Režie:
Mikael HåfströmKamera:
Brendan GalvinHudba:
Alex HeffesHrají:
Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, James Caviezel, Vinnie Jones, Vincent D'Onofrio, 50 Cent, Amy Ryan, Caitríona Balfe, Sam Neill, Matt Gerald (více)VOD (4)
Obsahy(4)
Ray Breslin (Sylvester Stallone) je útěkář na objednávku. Živí se totiž jako expert na infrastrukturu vězeňských zařízení. Nechává se v nich zavírat a hledá skuliny v zabezpečovacích systémech, které jsou pak následně na základě jeho analýz - a efektních útěků - odstraňovány a zdokonalovány. Nyní nastupuje výkon trestu k nové zakázce, ale ouha: vězeňský komplex, ve kterém se ocitl, byl kompletně postaven na základě jeho dosavadních poznatků a připomínek k zabezpečení věznic. Ty Ray před časem vydal knižně a pro tyranského ředitele tohoto „nápravně výchovného zařízení" se jeho manuál stal doslova biblí. Ray se tak ocitá ve své vlastní dokonalé pasti. Nikdo navíc neví o tom, že by byl něco jiného než řadový vězeň, takže propustka na svobodu po dobře odvedené práci jaksi chybí... Po obvyklých počátečních neshodách se Rayovým parťákem v novém „domově" stává místní vězeňský boss - Emil Rottmayer (Arnold Schwarzenegger), který si zde odpykává trest za kyber-terorismus. A jemu se ve vězení moc nelíbí. Ale kdo jiný, než tihle dva chlápci by se měl dostat přes Rayovo bezchybné zabezpečovací systémy a celou armádu dozorců pod vedením fanatického ředitele? A je to, že se oba ocitli v této bezvýchodné situaci, opravdu jen nedorozumění a shoda náhod nebo něčí pečlivě promyšlený plán? (Bontonfilm)
(více)Videa (14)
Recenze (1 430)
Stotřiatřicet let, dvojitej bajpás a nemožný košile aneb důchodci v báni (!!!) Prošedivělej Ježíš a dva týpci, který už maj na těle víc kůže, než můžou potřebovat - tak na tohle si musel filmovej fanoušek počkat víc jak 30 let. Zestárli jsme? Zuby jsou vlastní? I když se Escape Plan tváří jako děsně hypermoderní, já z něj pořád nějak cítím devadesátky, jako kdyby se vrátili někam do doby Assassins, k tomu hudební motiv se stejným feelingem, kterej měla třeba Die Hard 2. Klasickej konflikt mezi neodvratitelnou nostalgií pamětníka VHS éry a tím, co byste tam doopravdy chtěli najít - větší šmrnc dialogů, větší nadhled, víc ironie, víc kontrastů. Čeho se nám dostalo? Film kterej, i když se o to snaží, nemá čím překvapit, skvělá první polovina, v rámci klasickýho námětu nápaditá a k tomu omšelý oldschool závěr, bez jiskry. A jako bonus mimický deathmatch, ve kterým Arnie těsně poráží Slye dva výrazy v ksichtu ku jednomu (!!!) Rozpaky? To, co tu tak děsně smrdí, je Francovka? Houby, Mikael Håfström to prostě natočil tak, jak bychom chtěli v dobách, kdy TI dva byli na vrcholu, nic víc a ani nic míň. Obsazení sympatické, ale ambice nejspíš byly mnohem vyšší. Teprve čas ukáže, jestli byl tohle nadčasový útěk a nebo jen útěk před neúprosným časem. Bavil jsem se a přesto to nedokážu nadhodnotit, takže za mě rozprchlých [final rate: 65%] ()
S tím návratem bych to nepřeháněl. Do intenzity nového Ramba má tady Stallone daleko. Není to ani komedie, ani dostatečně akční, ani vychytralý zlodějský snímek. Je v něm příliš mnoho náhod a je příliš prvoplánový. Různé dějové vsuvky jsou příliš na efekt a okaté. Akce málo a musí se na ní čekat x desítek minut. Pár solidních scén tam je, ale zdaleka nezvednou adrenalin tak, jak by se od staré akční školy čekalo. A nemá to nic co společného s věkem hlavních hrdinů. Jejich akčnost je úplně ok. Jen ten scénář měl být mnohem lepší - i na poctu osmdesátkovým béčkům. Bravurní Jim Caviezel. ()
Nejen očekávané setkání dvou zašlých legend, ale i povedený film. V rámci možností samozřejmě, je tu pořád spousta náhod, hloupých rozhodnutí padouchů a nešokujících překvapení. To ale nevadí, struktura je stará, ale plášť je nově natřený. Vůbec celým snímkem se táhne příjemný boj starých postupů s moderními metodami a z toho všeho jsem měl v kině moc příjemný pocit. Stallone je tu za mazáka co ví jak se dostat z vězení, Schwarzenegger umí sehnat co je třeba a Caviezel představuje to moderní snaživé slizounství (a opravdu si ho užívá), Ostatní figury jsou tu jenom do počtu, nejlegračnější z nich je pak "50 Cent" Jackson hrající slušňáckého hackera. Finální rubanice je velice slušná a ve chvíli kdy Arnold pozvedne kulomet se pravověrným rozlije úsměv po tváři. Vrtulníkovu výdrž a následnou explozi barelů moc řešit nechci... no musela tam být tak budiž. Celkově jsem spokojený, v což jsem původně moc nedoufal. Stará škola v nejlepší formě. + Arnoldovo rakušácké odvedení pozornosti - to je jednoznačný vrchol filmu. ()
Scénář je pitomý tak akorát, jen mě fascinuje ta studiová politika svádět tyhle přesluhující tandemy na place pod taktovkou režijních rutinérů, kteří s daným materiálem operují více než ledabyle a zafungovat dovedou leda tak v několika trefných hláškách a v případě tohoto filmu i jedinečného nábožného germánského výlevu, jinak vesměs hodně sterilní a prchavá podívaná. ()
Tváří se to celou dobu hrozně moc vážně (a vážné to je!), přitom je však Plán útěku minimálně z poloviny nařachaný osmdesátkovými hláškami a takovým tím půvabným arnoldovsko-dědkovským humorem, kdy si hvězdy - odmítající herecký důchod - dělají legraci samy ze sebe. A světe, div se: v dramatických rovinách to není vůbec žádná prča, v těch komediálních naopak divák v jakémsi euforickém povznesení rád zapomene na jinak smrtelně nebezpečnou hru, která se ve snímku odehrává. Existuje sorta lidí, kteří se na podobný film těšili bezmála dvacet let. A já jim po dnešku úplně rozumím, protože tak perfektně natočené pomrknutí na béčkové akčňáky z minulého století asi nečekal nikdo. Zapomeňte na pozlátkové, barvičkami hýřící Transformers, tomuhle já říkám splněný klukovský sen! P.S. Ačkoliv svým atypickým přehráváním splňuje snad všechny zažité archetypy oldschoolového záporáka, užívá si James Caviezel svou roli jako NIKDO z rozmazleného Hollywoodu za hodně dlouhou dobu. Zejména díky tomuto "Ježíšovi", oprašujícímu blankytná motýlí křídla, se tak na tenhle strhující napínák těším podruhé. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (25)
- Po snímkach Kriminál (1989) a Tango a Cash (1989) sa jedná o tretí film, v ktorom Sylvester Stallone (Breslin) uteká z väzenia. Zatvorený bol aj vo filme Rambo II (1985). (chochi18)
- Swan Rottmayer (Arnold Schwarzenegger) použije ve filmu zbraň M249-E2 SAW s ráží 5.56x45mm. (dc125)
- Během natáčení v New Orleans se Sylvester Stallone (Breslin) dozvěděl o smrti svého syna Sage, který zemřel 13. července 2012 v Los Angeles na následky infarktu. (Dr Lizal)
Reklama