Reklama

Reklama

Dítě z Manhattanu: Ďábel přichází

  • Itálie Manhattan Baby (více)

Egyptské prokletí řádí na území Manhattanu. Malá Susie Hackerová je spolu se svými rodiči v Egyptě, kde se její otec, slavný archeolog, zabývá průzkumem prastarých hrobek. Během prohledávání tajemného hrobu se profesorovi Hackerovi podaří zničit pečeť, která věznila starobylé Zlo. Profesor na čas oslepne a entita, která byla po mnoho věků uvězněna hluboko v poušti, vstoupí do jeho nevinné dcerky. Po návratu do New Yorku se konečně projeví pravá podstata prokletí a s děsivou pravidelností se začínají objevovat první krvavé vraždy. (Řitka video)

(více)

Recenze (31)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Počítám se mezi Fulciho fanoušky, nakonec jeho vousatá tvář zdobí i mou režisérskou topku, ale tento film se mezi jeho klenoty určitě počítat nedá. Na jeden dobrý nápad připadá hned pět špatných - počínaje nulovou atmosférou, nesmyslným chováním postav (lidi kolem mizí nebo umírají, ale nic se neděje, to je asi normální), stupidními dialogy, úvodní nechtěnou parodii na Indiana Jonese v egyptském chrámu nebo třeba nekonečnými detaily na oči a konče strašnou hudbou: sem tam záchvěv popu z osmdesátých let (což je horor samo o sobě) vystřídá utahaný modern jazz (a to kritizuju z pozice fanouška jazzu, co by za Cole Portera dejchal a za lístek na Dianu Krallovou loni na podzim dal neskutečný prachy). Nicméně až tak strašné to není, nápad s časoprostorovými cestami dětí je zajímavý, i když nedotažený, a závěrečný útok vycpaných ptáků, pominu-li animaci horší než v Cestě do pravěku, dokonce zábavný. Přesto se nemůžu zbavit pocitu velkého zklamání. ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Lucio Fulci sice nikdy nepatřil a ani patřit nebude do mé režisérské TOP 10, ale viděl jsem od něj už dost filmů a některé z nich se mi hodně líbili. Což znamená, že uznávám jeho kvality a vždy se rád podívám na nějaký jeho kousek, když se mi zrovna dostane pod ruky. Tento film jsem však mnohokrát přešel bez povšimnutí, přestože mi trafikové DVD doma leželo už dost dlouhou dobu. Hlavním důvodem bylo to, že jej dost lidí označuje za jeho vůbec nejslabší film. Po jeho zhlédnutí však s tímto tvrzením musím nesouhlasit. Nejde sice o nic světoborného, ale taková Smrtící spona byla mnohem horší. Většina jeho filmů se dělí na zombie a giallo, ale tentokrát nám Fulci zabrousil do zcela odlišných vod než je pro něj typické, což také nemusí každému vonět. Zvláště když mysteriózní zápletka občas zápasí s logikou a v některých pasážích vyloženě nudí. Úvod v Egyptě příjemně navnadil, vdechla na mě atmosféra rozpáleného písku a prastarých hrobek a samozřejmě nechybělo ani několik pastí. To bylo samozřejmě v nejlepším pořádku a nějak výrazněji mi nevadil ani přechod na Manhattan. Byl jsem zvědavý, kam se příběh dále posune, ale pomalu to začalo skřípat. Přišlo mi, jakoby spousta scén bylo jen tak ledabyle nahozených, aby se splnila kvóta úmrtí, děsivých nočních můr a přeludů – jenže mnohdy to docela postrádalo logiku. Ono je totiž pěkné, když se divák dočká několika tajemných vražd či zmizení (zvlášť když v pozdější fázi nechybělo ani gore), ale jako celek to na mě působilo až moc vyumělkované (poslepované) z nápadů, které scénáristu napadli během sesmolení zápletky s odstupem dní, kdy na tom pracoval. Což je jeden z důvodů, které mi vadili asi nejvíc. Kupříkladu scéna s ptáky byla pěkná na efekt (trhající se tvář), ale vycpaní ptáci na provázku (z dálky viditelném) to bylo spíš k smíchu. 40% ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Tohle jsem jednoduše řečeno nepobral, nepochopil. Ten film prostě proplynul kolem mě, aniž by jsme se nějak alespoň na okamžik vzájemně střetli. Kdybych celou tu dobu čuměl do zdi, byl bych na tom asi stejně. Asi patnáct minut před koncem jsem to vzdal. Inu, i mistr se někdy utne. Mám Fulciho hodně rád, nebrání mi to však přiznat, že se mu něco nepovedlo. A tohle se mu nepovedlo. Za co tedy ta půlhvězda? Za skvělou (byť vykradenou) hudbu, výbornou kameru a Fulciho typické detaily očí. Jinak to jeden velký omyl jak ve Fulciho filmografii, tak v mé filmotéce. Jo, a nesnáším toho blonďatého kluka. 0,5* ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Po celosvětovém megaúspěchu Indyho Jonese se Mistr Fulci trochu svezl na vlně módní obliby egyptské mytologie a svůj nový film na ní z velké části postavil. Přimontoval k ní poněkud připitomělou historku o malé holčičce, která při archeologickém průzkumu jejího otce kdesi v Egyptě tam dostane od staré ženštiny s bílými bulvami šperk, který později na Manhattanu ovládne její tělo a mysl. Takže - koukat se tentokrát na to moc nedá, Fulciho režie působí už hrozně ospalým dojmem, jeho typického trademarku se divák dočká při jediné scéně až v posledních 10 minutách, kdy vycpané ptactvo v bytě pana profesora ožije a nebohému vědcovi rozklove obličej a krk na maděru, i k nějakému tahání vnitřnůstek přitom dojde. Navíc Fulci je tu, víc než kdy jindy, posedlý očima - během filmu dojde asi 25-krát na detailní záběr na oči, ke konci už to začíná být až únavné. Fulciho dvorní skladatel Fabio Frizzi pak vykrádá sám sebe, občas jeho hudba vůbec neladí s děním na plátně. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Pro mě zatím rozhodně ten nejslabší Fulci, ale nepouštěl jsem se zatím do větších akcí stran mistrovy pozdní tvorby, čili to nejhorší ještě může přijít. Dítě z Manhattanu kromě poslední šťavnaté gore scény a myriády pro Fulciho typických detailů očí nenabízí prakticky nic, dokonce ani smysluplný příběh. Dadaistický scénář sice není pro mistra vyhřezlých očí nic nového, ale tady je to až extrémní. Některé postavy se zničehonic objeví, aby vzápětí zmizely a víc se o nich nedozvíme. Nic se vlastně nedozvíme ani o původu či motivaci onoho strašlivého starověkého zla (ups, čili přece jen něco víme) a brzy je vám jedno, co se stane s kýmkoliv, hlavně aby se to už stalo a všechno to skončilo. Doporučuji rychloposuv na posledních 5 minut, tam všichni dostanou pravého Fulciho a za to jedna hvězda. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama