Režie:
Richard CurtisScénář:
Richard CurtisKamera:
John GuleserianHudba:
Nick Laird-ClowesHrají:
Domhnall Gleeson, Rachel McAdams, Bill Nighy, Lydia Wilson, Lindsay Duncan, Tom Hollander, Margot Robbie, Will Merrick, Vanessa Kirby, Tom Hughes (více)VOD (4)
Obsahy(3)
Tim (Domhnall Gleeson) je naprosto obyčejný nesmělý jednadvacetiletý Brit, který má starostlivou matku, potrhlou sestru, úžasného otce (Bill Nighy) a žádnou holku. To se má brzy změnit, jelikož Tim právě dozrál do věku, kdy mu tatínek prozradí rodové tajemství. Všichni mužští členové tohoto rodu totiž mohou tak trochu cestovat v čase. „Tak trochu" v tomto případě znamená, že se můžou vracet jen do minulosti, k událostem, které oni sami prožili. Stačí zajít do nějakého tmavého koutu, zavřít oči, sevřít pěsti a jste tam, kde jste si přáli být. Tim se okamžitě rozhodne využít téhle dovednosti k tomu nejdůležitějšímu, co člověk jeho věku potřebuje. Tedy k holce, pokud možno hezké, chytré, hodné a lačné po sexu. Ta Timova se jmenuje Mary (Rachel McAdams) a jejich vztah je dokonalý, protože všechny nedokonalosti Tim pokaždé napraví. Ovšem ani s takovou schopností nemůžete život obehrávat donekonečna, zvlášť když je to prevít, který vám připravuje jedno nelehké dilema za druhým. S každým návratem totiž přijdete o všechno, co jste do té doby prožili. A to někdy hodně mrzí. (Cinemart)
(více)Videa (31)
Recenze (1 315)
Perfektné. Už podla traileru to vyzeralo zaujímavo, no nakoniec som dostal viac ako som čakal. Richard Curtis natočil príjemný romantický film s prvkom drámy, zo štipkou humoru a s perfektným príbehom, ktorému nechýbajú perfektný herci, britské prostredie, emócie, a ktorý vás dokáže nie len strhnúť a zaujať, ale aj zamyslieť. 90% - 5* ()
Venku nám pomaličku přituhuje, děvčata přišívají sukýnkám spodní patra, zato v kinech teď nastává hřejivý lásky čas; to Curtisův zve ku smíchu hlas. Lidi lidi, kdyby bylo na tom našem popleteném světě všechno stejně tak příjemné, jako tyhle dvě hodinky v Atlasu, do večera bych se roztekl slastí. Pokud mě do včerejška zajímalo, jestli je možné zamilovat se do filmu, tak dneska mě zajímá, jak ten film pozvat na večeři. Z toho vyplývá, že šťourat se v tomhle gejzíru krásy hnidopišským prstem je stejný nesmysl, jako si po nejskvělejším rande v životě stěžovat na to, že mohlo být lepší počasí. Rachel a Domhnall jsou tak sympatičtí lidi, že bych nejradši chodil s oběma najednou (i když Domík by na noc musel k tatínkovi), v povaze, pohledech a úsměvech Mary jsem pak naprosto jasně viděl střípky všech holek, které mi kdy buď samy vkročily do života anebo těch, jejichž vstup jsem si tak trošku umínil. To ve mně samozřejmě vyvolalo úvahy, jak bych naložil s tou kouzelnou schopností já sám. Nepřišel jsem na nic konkrétního, jen mám takové tušení, že by se výrazně zvedl počet katastrof. Zůstaňme tedy raději u "prožij každý den tak, jako by byl tvůj poslední." Že je to klišé říkají jen ti, kteří to neumí. ()
Jsem si vědom toho, že na světě existuje mnoho a mnoho formálně kvalitnějších a pro vývoj celého média také důležitějších filmů, ale já na ně zvysoka kašlu - About Time je příběh o vnímání a prožívání okolního světa, který dává křídla a energii zítra zase vstát a užívat si každé (ne)obyčejné minuty. Vyprávění, které mě na dvě hodiny zcela pohltilo a ukázalo mi nové rozměry, kterých mohou nabýt pocity spojené se slovy jako láska, štěstí nebo přátelství. Umělecké dílo s nejkrásnějším a nejkrásněji převedeným poselstvím ... Gleeson je ten nejsympatičtější filmový romantik, Rachel je nejúžasnější a nejnádhernější romantikův sen a Richard Curtis je člověk, kterého nepopsatelně obdivuji a uznávám. Jeden z filmů, který mi pravou lásku dokáže nahradit. ___ Objektivně bych tomu mohl vytknout pár logických nesrovnalostí a absenci nosného konfliktu v druhé polovině, avšak subjektivně se jedná snad o můj nejoblíbenější a pocitově nejvlivnější filmový zážitek společně se Shawshankem - a tyhle emoce a dojmy upřednostňuji všemi deseti... ()
Hrozná představa člověka, co má svůj život (a všechny v něm) pod takovou kontrolou. Nemusí se zodpovídat ze svých chyb, nemusí se přizpůsobovat nepříznivým událostem ani se zdokonalovat, pouze parazituje na druhých a všech zneužívá. Že se nakonec velkoduše tenhle konkrétní hrdina rozhodne pro vzdání se schopností, na tom mnoho nemění, protože k tomuto rozhodnutí opět dochází jen proto, že z něj bude mít výhody. Nechápu, jak někomu tenhle film může přijít pohodový a romantický, mně přijde perverzní a zvrácený. Krom toho je vyprávěný neuvěřitelně líně, bez řádu, bez smyslu, prostě jenom klade ty zvrácené romantické scény a chce dojímat. ()
About Time má mé velké sympatie - jak směrem k hercům (hlavně mladý Gleeson si tady oficiálně dupl o hvězdnou pozvánku do Hollywoodu), tak ke Curtisově veskrze optimistickému vnímání světa a s mou nově se rodící filozofií souznícího poselství, které film předkládá. Reakce k tomuhle filmu mi navíc běžěla jak přes kopírák od té k Lásce nebeské - upřímná spokojenost, zředěná tím, že mi ve filmu chyběl konflikt, přerůstající v spokojenost nadšenou, plynoucí z pochopení toho, co tím chtěl básník říct. Jen nás v té své pozitivitě pořádně vyráchejte, mistře Curtisi. 80% ()
Galerie (127)
Zajímavosti (21)
- Emma Freud, manželka režiséra Richarda Curtisa, nosila pre filmový štáb každý deň čerstvé pečivo a v piatok tikety do lotérie. (figliar)
- Na novoročním večírku na začátku filmu zazní hudební hity od Tatu, Sugababes a The Killers. (claudel)
- V závěrečných titulcích je speciální poděkování Richardu Griffithsovi, který se tu objevil ve své poslední malinké roli. (mrborn2lose)
Reklama