Reklama

Reklama

Dálnice 88-90

všechny plakáty
Československo, 1990, 27 min

Režie:

Jiří Šust

Obsahy(1)

11. listopadu 1988 byl uveden do provozu nový úsek dálnice mezi obcemi Holubice a Tučapy. Od 3. května 1989 se buduje pak navazující úsek dálnice D47 od obce Tučapy až po Olomouc. Souběžně s tím jsou v procesu výstavby nejen další navazující dálniční přípojky, ale i rozšiřování hlavních dopravních tepen D1 a D2. Dokument tak zachycuje sledování výstavby dálnic v České republice v letech 1988 - 1990. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (3)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý dokument o stavbě našich dálnic. Jelikož jsem z oboru tak to pro mne bylo zajímavé dvojnásob a i když dnes už nějedna účinkující stavební společnost se jmenuje jinak, ta jména padlá v dokumentu mi leckdy byla povědomá. Musel jsem se usmívat, když jsem viděl záběry z měst zatížených dopravou, která úzkostlivě čekala na dálnici stejně jako my dnes v Praze a okolí čekáme na obchvat 511. Mimochodem mám jeho PD k DÚR právě na stole k vyjádření z exitů v přidružených obcích, tak jsme v bodu 0 podobně jako tenkrát byla D1 :-). Nikdo si neumí z řad běžných motoristů představit ty miliony hodin práce neskutečného množství odborníků a pracovníků než je od nějaké takové komunikace přestřižena slavnostně ona páska, kterou se symbolicky stavba uvádí do provozu... Ta města zatížená dopravou byla zatížená dle tehdejších měřítek... Hlavní ulicí si to šinuly Ávie, Robury sem tam Liazka jako tahač, nebo Tatra... Vědět něco tom co to je zatížení těžkou kamionovou dopravou dneška, možná by ona zasažená města byla ticho jak myšky.. :-) Takové Dolní Měcholupy, Říčany nebo Uhříněves by o tom mohly vyprávět své ! U D1 je zajímavé, že se tehdy postavila jen dálnice. Kolem bylo pochopitelně pusto, takže pokud jste si škodylaka nebo dravějšího žigulíka či dokonce šestsetřináctku pořádně nenatankovali, mohli jste mít cestou pořádný problém. Zaujalo také , že již na začátku roku 1989 byla některé občerstvení v soukromých rukou... A nejúsměvnější jsou fólie natažené podél dálnice v migrační trase žab a ruční sběrači obojživelníků s kbelíky... O koridorech pro zvěř se tenkrát asi ještě nevědělo... Každopádně hodně zajímavá záležitost o stavbě komunikace, která je dnes v dezolátním stavu na sklonku své životnosti a mocně se orpavuje... Je to holt už 28 let, nic nevydrží věčně a intenzity dopravy hlavně té těžké nákladní pořád stoupají.... Dávám za 4 mostní dilatace. * * * * ()

Stocki 

všechny recenze uživatele

Za zmínku mimojiné stojí někdejší odpočívka před Berounem na D5. Dle záběrů musela mít svůj génius loci, člověk si představí výhled na Beroun a okolní kopce, klobásku, pěkné posezení ba dokonce i umění. Leč socha, která se zde nacházela již pravděpodobně skončila někde v zapomění. Dnes bohužel zpustlé a zarosté, zničené a zanedbané. Před lety (nevím jak to zde vypadá dnes) místo sloužilo jako odkladiště betonových zátarasů a dalšího stavebního materiálu. ()

Reklama

Reklama