Režie:
Dario ArgentoKamera:
Luciano TovoliHrají:
Jessica Harper, Stefania Casini, Flavio Bucci, Miguel Bosé, Barbara Magnolfi, Eva Axén, Rudolf Schündler, Udo Kier, Alida Valli, Joan Bennett (více)Obsahy(2)
První liga klasického hororu s gotickou příchutí - Suspiria doráží konečně k českému divákovi.,, Můžete se potěšit i postrašit z čistokrevného Zla, podlévaného černou magií. S napětím budete pozorovat marný boj nevinných studentek taneční akademie o přežití. Kulisy a efekty strašidelného zámku kdesi v Německu podporované neskutečným hudebním doprovodem skupiny Goblin vás odnesou z dnešního tak zoufale neromantického světa tam, kde strach je opravdový a odkud se vracejí jen ti nejsilnější... (Hype)
(více)Videa (1)
Recenze (279)
První čtvrthodina je naprosto dokonalá. Díky naprosto nervní hudbě jsem se bál i scény, kdy první z obětí byla v místnosti, kde se jen otevřelo okno. Potom se velice dlouho neděje v tomto filmu vůbec nic a vypadá to celé jako hodně barevná venezuelská telenovela, ale Argento si jen chystá pole pro dokonalou a co víc na italské horrory srozumitelnou pointu celého vizuálně skvělého filmu. A jedna scéna, sice nudná, mě moc hodně potěšila, a to je dvou minutová přítomnost mladičkého Udo Kiera. ()
Musím se Suspiriím omluvit, neboť jí tu dodnes škodilo mé dvouhvězdičkové hodnocení, plynoucí z první nepodařené projekce, při níž jsem asi ještě nebyl na tuto italskou hororovou klasiku dostatečně připraven. Včera o půlnoci jsem však zkusil štěstí znova a hle - je to nehoráznej nářez. Jeden z nejděsivějších hororů vůbec. Unikátní výtvárná stylizace, geniální hudba, atmosféra by se dala krájet ... zamrzí jen prostý děj s několika velmi naivními momenty (počítání kroků je opravdu kravina). Jsem hodně překvapen a hodně spokojen, v nejbližší době si pod vlivem tohoto zážitku dám opáčko dalších hororů, které mi napoprvé vůbec nesedly. Horror movie of the year ()
Vynikajúca kamera, miestami geniálna atmosféra, perfektná hudba a kopa úžasných scén ( príchod do školy,slepec na námestí, v podstate celá záverečná tretina keď sa vyložia príbehové karty na stôl at´d. ) ale aj pekelne zlý herci a s tým súvisiace nudné postavy, rozbité tempo ale hlavne neschopnosť správne dávkovať informácie a rozprávať príbeh ( ruku na srdce...vážne niekoho prvé 2/3 filmu zaujímalo čo sa deje a ako to skončí?). Síce lepšie ako Phenomena (tú jedinú som od Argenta doteraz videl), pretože tá story nie je tak komplikovaná, takže tá rozprávačská nemohúcnosť tak nevadí ale na Hitchcocka, Donnera, Raimiho, Carpentera,Polanskeho ani napr. na DePalmu sa Argento nechytá. Celkovo mi z toho vychádza perfektný horor ale nie moc dobrý film ( a od klasík tohoto kalibru požadujem oboje) 8/10 ale vybrané scény patria k tomu najlepšiemu čo som v rámci žánru videl ()
Rozporuplná záležitost. Od parádně atmosférické úvodní scény příletu hrdinky a její jízdy taxíkem bouřlivou nocí do školy v lesích do nás Argento tlačí pestrobarevně nasvícené haluzové interiéry a neméně haluzový hudební doprovod, ale celé je to naivní a v nejednom ohledu nechtěně komické, k čemuž mj. přispívá anglický dabing. ()
Argento má rád barvy a až budu chtít doma malovat, rozhodně u něj mohu vzít inspiraci, ale to je asi tak vše v čem mě inspiroval. Lidé tu chválí hudbu (ahoooj Majkí :-D ) no mě osobně tedy na zadek neposadila, spíše mě z ní bolela hlava a ani se nedivím hlavní hrdince, že jí bylo pořád blbě, jestli to musela poslouchat denně. Jinak její Kví Kvé mě děsilo, více než cokoli jiného v tomto hororu. Někomu, komu takhle pomalu zapaluje, člověk fakt přeje brutální smrt. Dala bych dvě hvězdičky, ale za bitku s netopýrem dávám tři (a že měl kluk ušatá navrch, než mu došel kyslík...joooo fyzička je svině) ()
Galerie (152)
Photo © Seda Spettacoli
Zajímavosti (38)
- Pro pestrou paletu barev byl použit starý systém natáčení 3-strip Technicolor. (Chatterer)
- Argento donutil kameramana Luciana Tovoliho sledovat Snow White and the Seven Dwarfs (1937), aby pochopil, jaké barevné pojetí si představuje Argento v Suspirii. (Chatterer)
- Inspiraci k natočení Suspiriu režisér čerpal z eseje Thomasa De Quinceyho s názvem "Levana and Our Ladies of Sorrow", která je součástí díla "Suspiria de profundis" z roku 1845. (Courtemanche)
Reklama