slibuje Conana a Terminátora 5

06.06.2013

A taky Trojčata, ale nechtěli jsme vás děsit už v nadpisu... Přestože jeho plnohodnotný comeback nedopadl komerčně vůbec dobře (s celosvětovými tržbami 37 milionů dolarů při rozpočtu 45 milionů… (více)

Oběti pro Schwarzeneggerovu vybíjenou

Oběti pro Schwarzeneggerovu vybíjenou

28.07.2012

Arnold nedávno dotočil se Slyem The Tomb, chystá se na nadpřirozený akční masakr Unknown Soldier (zahraje si v něm anděla pomsty, seslaného na bezohledného výrobce zbraní a jeho soukromou armádu) a… (více)

Reklama

Reklama