Režie:
Lucio FulciKamera:
Sergio SalvatiHudba:
Fabio FrizziHrají:
Christopher George, Catriona MacColl, Giovanni Lombardo Radice, Michele Soavi, Venantino Venantini, Adriana Asti, Perry Pirkanen, Lucio Fulci (více)Obsahy(2)
V malém jižanském městě páchá kněz Thomas sebevraždu na hřbitově před zvláštním náhrobním kamenem. V téže chvíli v New Yorku při spiritistické seanci umírá mladá dívka Mary potom, co v tranzu viděla knězovu smrt. To vyvolá značný zájem novináře Bella, který se zúčastní jejího pohřbu. Po ukončení obřadu uslyší z nitra hrobu výkřiky a zachrání Mary, která byla jen zdánlivě mrtvá. Dívka mu pak vypráví, že při seanci viděla nejen knězovu smrt, ale i její pokračování vyvolané starou legendou, která byla vytesána na náhrobním kameni. Krvavý boj se záhrobím začíná... (Q FILM)
(více)Videa (1)
Recenze (149)
HOROR!!! A vše, co k tomu patří. Zombie, hroby, hrobky, hřbitov, červi, kostry, sliz. Dokonalá záhrobní atmosféra! Hudební mág Fabio Frizzi stvořil nezapomenutelný soundtrack. Gianetto De Rossi maskami a gore efekty opět boduje. Remasterovaný obraz je pastva pro oči. Lucio Fulci byl jen JEDEN!! Krásná Catriona MacColl mě vždycky svými pohledy sejme. Tenhle snímek byl už ve své době kultem a kultem se stal také v naší zemi počátkem devadesátých let, kdy běhal na černém trhu na videokazetách s jednohlasým dabingem. A já se ho pokaždé nemůžu nabažit. Miluju to! ()
V mých očích ten film zraje jak víno. Teď, když vyšel na blu-ray v 4K remasteru, tak se jeho sledování blížilo orgasmu. Husí kůže po těle, znal jsem scénu po scéně, neskutečně jsem si to užíval. A ten opojnej pocit mám ještě teď. Tohle je pro mě naprosto kultovní záležitost, a stařecky si povzdechnu: "Jó, takovýhle filmy se už teď netočí." ()
Fulciho film mi připadá na rok 1980 celkem dobrý proč celkem? V některých scénách mi připadá nelogický a konec odbitý například zničení pátera Thomase vražením tyče do břicha nebo vražda na soustruhu, kde oběti projde vrták čelistí, a ten (aspoň v mé verzi) lebkou neprojde. Ale je opravdu Gore a těžko sehnatelný. ()
Najhoršie na tomto filme je, že sa tvári ako vážny horor. Fulci nemohol byť pri natáčaní triezvy. Trápny scenár, tak ako aj dialogy (a zopar monológov) nedáva žiadny zmysel. "Herecké výkony" sú lepšie aj v Teletubies. Jediné čo mi zabránilo zaspať pri sledovaní tohto filmu je niekoľko zaujímavých scénok, ktoré Fulci naozaj vie. Scény typu: vracanie vnútorností, alebo vŕtačka v hlave braná kamerou zo vzdialenosti troch centimetrov mi naozaj zostanú v hlave ešte hodnú chvíľu. :) ()
Absolútne nechápem niektoré pozastavenia sa užívateľov nad absenciou scenára. Išlo vôbec niekedy vo Fulciho filmoch o scenár? Vo Fulciho filmoch ide v prvom rade o krv, krv, mŕtvoly... a preto ho snáď všetci milujeme (alebo nenávidíme), nie? No, Paura nella cittè morti viventi je skutočne šťavnatou (občas možno aj trochu prešťavenou) žánrovou lahôdkou. Ja sa nerátam za nejakého veľkého fanúšika starých talianskych hororov, ale v poslednej dobe ma začali nejako "fascinovať" (to zas nie) a rozhodol som sa, že raz za čas si podobnú jednohubku doprajem. Dúfam, že mi to nejako nezaškodí. Ale musím povedať, že som začal viac ako dobre, Páter Thomas je ozaj "exkluzívny brak", aký sa v dnešnej dobe vidí len málokedy, teda skôr nikdy. (To päťhviezdičkové hodnotenie neberte zas až tak vážne, je to v rámci toho "Fulciho žánru", čiže sa obávam aké by film dostal hodnotenie, keby som ho bral ako filmy ostatné. "Toť vše...") ()
Galerie (59)
Photo © Medusa Distribuzione
Zajímavosti (9)
- Všetky nemecké verzie filmu boli zakázané viac ako 20 rokov. (misterz)
- První část Fulciho trilogie filmů The Beyond (1981) a Dům u hřbitova (1981). (Chatterer)
- Režisér Lucio Fulci si vo filme strihol cameo úlohu patológa. (Michal123)
Reklama