Reklama

Reklama

Páter Thomas

  • Česko Pastor Thomas (více)
Trailer 2

V malém jižanském městě páchá kněz Thomas sebevraždu na hřbitově před zvláštním náhrobním kamenem. V téže chvíli v New Yorku při spiritistické seanci umírá mladá dívka Mary potom, co v tranzu viděla knězovu smrt. To vyvolá značný zájem novináře Bella, který se zúčastní jejího pohřbu. Po ukončení obřadu uslyší z nitra hrobu výkřiky a zachrání Mary, která byla jen zdánlivě mrtvá. Dívka mu pak vypráví, že při seanci viděla nejen knězovu smrt, ale i její pokračování vyvolané starou legendou, která byla vytesána na náhrobním kameni. Krvavý boj se záhrobím začíná... (Q FILM)

(více)

Videa (1)

Trailer 2

Recenze (149)

d-corso 

všechny recenze uživatele

Tento hit šťastných českých a slovenských vlastníků videopřehrávačů osmdesátých let, rozhodně nepatří k mistrovým nejpovedenějším kouskům. Ovšem vyčítat filmu scénáristické nedostatky v podobě logických lapsů, by bylo (a vhledem k reakcím uživatelů) i je zcela fatální chybou, vycházející z nepochopení a neznalosti jak Fulciho díla, tak i jeho osobnosti. Nahrazení lineární logiky logikou mozaikovu, bylo jedním z důležitých pracovních nástrojů tohoto velkého obdivovatele surrealistů (především pak Bunuela), stejně jako fascinace iracionálnem a temnotou nevědomí, vystupujících na povrch v podobě strachu z neznámého a nepochopitelného, obav z věcí a jevů, které se nachází mimo dosah vědecky zracionalizovaného a utříděného světa, který má zdánlivě pro vše svá uklidňující vysvětlení. Nicméně Paura nella cittè dei morti viventi obsahuje (alespoň dle mého názoru) dva přehmaty, které se měrou zásadní podepisují pod celkovou neuspokojivost snímku. Jsou to jednak výrazně nepovedené (až by se chtělo říct odfláknuté) gore efekty a takřka úplná absence pro Fulciho tolik typického černého humoru (jedna vrtačka v hlavě to nespraví). ()

J.Lajner 

všechny recenze uživatele

Další VHSková klasika, lemující mé dětství. Kdysi jsem se u toho krčil hrůzou, dnes jen nevěřícně kroutím hlavou. Ty nelogičnosti musí být snad záměrné, jinak si to vysvětlit ani neumím. Proč chlap jednoduše neotevře víko od rakve aby zachránil za živa pohřbenou dívku, a místo toho bere do ruky krumpáč? Proč stačí před zombíkem zavřít oči a ten se záhy vypaří jako pára nad hrncem? Proč rozzuřený otec provrtá hlavu místnímu podivínovi a scénář se k této události již více nevrátí? Proč se musí kněz ze své hrobky brobourat, když má teleportační schopnosti? Ano, úhlavním nepřítelem filmu je opravdu teleportující se zombie kněz. Nejhorší na tom všem je, že i přes vlnu scenáristického balastu, od toho filmu nejde odtrhnout zrak. Lucio Fulci byl mistrem absolutní hororové atmosféry. Podivínský král smrti, kmotr krváků a jeden z popularizátorů takzvaných gore hororů. Na filmy z jeho vrcholného období dnes koukám především kvůli té hutné, takřka hmatatelné atmosféře. Víc vlastně mistr ani nenabízí. Je to málo? ()

Reklama

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Těžko uvěřitelná zhovadilost s pitomými dialogy a otřesnými herci. Na druhou stranu to ale vyznívá tak lacině a komicky, že jí to klidně odpustíte. No, řekněte sami, kde jinde uvidíte například rozzlobenného fotříka, co načape svoji dceru s místním debilem, jemuž záhy prožene soustruh hlavou? Nebo hrdinného novináře (co vypadá jako boží parodie na Rogera Moorea),který ve snaze vysvobodit zaživa pohřbenou ženu začne třískat do rakve krumpáčem? Nebo zombies s podivným zlozvykem skalpovat své oběti holýma (shnilýma) rukama? ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Poslední dny jsem upřel pozornost na staré dobré italské kousky a tak jsem se od Argenta samozřejmě musel „stavit“ i za Lucio Fulcim. Od tohoto režiséra jsem už viděl docela dost filmů, ale některé z nich mi dosud unikali. Páter Thomas mě v mladí nějak minul, takže tohle byla moje premiéra. Fulciho kousky byli až na pár výjimek vždy docela specifické a popravdě na ně musíte být dobře naladěni. Co se logiky týče, tak s tou si totiž tento pán nikdy příliš nelámal hlavu a divák si na to buď zvykne a jeho filmy se mu budou líbit, nebo prostě ne. Přesně to je problém i zde. Paura nella cittè dei morti vivendi nám nabídne několik opravdu nezapomenutelných scén, kvalitní gore, ale i kupu nelogických situací a momentů, které jakoby tam snad ani neměli patřit. Nicméně jestli mu šlo něco dobře, tak to byla přemíra nechutností a gore lahodící oku. Právě tyto chuťovky jsou nám naservírovány v míře opravdu vrchovaté. Čímž má v mém případě vždy bonusové body. „Chuj“ s tím, že to místy nedávalo hlavu ani patu. Zvracení jedné z dívek bylo i přes viditelně gumové zuby luxusní a stejně tak provrtání hlavy. Občas jsem se sice musel zasmát (zvláště ve chvílích, kdy se postavy nesmyslně otočili k nemrtvým zády a ti jim následně vyrvali kus mozku z hlavy, nebo když se zničehonic zombie teleportovala zpoza schodů přímo ke dveřím, přestože v oddáleném záběru tam nebyla…). Podobných blbostí tam byla celá řada, ale člověk se u toho alespoň zasměje. Zatracovat tento film určitě nehodlám, protože své kvality měl, no a já se u jeho sledování bavil. Nepojí mě však k němu žádná nostalgická vzpomínka z dětství ani školních lavic, takže ho nemíním zbytečně nadhodnocovat. Lepší průměr to skutečně je, ale Fulci natočil dost lepších filmů. Každopádně na některé momenty jen tak nezapomenu. Závěr však mohl být lépe propracovaný, přišlo mi to dost odbyté. 60% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Já jsem to tušil, že mi Páter Thomas nesedne, taky jsem se mu proto dost dlouho vyhýbal. Nedávno mě zase popadla chuť zaplnit si nějakou tu mezeru v hororovém vzdělání, takže jsem se k filmu, jenž někteří fanoušci pokládají za nejlepší Fulciovku, konečně dostal. Bad for me. Neskutečně samoúčelná fraška, jejíž děj má jeden jediný účel - slepit k sobě několik scén, které si Fulci nejpíš zatoužil natočit. A jen tak mimochodem, ani dobře natočit se mu to nepovedlo. Zombi 2 je nadále jediný záchytný bod v Luciově filmografii, který mě opravdu bavil. ()

Galerie (59)

Zajímavosti (9)

  • Michele Soavi mal pôvodne hrať hlavnú postavu Boba. Fulci si to však rozmyslel a rozhodol sa namiesto neho obsadiť Giovanniho Lombarda Radiceho. Soavi dostal menšiu úlohu. (misterz)
  • Všetky nemecké verzie filmu boli zakázané viac ako 20 rokov. (misterz)

Reklama

Reklama