Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Scénář Vůně kávy točil režisér Vít Olmer společně s kameramanem Holomkem v květnu a červnu minulého roku v Praze a v exteriérch nedaleko hlavního města. Předevšín na malém venkovském statku, kam na čas přesídlila rodinka filmového scenáristy / Lukáš Vaculík /, který potřebuje pro svoji tvůrčí práci čerstvý vzduch a hlavně klid. To se mu však u manželky, bývalé, poněkud hysterické herečky, /Simona Chytrová/, stále nedostává a tak této malé rodince, ke které patří ještě šestiletý syn, hrozí rozpad. Nečekané, tajemné události jim však ukáží cestu zpátky. Je to tím, že na statku je bývalá pražírna kávy, a manželka, společně se sousedem Dědkem/ Luděk Munzar / s ní, proti vůli manžela, začne podnikat. Ale existence prudce jedovatého hadra, jenž se sem dostal v pytlech z ciziny, staví tento dramatický příběh do jakési snové reality a démonické vize. Kromě jmenovaných herců uvidíte ještě Martina Dejdara a další známé osobnosti. Autorka scénáře je Malgorzata Ebel, výtvarnice polského původu, jež je majitelkou kavárničky na Starém městě a ke kávě má velice osobitý vztah. Scénář ještě před televizní dramaturgií získal jednu z hlavních cen v soutěži SAZKA. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (36)

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Tosim to zmínil nejlépe. Tak já s prominutím lehce opíšu, co on nakousl. Film skutečně neví, čí je. Jestli příběh o vzniku kavárny na základě historické pražírny, či dramatem s jedovatým hadem ve stodole, nebo snad filmem o manželské krizi anebo dokonce vzpomínek na mučení dědkova otce z válečného období. Všechno jedna kaše a samozřejmě nepovedená. Není divu, když autorem je Vít Olmer. Tomu člověku šla natočit kvalitně pouze nahota. Která pochopitelně nechybí ani tady. Ano, prsa milenky Lukáše Vaculíka jsou asi tak to jediné, co na filmu zaujme. Jinak je to směsice a mišmaš, který místy postrádá hlavu a patu. Scénář je příšerný a některé herecké výkony také, čemuž se ale nelze divit, když až na výjimky ve filmu hrají neherci nebo málo obsazovaní herci. Ale Vít Olmer nezklamal, vytvořil přesně takové dílo, jaké jsem od něj čekal. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Vztahová story manželů bydlících na polorozbořeném statku, kdy ona rozjíždí v Praze kavárnu a on píše bídné scénáře do televize. Prvních třicet minut je hrozně statických, nudných , unylých čemuž krom způsobu vyprávění pomáhá i slizká hudba jak z nedělní chvilky poezie. Pak si Vaculík najde milenku, s kterou se většinou válí na posteli nahatej ( opravdu nádherná odvážná Lenka Stolařová, jedna hvězda navíc ) tak se to "zakční" a Chytrová se skamarádí s Dejdarem, a pak tam je nějakýj zbytečný jedovatýj had a nakonec se k sobě vrátí... nevěrou vstříc světlým zítřkům. Nebyla to tragedie, ale nic co bych si zapamatoval ( krom tedy nádherných prsou Stolařové ). ()

Reklama

Mulosz 

všechny recenze uživatele

Mne ani tak nevadila hudba ani herci (az na drevenou Chytrovou, ale s tim divak pocital od zacatku) a krome koz Stolarove me velmi bavily vsechny narazky na cesky film a politiku, ale tady prave zacina cely problem. Z vysledneho mis-mase, kde nic neni dotazeno do konce nebo vice propracovano, takze film zaroven obsahuje vsechno a nic, totiz cisi jeste jeden nesvar - ony narazky a vtipky byly pravdepodobne uplne prvni, co na scenari vzniklo, a posleze byla potreba to akorat vycpat necim, co by pripominalo pribeh. Ucel se tedy stava prostredkem. Anebo to tak minimalne pusobi, coz ve vizitce scenaristickemu umu v konecnem dusledku znamena totez - radeji znovu a lepe. ()

MM11 

všechny recenze uživatele

Ten neodbytný pocit labutí písně je opravdu dojemný... Pro neklidného Víta Olmera byla Česká televize tvůrčí brzdou, ale co si budeme nalhávat – docela jí potřeboval. Vůně kávy působí jako lehké nakročení na půdu zbrklých experimentů, kterými Olmer obohatil podobně utržená devadesátá léta. Zd po letech naplno zhodnotil svou zálibu v citátech, a proto se dočkáme citací a odkazů na Ježíše, Marxe, Jarmusche, Wajdu, Hemingwaye, Hrabala, Lustiga, Voskovce...a hlavně sebe. Unavený hrdina v podání Lukáše Vaculíka marně křísí projekt s pochybným názvem Smrt na prodej (jednalo se o reálně plánované pokračování Nahoty na prodej) a podle vzoru posledních filmů Jiřího Vejdělka zkouší rozhodit několik partnerských sítí. Výsledek je sporný, jak je u Olmera zvykem. Místy to vypadá, že se pan režisér vyjádří nadmíru trefně, aby v následující scéně po x-té zapracoval naprosto zbytečnou podzápletku kolem „válečného traumatu“ a hledisko sklepního hada. Jenže právě tyto „blbosti“, obsazení Simony Chytrové a podivně nasekané ustavující záběry (možná licence kameramana Holomka) jsou přesně tím, co umí Olmer nejlépe – hrát si. Projevit nadhled nad sebou i okolím, což dokazují záměrně směšné (alespoň doufám) lechtivé scény a trapnost veškerého snažení. Možná nevědomky odráží Olmer rozsáhlejší kocovinu českých filmařů po některých neúspěšných experimentech minulých let. Mně tímhle filmem rozhodně neurazil a budu rád, pokud ještě něco ztropí. ()

patrikus 

všechny recenze uživatele

Škoda, že ta Chytrová neumí moc hrát, ale místy je fakt skvěle civilní. Hudba byla dost špatná, nevhodně vybraná, nechápu, proč si nenajal Olmer jednotného skladatele. Některé sekvence i filmařsky dost slabé. Zajímavý Munzar jako kulisa a ta tanečnice jako figura. Rozhodně ne podprůměr, pozor: Je vidět, že to dělal profík... Jsem rád, že Olmer zase po letech něco natočil, to mne těší... :-) ()

Galerie (22)

Zajímavosti (5)

  • Simona Chytrová a Lukáš Vaculík společně nenatočili první snímek. Zahráli si spolu již ve Tankový Prapor (1991). (Lorge)
  • Představitelka hlavní role Simona Chytrová a scenáristka Malgorzata Ebelová jsou v civilním životě kamarádky. Jejich děti například navštěvují stejnou školu. (Olík)
  • Simona Chytrová si kromě hlavní úlohy střihla i post kostýmní výtvarnice. (Olík)

Reklama

Reklama