Režie:
Lucio FulciKamera:
Alejandro UlloaHudba:
Riz OrtolaniHrají:
Jean Sorel, Marisa Mell, Elsa Martinelli, Alberto de Mendoza, John Ireland, Riccardo Cucciolla, Jean Sobieski, Faith Domergue, Lucio Fulci, Malisa Longo (více)Obsahy(2)
Záletný doktor se po manželčině smrti třese na milionové dědictví a nový život. Místo toho se ale zblázní do striptérky, která jako by jeho zesnulé ženě z oka vypadla. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (42)
Film existuje v několika verzích. Nejkratší francouzská verze, 97min, která jediná vyšla na DVD (Severin). Italská verze 99min a Anglická verze 103 min /k dispozici pouze VHS rip/. Ve francouzské verzi chybí cca 10 min rozvíjející zápletku, ale zase je zde více nahoty. A nakonec, existuje i fan verze, cca 107 min, vzniklá kompilací FR a ENG verze. Takže výběr je na vás. Já viděl anglickou verzi této esence italského giallo-poliziesca. ()
Fulci a dvojica jeho spoluscenáristov si poriadne napozerala Hitchcocka a pripravila príbeh ako z majstrovej dielne. Ale určitý kvalitatívny rozdiel cítiť najmä v elementárnej logike, kedy sa napríklad ťažko verí ústrednému komplotu a to predovšetkým vďaka hlasu istej dámy. Kto videl, chápe. Ďalším problémovým miestom môžu byť posledné momenty, ak by film skončil o minútu skôr a priniesol riešenie hodné antickej tragédie, mohlo byť aj plné hodnotenie. Každopádne ide o prvotriednu detektívku, ktorá je síce plná nahoty, ale v popredí je za každých okolností stále príbeh. ()
Prepracovaná kriminálka s milostnou zápletkou a odľahčenými erotickými scénami ( veľmi vkusne natočenými ) si udrží diváka v napätí až do konca. Zásluhu na tom má vynikajúci scenár, parádna Ortolaniho hudba a kvalitná réžia. Vôbes sa nejedná o giallo a taktiež treba poznamenať, že francúzsky a španielský názov je značne nepresný ( tretia krajina v koprodukcii to vystihla najlepšie ). ()
Název slibující rukodělnou podívanou je trochu falešný, přesto jsem byl jako divák uspokojen. Perverze se sice nedočkáme, ale pořádné dávky plíživého erotického dusna rozhodně ano. Setsakramentsky přitažlivá Marissa Mell a stejně tak vzrušující Elsa Martinelli jsou pozvánkou samy o sobě a jejich skryté i odhalené vnady ( dnes se spíše používá termínu kozy) a od Boha daná přirozenost při těch několika spíše decentních erotických scénách působí velmi erektibilně. Díky nim mi pak tak trochu pomalý způsob vyprávění ne však nezajímavého detektivního příběhu utekl jako voda a v samém závěru, kdy sexuální napětí střídá to skutečné, už jsem byl zcela uvolněný a mohl jsem si užít i tuhle třešničku. ()
Slušná a povedená noir-kriminálka od makabrózního mistra Fulciho. Souhlasím, že tohle není úplně nejvhodnější nazývat giallem, možná leda někým zmiňované pre-giallo, ale i to jen tak letmo, fakt spíš zajímavá kriminálka. Tenhle film je dalším důkazem Fulciho všestrannosti. Fulci byl doma v mnoha žánrech. Máme zde sytě barevné prostředí, 60s kočky (na svoji dobu je film docela odvážnej, a to chci ještě zítra pro srovnání shlídnout uncut, už se těším :-) ), stylový noir-hudební doprovod a řádně zamotanou zápletku, která se rozehrává celkem zajímavým a neobvyklým způsobem. Vůbec ten ústřední nápad je celkem neotřelý a navíc způsob, jakým Fulci celý film posouvá a nechá vyprávět je hodně zajímavý a poměrně netradiční. Mistr se jinak nezapře a dočkáme se zde i Fulciovské morbidity - záběr rozkládající se mrtvoly je velice nepříjemný a vypadá notně reálně, až se člověk lekne, jestli tvůrci fakt nanatočili nějakou mrtvolu na patologii. Závěr je docela hodně nečekaný a úměrný zvláštním způsobem se rozvíjejícímu ději. Tady musím teda podotknout a ocenit jeden skvělej joke, kterej je nepochybně plodem Fulciho totálního cynismu - jasný, myslím skoro v závěru v nejvypjatější chvíli otázku Jane ohledně hodin - nebudu prozrazovat, však uvidíte, hehehehe :-) . Další povedenej a parádní Fulciho vál. ()
Reklama