Reklama

Reklama

Smrtící spona

  • Itálie Murderock - uccide a passo di danza (více)

Obsahy(1)

Detektivně laděna kombinace nahoty a krve v podání nejslavnějšího italského režiséra hororů Lucia Fulciho. Prestižní taneční akademie v New Yorku. Klidnou hladinu každodenní rutiny naruší brutální vražda mladé studentky, jejíž srdce bylo probodnuto ozdobnou sponou. Policie je bezradná, a tak se do vlastního pátrání pouští sama ředitelka taneční školy se svým přítelem. Rozplétaní klubka děsivých tajemství postupuje však příliš pomalu a vraždy přibývají... (Řitka video)

(více)

Recenze (46)

Paldini 

všechny recenze uživatele

Ze začátku vypadá Smrtící spona jako velice sexy detektivka. Fulci nešetří sprchovými scénami a ani napětím. Jenže tento velice slibný úvod také velice rychle skončí, a pak už jsem už jen tápal spolu s nesympatickým detektivem mezi osazenstvem tanečního studia a čekal na další sprchové scény, napětí, krev, děs a hlavně na zdrcující pointu. Nedočkal jsem se. Sice vrahův (scénáristův) plán je rafinovaný, ale má nějak hodně děr, kterých si pozorný čtenář detektivek určitě všimne. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Murderock - uccide a passo di danza (1984) je považované za Fulciho neskoré giallo, s čím moc súhlasiť nemôžem. Je tu porušených hneď niekoľko pevných zásad a pravidiel tohto žánru, a myslím že samotný Fulci si bol toho vedomý. Tento žáner bol v tej dobe (1984) už vyčerpaný a prakticky mŕtvy a Lucio Fulci zrejme kývol na spoluprácu nejakému producentovi, aby si trochu oddýchol od krvákov svojej predchádzajúcej dekády a využil značku giallo v spojený s módnym discom v snahe vyťažiť zopár chechtákov navyše... :). Po brilantnom období, keď v rokoch 1979 až 1981 nakrútil behom dvoch rokov 5 hororov (s toho 4 kulty: Zombie2,The Beyond, House of Cemetery,Páter Thomas prišlo logicky k menšiemu úpadku a k normálnemu hororu sa vrátil až v roku 1987 filmom Aenigma. S tejto Fulciho najslabšej dekády (1982 -1987) vyčnievajú akurát dva filmy - skvelý Rozparovač v New Yorku a slabšia Smrtíci spona. Z filmu je cítiť že to Fulci zobral ako čisto remeslo, a pravdu povediac jeho rukopis až na pár scén tu nie je moc poznať. Celkom sa mi pozdávala postava detektíva, a aj ostatní herci podali slušný výkon. Niektoré scény mali dobrú atmosféru, a celkovo sa film obišiel bez veľkých logických zádrhelov. (Čo v pohode odpustím v Paterovy Thomasovi, u tejto priemernej krimnálky by som neodpustil!). Nanešťastie nedopadlo to celkom dobre.... ()

Reklama

Zayl 

všechny recenze uživatele

Tohle, že natočil Fulci? Suverénně nejhorší film, jaký jsem od něho viděl. Už samotný název Smrtící spona hovoří sám za sebe. Příběh je takřka nulový, i když se snaží být opředen detektivní zápletkou. Samotné vraždy jsou trapné a provedení za pomocí spony mi přišlo dost komické. I mistr Fulci se někdy utne a bohužel tento film je smutným důkazem. Takřka celou stopáž filmu jsem protrpěl. ()

kitano 

všechny recenze uživatele

Minimálne po technickej stránke pôsobivé. Film stojí hlavne na niekoľkých výnimočne vydarených scénach, ktoré vynikajú hlavne vďaka kamere a srihu (tanečné scény, sprcha, snová pasáž s takmer kubrickovskou atmosférou). Absencia krvi mi nevadila, ba bolo celkom zaujímavé sledovať mesiara Fulciho v úlohe rozprávača. Podhodnotený film. (6/10) ()

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Na to, jak Fulciho giallo snímky 70. let bývaly i na tento divoký žánr poměrně odvážně a originálně pojaté, Smrtící spona coby velmi pozdní příspěvek k tomuto subžánru působí už spíš tak trochu unaveně a nepřekvapivě. Kdo v životě viděl aspoň dva podobné filmy, odhalí identitu vraha po prvních patnácti minutách. Pokud si ale chcete někdy střelit do žíly něco, z čeho po stránce kostýmů, hudby a scénografie vyloženě řve pojem „120% osmdesátky“, jste na správné adrese. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama