Režie:
Robert LorenzScénář:
Randy BrownKamera:
Tom SternHudba:
Marco BeltramiHrají:
Clint Eastwood, Amy Adams, Justin Timberlake, John Goodman, Matthew Lillard, Scott Eastwood, Robert Patrick, Matt Bush, Ed Lauter, Chelcie Ross, Erik Thirsk (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Gus Lobel byl po desetiletí jedním z nejlepších hledačů baseballových talentů, avšak přes veškerou snahu cítí, že stárne. Vedení Atlanty Braves začíná zpochybňovat jeho úsudek. Musí jim dokázat, že je schopen přizpůsobit se novým technologiím ve výběru talentů a oťuknout nového pálkaře Boa. Jedinou osobou, která by Gusovi v krizovém období mohla pomoct, je jeho dcera Mickey. Tato nadějná právnička dá v sázku vlastní kariéru, aby zachránila otcovu existenci. Přes Gusův nesouhlas se Mickey k němu připojí na jeho poslední scoutské cestě po Severní Karolíně. Dívka zjišťuje, že její otec na dálku moc dobře nevidí. A tak se alespoň na chvíli stane jeho očima. Při sledování Boa Gus používá nejen Mickeyiny oči, ale také svůj sluch a zjistí, že Bo je sice nadějný a dobrý hráč, ale nedokáže odpálit točený nadhoz, a tak svému týmu doporučí Boa nekupovat... (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (375)
Mnohokrát se mu jako asistent režie díval přes rameno, aby viděl, jak vypadá práce filmové legendy. Nyní ho postavil před kameru, aby ho (podle mnohých jazyků a snad i Mistra samotného) diváci mohli už prý skutečně naposledy obdivovat. Debutující Robert Lorenz režíruje Clinta Eastwooda, který mu to výrazně usnadňuje. Jeho postava je znovu prototypem zahořklého a protivného hrdiny. Věkem ošlehaná tvář, tradiční škleby a vyšeptalý hlas podporují úsporný herecký výkon, kterým dává jasně najevo, že se už dávno nemusí lopotit s grimasami tvrdého chlápka jako za mlada. Za onou vnější jednoduchostí se pak ukrývá poměrně složitý portrét zapšklého dědka, který nedokáže hovořit s jediným potomkem. Příběh tak nenabízí pouze sportovní souboj na několika liniích o nadějného pálkaře před blížícím se draftem. Scenárista buduje nenápadně vygradovaný dramatický oblouk a předkládá nespočet neodolatelných suchých hlášek, které z Eastwoodových úst tak rádi slýcháváme. Lorenz po vzoru svého mentora ví, které momenty podtrhnout, ve zkratce dokáže vypíchnout podstatu charakterů svých postav. Vypráví pozvolně a soustředěně. A hezky postaru. Nelze však samozřejmě opomenout ani místa plná klišé, šťastných náhod a setkání, která vždy dopadnou ryze americky (nejvíc asi vyčnívá neznámý nadhazovač, který zesměšní namyšleného pálkaře). Na Evropana zdaleka nedolehne ani opojení americkým národním sportem, kdy lidé na potkání sypou z rukávu baseballové statistiky a soutěží, kdo vlastně dal v pětasedmdesátém v rozhodujícím zápase sezony homerun. Osobně to netuším, ale vím, že mi tenhle kousek i přes pořádnou vypočítavost sedl!! ()
Nebýt naprosto zbytečné postavy Justina Timberlaka a jeho románku s Amy Admas, tak je to svižnější a krapet lepší. Ale je to pěkné i tak. Clinta mám prostě rád. Paličatého mrzouta nedokáže asi nikdo ztvárnit s takovou gracií a gustem. Navíc každý utroušený vtípek padl jako hrnec na prdel. Příjemný film, žádná extra pecka, ani zklamání, přesto na 4*. ()
Nazval by som to "voľným pokračovaním" oscarového Gran Torina, ktoré bolo sprevádzané rovnakými znakmi Eastwoodovej práce a podobnej role starého muža, ktorý sa so svojimi problémami vysporiadal vždy svojsky. Znova použitá nepríjemnosť, nekompromisnosť a tvrdohlavosť zdobila jeho "stareckú uniformu" v ktorej tento krát odolával náporu svojej mladej dcéry a tlaku zamestnávateľa. Ostrou čepeľou krájal realitu a bez hanby to servíroval rovno na tanier (jeho pripálený hamburger som cítil až u mňa doma). To, že príbeh len okrajovo zasiahol úder športovej tematiky a stratégie skvele zapadol a vôbec nerušil "idylický" vzťah otca a dcéry. Nadbytočne však vyzneli medové momenty, prinášajúce čaro lásky a romantiky v tomto dramatickom a športovom rozstrele. Napriek tomu veľmi dobrý výkon odovzdali aj herci vo vedľajších úlohách a záverečné odkrytie skrytých udalostí , či dvojité víťazstvo bolo skvelou bodkou za výborným filmovým zážitkom 80%. ()
Z tohoto snímku jde strašně cítit úcta k filmům Clinta Eastwooda, troufám si říct, že Robert Lorenz se jeho snímky velmi inspiroval, a kdyby se jeho jméno neobjevilo v titulkách, skutečně bych si myslela, že film režíroval právě Clint. Trouble with the Curve ani není tak o baseballu, ale spíše o napravování vztahu otce a dcery. Scénář je sice šablonovitý, ale když je hlavní dvojice v podání Clinta Eastwooda a Amy Adams, nelze se od filmu odtrhnout. Amy Adams je výborná charismatická herečka a Clint mě nikdy neomrzí. I ten Justin Timberlake zde seděl. Moc příjemný film s pěknou rodinnou atmosférou. Výborný režijní debut a myslím, že zde máme nového režiséra, který bude stát za pozornost. ()
Režijně a hlavně scénáristky vlastně ne zas tak zajímavý snímek, u kterého přesně víte, co se stane za 5 minut. Vynikající herecké obsazení však tuto zdánlivou rutinu dostává do příjemného nadprůměru. Clint se jako starý bručoun nikdy neomrzí, Amy Adams je neodolatelná a Justin Timberlake je výbornej, i když vlastně ani nemá moc co hrát. Už jenom díky této trojici se vyplatí tento filmeček vidět a i ty všudypřítomná klišé vám přestanou vadit. 70% ()
Galerie (62)
Zajímavosti (12)
- Do role dcery hlavní postavy (Clint Eastwood) byly vybrány 3 herečky, a to v pořadí Sandra Bullock, Amy Adams a Reese Witherspoon. Sandra Bullock nabídku odmítla z důvodu časové kolize s jinými projekty, takže byla role nabídnuta Adamsové, která přijala. (Dr Lizal)
- Název starého baseballového týmu postavy Clinta Eastwooda je Atlanta Braves. (MeanWhile)
- Gus (Clint Eastwood) má po autonehode zranenie pod okom, avšak po krátkom čase nemá na tvári ani škrabanec. (toi-toi)
Reklama