Reklama

Reklama

Walt Disney dlouhodobě usiluje o filmová práva k psanému románu Mary Poppins. Opakovaně žádá jeho svéráznou autorku P. L. Traversovou o setkání, ale ta hollywoodského velikána po celá léta úspěšně odmítá, stejně jako udělit mu souhlas k právům na její milovanou postavu a knihu. Protože si ale uvědomuje, že prodejnost jejích knih klesá a budoucnost je nejistá, v roce 1961 se setkáním souhlasí. Vzniká tak dvoutýdenní dobrodružství, které nakonec vyústí v zahájení prací na zbožňovaném a mnohokrát oceněném filmovém fenoménu Mary Poppins. Během těchto dvou krátkých týdnů se Walt Disney v maximální možné míře snaží vyjít Traversové vstříc. Vyzbrojený nápaditými storyboardy a veselými písničkami od talentovaných bratrů Shermanových na ni podniká doslova frontální útok, ale spisovatelka se jen tak nevzdává. Zanedlouho Disney zklamaně sleduje, jak její odhodlání mu práva neposkytnout jen sílí a ta se mu tak i přes jeho snahy stále více vzdalují. Teprve ve chvíli, kdy se v duchu sám přenese do svého dětství, je schopen začít chápat démony, kteří spisovatelku pronásledují, a společně vypustí Mary Poppinsovou na svobodu, aby společně vytvořili jeden z nejpůsobivějších filmů filmových dějin. (Falcon)

(více)

Videa (34)

Trailer 1

Recenze (331)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pokud by se někdo zamyslel nad poselstvím které je ve filmu obsaženo, musel by uznat že se jedná o vlastně poměrně solidní zrůdnost, když si vezmu fakta o kterých jsem se dočetl tak opravdová P. L. Travers nebyla vůbec spokojená s výsledkem, který studio Disney natočilo a již nikdy nedala souhlas k natočení dalších dílů. Tady se ovšem historie krásně mění a tak nezle film brát jako zachycení historických okamžiků, nýbrž jako příběh z paralelního vesmíru..... Pokud bych měl hovořit o zfilmování, tak je znát že John Lee Hancock není žádné béčko. Duo Thompson/Hanks je ve svých rolích lehce uvěřitelné. Filmové provedení 75%, ovšem za ideologicky překroucený příběh dávám 50%. Takhle pane Disney ne! ()

6thSun 

všechny recenze uživatele

Emma Thompson vypadá jako učitelka dějepisu ze základky, u který jste se báli, aby se nepřiblížila víc než na dva metry, páč jinak hrozilo inhalování jejich ústních výparů, jež do dětské tváře nenávratně zařízly vrásky hrůzy a děsu. Její vzhled jakoby symbolizoval upjatost filmu, která se vyznačuje odporně pozitivním sentimentem. Prostě skrz naskrz falešná hra. ()

Reklama

Freemind 

všechny recenze uživatele

Na chvíli zapomeňme na to, že Walt Disney byl mizogynií, šovinistické, rasistické, antisemitské hovado a užijme si ho jako kouzelného věčného kluka, který zápasí s excentrickou, roztomile upjatou ježibabou ze zámoří. "Mary Poppins" jsem měl vždycky rád a po tomhle filmu ji mám ještě raději - jednu hvězdy tedy přisuzuji mému sentumentu. Druhá patří tuně biografických informací a anekdot, které jsem díky Panu Banksovi naprosto nenásilně vstřebal a třetí dojemné postavě Paula Giamattiho coby dobrosrdečného řidiče. Za vybělování odpudivé postavy Walta Disneyho nemůžu dát víc. Sorry, Mickey. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Nechal jsem se unést a opít rohlíkem, přiznávám a je mi to jedno. Protože tady bylo naprosto jasné, jak to bude probíhat, všechno bylo předem propočítané a v podstatě nepřekvapivé, ale hezky. Není tu špatného nebo nezajímavého herce, necháte-li se unést příběhem, nezklame vás, teskné sekvence jsou také očekávané, ale Newmanovo "bublání" tomu pomáhá do plusu a vůbec, bylo to příjemné pokoukání. ~ Snad jen film mi mohl končit autorčiným vstupem na premiéru zavěšena v rámě Mickeymousovo. ~ Chlapci v Soči vytrpívali výhru nad slovenskými bratry 5:3, sál odcházel s panem Banksem do mlhavého oparu. ~~~ Prostě to byl chladný kalkul a jen odvedené řemeslo, ale fakt pěkně odvedené řemeslo. ~~~ 3,5* ~~~ You promised that you'd fix everything! ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Kdo z ústředního duelu vyjde jako vítěz, je zřejmé již z faktu že film produkovalo studio Disney, které námět využilo k laciné propagaci vlastních hodnot a výrobků. Sebe-oslavnému tónu jsou podřízeny veškeré příběhového nuance i charakteristika postav. Informace, jež nezapadaly do předpřipravených škatulek pro Walta Disneyho (stále usměvavý, do morku kosti pragmatický all american man) nebo P. L. Traversovou (upjatá ctitelka viktoriánské morálky), zůstaly jednoduše opomenuty. Z filmu se tudíž nedozvíme, že Traversová byla neortodoxní bisexuálkou oddávající se zenovému buddhismu a na přetřes pochopitelně nepřichází ani Disneyho šovinismus a anti-semitismus. ___ Snaha zoufalé spisovatelky sabotovat svou přítomností americkou premiéru toho, v co Disney proměnil její knihu, je prezentována jako humorná epizodka, která nejenže nemohla nijak ohrozit úspěch pětioscarového filmu, ale navíc vedla ke stěží uvěřitelnému autorčinu prozření. Cynickým divákům nedává Hancockova variace na romantické komedie (ve které logicky absentuje sex) jinou možnost, než ženiny slzy ve finále interpretovat proti srsti jako projev bezmoci nad její prohranou bitvou s mediálním konglomerátem. Přijde mi zvláštním způsobem zvrácené, když navenek hřejivý film pro celou rodinu bez uzardění tvrdí, že je v pořádku, znásilní-li mocné studio kvůli vyšším výdělkům jednu tvůrčí vizi. Výsledkem přece byl dodnes milovaný film, tak proč se zlobit. ___ Nehledě na neférové rozložení sil, vedoucí nás v rozporu se současnou náladou ve společnosti k tomu, abychom fandili zámožnému kapitalistovi, Pan Bank není filmem, který by se v jakémkoli ohledu čímkoli vymykal. Snaha oživit interiérové drama s přepisováním scénáře flashbacky dojíždí na nesystematické využívání těchto skoků v čase (vzpomínání není „spouštěno“ přítomným děním) i na jejich nadměrnou sentimentalitu a vizuální kýčovitost (která oproti takovému Válečnému koni není sebe-uvědomělou připomínkou toho, jak vypadala technicolorová melodramata). Hledání paralel mezi postavami reálnými (rodiče Traversové) a fiktivními (hrdinové knihy) je stejně nucené a rádoby objevné jako v biografickém Hitchcockovi a celá dějová linie z minulosti tak působí nadbytečně a pouze zdržuje vyprávění. ___ Emma Thompson působí znuděněji, než její postava vyžaduje a Hanks hraje natolik zidealizovanou a instantně pomilováníhodnou verzi Disneyho, že jenom čekáte, kdy kolem něj začnou tančit a zpívat animované květiny. Herecká a režijní vyprázdněnost filmu, který dokáže – oproti filmové Mary Poppins – o síle imaginace jenom mluvit, kulminuje v jedné z posledních scén, ve které jsme na zázračnou charakterovou proměnu spisovatelky upozorněni tím, že žena na sobě má šaty hřejivějších barev a sedí v místnosti zalité světlem. Mraky odtáhly, po dešti přichází slunce a my můžeme z kina odejít s pocitem, že je vše takové, jaké by si to pan Disney přál. 50% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, ScarPoul ()

Galerie (54)

Zajímavosti (16)

  • Emma Thompson nesnáší paruky. Aby ji mohli designéři vytvořit filmový účes, nechala si kvůli němu narůst vlastní vlasy. (kenny.h)
  • „Nevyzerám a ani nezniem ako Disney," vyjadril sa Tom Hanks a ďalej dodal: „Výzvou bolo zachytiť ten rozmar a iskru, ktorú mal v sebe. Musel som ho uchopiť ako celok, pretože imitovať Disneyho je nemožné." (kacer4)
  • Za prítomnosti "znepokojujúcich obrazov", dostal film rating PG-13, čím sa stal ôsmym filmom od Disneyho, ktorý má toto hodnotenie. Filmy, ktoré mu predchádzali sú: prvé štyri diely Pirátov Karibiku (2003, 2006, 2007, 2011), Princ z Perzie: Piesky času (2010), John Carter: Medzi dvoma svetmi (2012) a Osamelý jazdec (2013). Zároveň ide o prvú drámu s týmto hodnotením. (LuiCJ)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Poklekněte před studiem Disney!

Poklekněte před studiem Disney!

17.11.2013

Protože letos překoná rekord v celkových ročních kinotržbách. Dosavadní nejvyšší tržby (3,791 miliardy dolarů) dosáhlo studio v roce 2010 zejména díky miliardovým hitům Toy Story 3 a Alenka v říši… (více)

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

Bonnie a Clyde umřeli rukou Liama Neesona

13.04.2013

Alespoň se nám to pokusí tvrdit dobové akční drama Highwaymen. Pokud Neeson kývne na nabídku, zahraje si slavného texaského rangera Franka Hamera, který údajně přežil víc jak 100 přestřelek, zabil… (více)

Reklama

Reklama