Reklama

Reklama

Šingeki no kjodžin

  • Japonsko 進撃の巨人 (více)

Obsahy(1)

Před sto lety se na Zemi objevili titáni. Pro lidstvo to znamenalo jediné – téměř úplné vyhlazení. Přeživší se schovali za vysoké hradby, přes které by se žádný titán neměl dostat, ale opravdu to tak je? Po mnoha letech, kdy se lidé nemuseli obávat o své životy, se situace mění, když jsou hradby prolomeny. Kdo se těm obrovitý zabijáků postaví?! (Zíza)

(více)

Recenze (59)

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem Japonskou šílenost a dostal jsem ji. Neznám anime a ani mangu, ale strašně mě zaujal námět a vizáž Titánů. Při pohledu na ně jsem měl skoro plno v trenclích a děs v očích, protože (i přes nadprůměrné CGI hnusy ) tak opdporné ztvárnění jsem vyhlížel už nějakej ten friday. Příběh o městu obehnaném hradbami, které už tisíc let ohrožují Titání avšak už se nějakou dobu neukázali, je čistě Japonskou záležitostí, s tím by usák či europan nepřišel ani za sto a jeden rok. Jednou nastal ale den, kdy Titáni prorazili opevnění a efektivně začali požírat obyvatelstvo. Střeva, krev, groteskní Titáni, všechno to bylo moc fajn. Pak se film přesunul do druhé válečné poloviny a nastala nuda. Plytké dialogy, nezajímavé postavy, debilita postav (na co asi máte ty vystřelovací lana vy blbci - radil jsem jim co minutu) a finále dojebané na kvadrát. Nevím jak moc se to drželo předloh, ale věřím, že anime bude lepší. Asi do něj půjdu, protože takové pojetí apokalypsy se mi moc líbí. 3* za originalitu, gore a Titány. ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Nakonec to není tak špatné, jak všichni odborní japonští recenzenti deklarují. Prostě špinavá fantasy antiutopická rvačka s efekty, na který chudý japonský rozpočet mohl dosáhnout. Na filmu, oproti manze a anime, se mi líbí, jak jde krásně vidět všechna na bída a špína – doslova. Nemá smysl vůbec srovnávat, co je oproti předloze jiné a co chybí, protože to je přeci logické, že to bude jiné; do dvou filmů prostě nejde nacpat všechno, co všichni fanoušci Titánů tak milují (zdravíme Leviho). Přesto mi v tomto prvním filmu přišlo, že příběh není zrovna ta nejsilnější stránka. Zdálo se mi to poměrně nevyrovnané, uvidíme co přinese druhý díl. Co se hereckých výkonů týče, v podstatě nemám co vytknout kromě Harumy ztvárňujícího Erena. Jeho ztvárňování některých emocí mi prostě vůbec nesedí a buď je to mnou, nebo prostě není moc dobrým hercem. Pokud bych to vzala z druhé strany, tak musím se všemi souhlasit – nejlepší byla Išihara Satomi, ta si tu roli snad pekelně užívala, protože takový charakter už snad ve své herecké kariéře nedostane; jaká to škoda! No a speciální pochvalu ode mě dostává závěrečná píseň, která se ke filmu sice moc nehodí, ale já si ji pouštěla asi desetkrát za sebou. Jsem zvědavá, jak se s tím, co načali, poperou v druhém filmu. Doufám, že to brzy zjistím. Velká škoda, že to tu neběželo v kinech, stříbrné plátno si to zaslouží. ()

Reklama

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Mangu ani anime neznám (teda zatím, první sešit anime ke mě doputuje cca za měsíc, pak se rozhodnu i o seriálu), ale tenhle film od obého dokonale odrazuje, neb je převelice špatným, co může fungovat na jiném médiu, v regulerním filmu, který by se dal považovat za druholigový blockbuster, prostě a jednoduše neprojde - například herci - ti jsou ve filmu tak neskutečně špatní, že je pravděpodobně producenstvo vybralo jen na základě vhodné krevní skupiny, nebo fakt nevím. Poměrně otravné byli i emo účesy poloviny přítomných, díky kterým se dali rozeznat jen pomocí nepříliš odlišných čelistí a jednoho rašícího knířku italského lehkého kavaleristy začátku devatenáctého století (no dobře, přeháním, ale pointu v přebujelé šamponovitosti jsem snad sdělil dostatečně). I když, abych nebyl příliš kritický jen k ansámblu, ono by to asi bylo lepší, kdyby jim scénárista do hůst necpal jen odpornou sbírku céčkových klišé hodných leda tak porno parodie čaroděje ze země Koz. A může to spasit akce, či děshrůzný vzhled titánstva? Ne. vizáž je velmi, velmi odfláknutá, titání jsou prostě jen lidé, co mají přelepené bradavky a zakryté genitálie a kdosi jim roztrhl mordu dle jokerovského stylu, co jsem koukal na anime a obrázky z mangy, tak tam to vypadá relativně dobře, díky nejistým detailům, tady to vypadá jen hodně směšně i díky velmi, velmi vtipné a nepovedené práci s cgi, kdy použití zelených obrazovek řve snad z každého záběru. To že na opravdu kvalitní digitální efekty jako např. v Pacifickém Rímu (když už jsme u těch přerostlejch zrůdiček) chápu, rozpočet není bezedný, ale bohové, tady pohyb postav a veškeré pozadí působilo velmi amatérsky a místy spíš jako asylácká verze téhož námětu (a ne, to OPRAVDU není positivum!). Jedna hvězdička za slušný námět a závěrečnou sekvenci, která se dvě, nebo tři minuty dala sledovat bez ironického úšklebku na maine Gesicht. PS: mnohými adorovaný her. výkon Išihary Satomi je jen odporné přehrávání a mávání pařátkama. Domluvil jsem. ()

kenkaku 

všechny recenze uživatele

Film má jen dvě polohy: 1) kdy jen zíráte co se to děje (titáni na scéně) a jakou mají autoři fantazii. Krev stříká po kanystrech a občas jsem se neudržel nezírat s otevřenou pusou... 2) moralisticky-žvanivou. Ten kdo má filmy made in Japan rád to bere jako normálku, ale ten kdo není zvyklý bude trpět. A s ohledem na to, že se mluví v polovině filmu (možná i o něco víc) bude trpět celkem dost. Za sebe dávám díky originalitě a tomu překvapení průměr. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Když jsem zjistil, že je tohle venku, byl jsem hodně nadšený, protože tahle manga mě docela baví, i když má svoje hluchá místa. Škoda, že se filmoví tvůrci rozhodli v podstatě jen pro akční jízdu, která je trikově skvělá. Neskutečně se mi líbilo, jak se podařilo manga obry převést digitálně na plátno. Vypadají skvěle a jsou věrni předobrazům. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (1)

  • Původním záměrem produkční společnosti bylo obsazení režiséra Tecuja Nakašima. Prohlášení o jeho oficiálním obsazení se objevilo v roce 2011 z kraje listopadu, aby se jen měsíc nato objevila zpráva o jeho náhlém odchodu od rozpracovaného filmového projektu. Důvodem režisérova odchodu byla markantní rozdílnost v kreativním pojetí celé komplexity snímku se zástupci produkční společnosti. Následující rok se filmového projektu ujal režisér Šindži Higuči. Natáčení filmového snímku odstartovalo v květnu roku 2014 a bylo ukončeno téhož roku v srpnu. Mezi filmovými lokacemi se objevují výhradně japonské lokace, jako jsou ostrov Hašima, ležící v prefektuře Nagasaki, prefektura Kumamoto, prefektura Ibaraki a filmová studia Toho. (Conspi)

Reklama

Reklama