Reklama

Reklama

Spring Breakers

  • USA Spring Breakers (více)
Trailer 1

Čtyři sexy středoškolačky se rozhodnou vyloupit fast food, aby měly peníze na krátkou jarní dovolenou. Jenže to je jenom začátek… Při oslavách v motelovém pokoji se zábava zvrhne a překročí zákonnou hranici. Dívky jsou zatčené a stanou před soudem… pouze v bikinách se ocitnou v soudní síni, kde za ně překvapivě zaplatí kauci nechvalně proslulý místní gangster Alien (James Franco). Alien vezme dívky pod svá křídla a začíná ta nejdivočejší jarní jízda, co pamatují. Na oko drsný Alien má i citlivou stránku, a tak si ho mladé školačky zamilují a vydávají se společně na prázdniny, o kterých se žádné z nich ani nezdálo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (576)

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Komentář mého známého, který filmu nelze odpárat. Neudělám nic jiného, než že ho doslova uctivě okopíruju, protože je to text, který si zaslouží existovat na světě minimálně dvakrát (Pierre Menard by věděl, jak to myslím): "Spring Breakers páchá krásnou filmovou loupež. Co bylo do té doby zprostředkováváno pouze videoklipovými záběry k tanečně popovým songům (a jenom a právě ony videoklipy vymyslely celý beach party styl i obsah), se tady stalo chytře vybraným dějištěm uhrančivého příběhu. Tohle byste nikdy nečekali. Dokonce i když odhodíte počáteční nedůvěru, nejspíš neodhadnete příští momenty filmu dost odvážně. A nepřekvapilo by mě, kdyby většina diváků vlastně úplně přehlédla, co se jim to skutečně odehrálo před očima. *» O prázdninách čas běží jinak. Tedy pokud nepodlehnete mánii masového odreagovávání se a v tentýž moment neprovádíte na tomtéž místě navlas tutéž činnost jako stovky ostatních, čímž fakticky ničíte volné možnosti prázdninového režimu a vlastně jen pokračujete v ubíjejícím, pro všechny stejně odpočítávaném čase školy. Tudíž by se mohlo zdát, že to poslední místo, kde byste hledali probuzená vědomí pro magickou krásu jedinečného okamžiku, je floridská pláž obsazená rozjásanou, zpovykanou bohatou omladinou v době jarních prázdnin. A ejhle... *» Stačí sledovat děj, čas a sebe v čase, a pak se prázdniny mohou stát školou vlastní intuice, vlastního očekávání a vnímání času, ať jste, kde jste. Ovšem pozor. Ve Spring Breakers se do toho pustí čtyři exempláře svého druhu, které mají do hloubajících existencialistek opravdu daleko: šestnáctileté středoškolačky. Přestane jim stačit pouze kopulačně vrtět boky na večírcích, šňupat koks, relaxovat v hotelovém bazénku. A rozhodně se nespokojí s "pomádovým" prázdninovým románkem, nezůstanou v bezpečných vodách rádoby hříšných tanců, při nichž ve skutečnosti nic nehrozí. Ale budou rozmetávat každou minutou veškerá svá i divákova očekávání a rozjedou hypnotickou hru na život a na smrt. *» „Nechci se vrátit. Tady mám konečně pocit, že jsem sama sebou. Chci kliknout a zastavit čas.“ Tohle přání je klíčem – k příběhu i zasmyčkované struktuře filmu. Může ho paradoxně splnit jediná věc: odvaha pokračovat, nezastavovat. (Dívka, která přání vznese, to příznačně vzdá první – ale zanechává touhu.) Čas prázdnin, čas Spring Breakers se může zpomalovat, natahovat, je to jeden ze zázračných aspektů jeho „toku“, může nechat vracet ve smyčkách ty momenty, které jsou tak mimořádné a fantaskní, že „utkví“, „nezmizí“, jsou jako zvukové vlny, rozvibrované všudypřítomnými strunami. Tento efekt se může udržet a znovu opakovat jen tehdy, pokud odhodlané postavy mají odvahu jít ještě dál, do ještě fantasknějších a napínavějších důsledků. Pokud protáhnou magický čas prázdnin až tam, kde ostatní už se poslušně vracejí do zaběhlých smyček školního a rodinného bezčasí. Zbylé hrdinky pokračují v největším paradoxu lidského života: zastavují čas jeho udržováním v pohybu. Nutí ho, aby znovupřehrával a zastavoval mimořádné momenty, tím, že ho akcelerují, že dál logicky rozvíjejí příběh. Potom jim čas jako nekonečné echo přivolává neustále všechno: je, jejich současnost i minulost, to, co právě dělají, i to, co už udělaly (přepadení kavárny), aby se dostaly sem. To už jednou provždy definuje je a jejich příští možnosti: právě jich, surfujících na zcela konkrétně rozvibrovaných vlnách času jejich konkrétní existence. Jakmile s tím přestanou, budou prostě jen „trávit prázdniny“. *» Pokud vám tohle všechno zní i při nejlepší vůli školmetsky, pusťte si rovnou Spring Breakers. Je to čirá dechberoucí napínavá magie." () (méně) (více)

Jordan 

všechny recenze uživatele

Korine - bard, hovorca a kritik MTV generácie 90-tych rokov úspešne podáva generačnú výpoveď mladých ľudí z USofA 21. storočia. Tie dialógy (meniace sa na monológy a späť, repetitívne a prázdne) - to sú úžasné a bohužiaľ pravdivé slogany tejto generácie... Veľmi zaujímavý film - aká je morálka dnešných "detí", ktoré sa nudia, chcú byť šťastné, no nevedia ako, hľadajú sa v drogách, bezduchej zábave, hlasnej hudbe, dobrodružstvách a neviazanom sexe - no nie sú schopné znášať následky. Plno skvelých scén. Telefonovanie s mamami mrazí. Scéna, ako predvádzajú Faith svoju lúpež na parkovisku pred reštauráciou je ešte desivejšia, ako samotná lúpež. Franco je coolovo slizký, totálny zmrd. Nečudujem sa Herzogovi, že má toho chlapca rád - nastavuje zrkadlo šialenstvu menom USA a robí to pestrofarebne, zadúšajúco a drzo. Čubky! ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Spring Breakers lákají perfektním audiovizuálem a neonovou estetikou, nahotou, letní zábavou a zvukomalebně znějícím spojením "spring break" ("jarní prázdniny" znějí o poznání méně cool :-D ). No a přitom jsou ve skutečnosti zdviženým prostředníkem právě vyprázdněným a povrchnostmi posedlým pártyboys a pártygirls. Je to vábnička, která diváka chytí do pasti. V podstatě značně depersivní art. Jen se mi zdá, že všechno důležité stihl sdělit už v první půlhodině a po zbytek stopáže je už pouze (podmanivou) recyklací, ačkoli i to pravděpodobně má svůj význam. "Everytime" bezpochyby jedna z filmových scén roku. ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Možná trochu víc alternative, než by bylo záhodno. Z diváckého hlediska velmi nepřehledný a "nepříjemný" film, který toho říká docela dost a dokonce to má ve finále hlavu i patu, ale je to tak špatně uchopené (dramaturgie, dialogy) a nepřehledně natočené a nedotažené (střih, x wtf scén), že to jenom málokdo pobere a vytěží z toho trochu toho filmového zlata, které tam někde je. V podstatě definice dnešní doby a mládeže, ale velmi snadno by to divák mohl přehlédnout a skončit u toho, jaké to vlastně byla bezmyšlenkovitá krávovina. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Sračka. Nalákalo mě to na kundy a režisérovi slouží ke cti, že o ty mě teda neošidil. Bikiny, kozy a zadky útočí ze všech stran a díky tomu se na to dá alespoň koukat. Bohužel zbytek je onanie nejhrubšího zrna. Nevím co to mělo znamenat, asi nějaká výpověď o stavu mládeže nebo co, ale v tom filmu se děje hovno. Ani tam moc nejsou dialogy mezi postavami. Spíše lidi něco dělají a je to provázeno debilním voiceoverem. No a ta "válka gangů" v druhý půlce a ten konec. Za to by Harmony Korine zasloužil s gustem nakopat do koulí. Holky byly fešandy za ty jedna hvězdička a James Franco byl správně divnej, to se musí nechat, ale opravdu nemám zájem čumět na to, jak hraje na piáno a filosofickým tónem pronáší básničky na úrovni dítěte ze školky. ()

Galerie (102)

Zajímavosti (22)

  • Scenár k filmu bol napísaný za 10 dní. (Sufferer)
  • James Franco uviedol, že sa natáčalo na reálnych miestach, kde sa schádzali zločinci a gangstri a tiež, že sa počas natáčania na tých miestach diali rôzne zlé veci. Uviedol tiež, že počas natáčania scény v biliardovej herni mala Vanessa Hudgens veľký strach. (Real Tom Hardy)
  • Vanessa Hudgens sa kvôli filmu nechcela dať odfarbiť na blond, nosila iba parochňu. (Chinese Ashio)

Reklama

Reklama