Režie:
Michael BayKamera:
Ben SeresinHudba:
Steve JablonskyHrají:
Mark Wahlberg, Dwayne Johnson, Ed Harris, Rebel Wilson, Tony Shalhoub, Anthony Mackie, Rob Corddry, Tony Plana, Bar Paly, Jeff Chase, Ken Jeong, Kurt Angle (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Cvičitel ve fitness studiu, Daniel Lugo, touží po velkých penězích. Poté, co navštíví motivační kurz jakéhosi Asiata, je rozhodnut pro to, aby zbohatl, udělat cokoliv. Ve fitness studiu se setkává s různými bohatými lidmi, a tak se rozhodne jednoho z nich, milionáře Victora Kershawa, unést. Ke svému plánu si najde i společníky. Jedním z nich je jeho kolega, cvičitel z klubu, Adrian Doorbal. Druhým je zákazník studia a bývalý, propuštěný vězeň, Paul Doyle. Skupina skutečně po několika nezdařených pokusech Kershawa unese. Násilníci ho mučí a Lugo je přesvědčený, že donutí Kershawa podepsat převod svého majetku na své mučitele. Po několika dnech, kdy je Kershaw vystaven skutečně tvrdému mučení, se Lugovi podaří donutit oběť převod majetku podepsat. K tomu, aby byl převod platný, však potřebují i notáře. Tím je shodou náhod majitel fitness studia. Daniel ho přemluví, a on skutečně převod posvětí a svým podpisem stvrdí. Lugo a jeho kumpáni se teď potřebují zbavit Kershawa. Muže se pokusí zabít několika různými způsoby. Kershaw však vše doslova zázrakem přežije a nakonec se po dlouhém mučení a věznění dostává do nemocnice. Přivolaní policisté mu nevěří, že byl mučen a že se mu skupina násilníků pokusila vzít život. Kershaw dá na radu soukromého detektiva, kterého si najal, a z nemocnice prchne. Je to právě včas. Jeho tyrani se ho pokoušejí v nemocnici znovu zabít. Kershaw pověřuje případem soukromého detektiva, Eda DuBoise. Ten o případu skutečně sežene dostatek důkazů a uvědomí policejního ředitele. To už však povedené trojici násilníků docházejí Kershawovy peníze. Proto trojice unese krále místního pornoprůmyslu i s jeho přítelkyní a chce z něj dostat majetek podobným způsobem, jako to udělali u Kershawa... (TV Prima)
(více)Videa (30)
Recenze (1 320)
Chlapci žijúci posilňovňou a anabolikami sú zväčša jednoduchšieho razenia, to je zrejmá vec. Takže fakt, že tupé nabúšené tupelá sú nabúchanými tupelami, a tak sa celý čas i správajú, sám osebe žiadnu iróniu ani pridanú hodnotu neprináša. Rovnako žiadny humor nevzbudzuje fakt, že si aj primitívnejší ľudia chcú zrealizovať svoj americký sen. Prečo nie? A ako inak si ho majú splniť, než tak, nakoľko siaha ich znížená mozgová kapacita? To nie je irónia, to je fakt. Rovnako je faktom mediálna plejáda kadejakých miss Rumunsko, silikónových krások, penisových poradkýň, podpriemerných zabávačov, či magnátov pornopriemyslu. Ako v Amerike, tak u nás. To, že politická korektnosť sadla i na uvedené typy ľudí je smutnou vizitkou propagandy anti diskriminačnej lobby. V tejto línii film trafil párkrát do čierneho a za to (a za škaredo krásnych psíkov) dávam aj 40%. Inak je to stupídna anabolická pičózia a filmársky je to podpriemer, kvalitatívne maximálne tak na úrovni motivačných videí kadejakých kariérnych guruov. ()
POT A KREV rozhodně není pro každého, ale režisérovi odpůrci by měli zkusit investovat své dvě hodiny času a přehodnotit svůj názor. Autor tohoto komentáře by u jednoho stolu s Michaelem Bayem nejspíš nevydržel a po pěti minutách by vystřelil mozek z hlavy buď sobě, nebo jemu, a to nejlépe bazukou, ale recenzovaný titul považuje za (v pozitivním slova smyslu) jedno z největších letošních překvapení. Proč je poslední "bayovka" trefnou satirou amerického snu, sebeironickou podívanou zesměšňující vlastní "rukopis" a formálně promyšleným dílem rozvádím v Blu-ray recenzi. ()
Na Pot a krev jsem se vysloveně těšil. Bay si ho natočil z čistý lásky k filmům. Zavázal se kvůli němu na čtvrtý díl Transformers a narval do něj Kráčející skálu a Marka Wahlberga. Ty dva mám hrozně rád a tak jsem se jednoho krásného slunného dne rozhodl jít do kina, abych si užil podle očekávání sympatický herce, super akci, zábavu a legraci. No a to jsem tak úplně nedostal a musím se přiznat, že nad tím filmem přemejšlím i teď. Není problém v hercích. Mark Wahlberg je ve filmu nařezanej tak, jak jsem snad ještě neviděl. The Rock pro změnu jede asi svojí nejvýraznější roli. Celý problém spíš tkví v samotném příběhu. Není komu fandit. Všichni jsou v něm, doslova a do písmene, zmrdi. K tomu celej film je v rámci naprosto brutálního černýho humoru. Ten by byl v pohodě, mám ho rád a nemám s ním problémy. Problém nastává ve chvíli, kdy ta pomyslná hranice se začíná naprosto brutálně překračovat. Překračuje se jak efektivní nářezová akce natočená hodně slušnou, i když občas řádně rozklepanou kamerou, ale překračuje se i samotný humor, který jsem ke konci přestával pobírat. Nevím no, na násilí v dnešních filmech jsem si už docela rychle zvyk. Tady to ale bylo všecko možná fakt už docela dost. Původně jsem dal čtyři hvězdičky, ale když mi došlo, že bych to už znova nemusel vidět, dal jsem nakonec tři. ()
Ten film je asi stejnej magor jako jeho hlavní tři hrdinové. Nenechal jsem se otrávit ani zběsilým tempem ani stupňující se bláznivostí a po pátém vidění během tří měsíců je PAIN & GAIN definitivně tím nejzajímavějším filmem, který jsem letos našel, dokonce předčil i SPRING BREAKERS. Je to dokonalý portrét takovýho toho kreténskýho američanství co mě tak baví. A nahláškovaný teda perfektně. ()
No jo, jak spojit ironii, odstup, zábavu a šok? Míši se neptejte, on to neví. Problém Pain and Gain se dá shrnout jednou větou: aby film podobného typu fungoval, musí být chytřejší než jeho postavy. A to není. Režisér nemá pražádný odstup, stupňující se demenci všeho a všech omlouvá žánrem černé komedie a naprostou nevyrovnanost tónu oblíbeným alibi, že realita je "stranger than fiction". Jenže v téhle podobě není. Všechno, co je na tomhle příběhu zvláštní a zneklidňující, utavil Bay v upoceném svalnatém guláši, jehož veškerá dynamika spočívá v neustálém pohybu kamery a pitvorných hereckých výkonech, které v sobě nemají střípek integrity (ostatně podobně jako celý scénář). Jak dosáhnout toto, aby všechna ta bolest přinesla i nějaký jiný zisk než povrchní bulvární entertainment? Tak tahle rovnice je nad Bayovy možnosti. ()
Galerie (208)
Zajímavosti (70)
- V scéne, kde Daniel Lugo (Mark Wahlberg) vysvetľuje svoju podnikateľskú stratégiu Frankovi Grigovi (Michael Rispoli), môžeme v dome Adriana Doorbala (Anthony Mackie) vidieť ovládač ku konzole Nintendo Game Cube. Táto konzola však bola dostupná až v roku 2001, pričom dej filmu sa odohráva na rozmedzí rokov 1994 až 1995. (Real Tom Hardy)
- Grigovo (Michael Rispoli) Lamborghini bylo ve skutečnosti žluté. Ve filmu je fialové. (Element2)
- Ken Jeong si v tomto filme zahral postavu učiteľa a poskytovateľa rôznych kurzov týkajúcich sa peňazí a podnikania. Táto postava odkazuje na amerického finančného učiteľa a podnikateľa Roberta Kiyosakiho, ktorý taktiež v skutočnosti poskytuje podobné kurzy bohatým ľudom. Dostal prezývku "učiteľ bohatých". (Real Tom Hardy)
Reklama