Režie:
James WanKamera:
John R. LeonettiHudba:
Joseph BisharaHrají:
Rose Byrne, Patrick Wilson, Lin Shaye, Ty Simpkins, Michael Beach, Barbara Hershey, Leigh Whannell, Jocelin Donahue, Angus Sampson, Sienna Farall (více)VOD (3)
Obsahy(1)
V roce 1986 trápí malého Joshe Lamberta vidiny podivné staré ženy. Jeho matka Lorraine přivolá na pomoc experta na paranormální jevy Carla, který požádá o pomoc svou spolupracovnici Elise. Ta Joshe zhypnotizuje a i přes jeho varování se pokouší najít zdroj podivných jevů. V komoře v ložnici je ale čímsi nebo kýmsi napadena. Elise Joshově matce oznámí, že její syn má pozoruhodnou vlastnost astrální projekce, kterou se ale kdosi pokouší zneužít. Všichni tři dospělí se shodnou na tom, že bude nejlepší, když nechají Joshe na jeho schopnosti zapomenout. O 25 let později je Elise v Joshově domě za tajuplných okolností zavražděna a nyní dospělý Josh je hlavním podezřelým. Ten se se svými dětmi a manželkou Renai stěhuje dočasně k Lorraine. I v jejím domě se ale začínají dít podivné věci, tajemná stařena se znovu vrací a obyvatelé domu se ocitají ve smrtelném nebezpečí. (Falcon)
(více)Videa (10)
Recenze (723)
Vyčpělé. James Wan sice pořád zvládá řemeslo na jedničku a za atmosféru by mu většina hororových rutinérů dala ledvinu ( tu však za věčné obsazování už nejspíš dal Patrick Wilson). Je ale až bolestivě vidět, jak moc mu došly nápady a vlastně jde jenom o několikáté variování těch samých postupů. V zajetí démonů to ještě dokonalo fungovalo, protože se tam dokázaly výtečně skloubit i ostatní prvky, tady jsem měl ale do poloviny filmu pocit, že koukám na stejně scény, jako v jedničce. Jen se v nich občas projde někdo jiný. Naštěstí druhá polovina chytne dobrý dramatický spád a celý příběh se i přes pár logických lapsů uspokojivě uzavře. Škoda, že s dalším dílem už se bude klesat ještě víc a přijde evidentní rýžování peněz. Wan ale asi moc dobře věděl, proč je čas kývnout na sedmé Rychle a zběsile a díkybohu za to. ()
Jednička ujížděla výhradně na provařených žánrových klišé, kterým dodávala skrze důmyslné vizuální ztvárnění punc originality a v závěru až drtivé guilty pleasure. Dvojka sází výhradně na moderní hororový home-style, který dodává Wanovu mistrovství ve vystavění napínavé kulisy i ze stokrát viděného punc obyčejnosti a zbytečnosti. Chapter II je bezpochyby velmi slušný horor a opravdu si cením toho, že se snaží rozvíjet příběh mnohem složitější cestou, než si byl kdokoli zřejmě schopen představit, ale jako očekávaný sequel nejambicióznějšího žánrového tvůrce současnosti je pro mě přesto trochu zklamáním. Že napětí ubylo, bych vzhledem k vysoce nastavené laťce rád odpustil, ale že se mi budou i některé vrcholné scény zdát nějak rychle odbyté a bez předchozí kreativní "živelnosti", to mě už vážně mrzí. 65% ()
Čekal bych, že druhej díl bude jen slabej odvárek, kterej si Wan střihnul jen tak narychlo po skvělým The Conjuring, a nedůležitej dodatek ke skvělýmu prvnímu dílu. Opak je ale pravdou. Jde o plnohodnotný hororový pokračování, který nerecykluje a jen nenásilně rozšiřuje příběh prvního dílu, ale už to jede celý trochu na jiný vlně. Na příběhu je to postavený především, je fakt hustej a nedá se vytušit dopředu. Nejede to na šťávě lekaček, jako spíš na hrůznejch výjevech, při kterých diváka občas zamrazí, a to je velký plus. A jak už je zvykem, konec může, ale taky nemusí vyústit v třetí díl. Vrátka jsou ale otevřený. Každopádně mě už Wan po několikátý přesvědčil, že patří ke špičce moderní hororový scény. Jen tak dál. ()
Dobrý sćenár, chytro a bohato upgradujúci príbeh jednotky. Štvrtina filmu je ale nasnímaná lacnou domácou kamerou, ktorá sa k Wanovmu obvykle atraktívnemu a originálnemu vizuálu (ktorý robil tak zaujímavou jednotku či nedávnu žánrovku lahôdku V zajatí démonov) extrémne nehodí. Film miestami sofistikovane sleduje aj tri rôzne, súčasne prebiehajúce dejové linky. Keby bol "handicam" použitý koncepčne, pre odlíšenie jednej z liniek kvôli zjednodušeniu orientácie v deji, tak OK. Ale nie je. A načisto mi zničil dojem z filmu. Som v kine, nie na YouTube! ()
Po smrti Elise Rainierovej ostáva rodina Lambertových opätovne v ohrození. Duch starej ženy v čiernych svadobných šatách si tento krát našiel inú "obeť" Už to nie je malý Dalton, ale jeho otec - Josh. Podarí sa im konečne, raz a navždy zbaviť prekliatia? Odpoveď musia hľadať v dávnej minulosti, ktorá nie je tak jasná, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Wan natočil takmer presnú kópiu prvej časti. Ešte aj počet lakačiek sedí. Opäť sú, tri-štyri? Jedna vec sa mu ale uprieť nedá. Rozhodne sa zlepšil spôsob rozuzlenia. Prelínanie medzi svetom duchov a realitou, pomocou spätného pohľadu do minulosti a späť, zaujalo najviac. Taktiež vysvetlenie určitých faktov okolo starej dámy v čiernom. Najviac strachu si divák užije v prvej hodine. Následne akoby sa pocit napätia vytrácal. Dúfal som v strhujúci záver, ktorý ma napne, no miesto toho prišiel otvorený koniec. "Totálnych" fanúšikov Wana a série Insidious to zrejme veľmi poteší ( musím sa priznať, že aj ja sa teším na tretie pokračovanie ) no podľa mňa si koniec tejto časti zaslúžil minimálne také "prekvapenie" ako pri závere jednotky. Takto len musím sucho skonštatovať, že doposiaľ najvydarenejším Wan-ovím snímkom je Conjuring. Insidious: Chapter 2 - 65%. ()
Galerie (37)
Zajímavosti (28)
- V čase 52:54 si lze na zádech Specse (Leigh Whannell) všimnout stínu kamery. (imagoo)
- Když Tucker (Angus Sampson) ukazuje na svém notebooku video ze staré VHS, je možné na vteřinu spatřit jeho pracovní plochu, kde lze vidět jeho, scenáristu Leigha Whannella a režiséra filmu Jamese Wana. Wan a Whannell jsou ve skutečnosti přátelé už od časů filmové školy, kteří pak svou profesionální kariéru začali spoluprací na filmu Saw: Hra o přežití (2004). (MareT.)
- Keď na začiatku filmu natáčajú malého Josha (Garrett Ryan), tak je obraz videokamery čiernobiely, no keď nájdu záznamy filmov a pustia si tú istú pásku, obraz je už farebný. (Déé X Géé)
Reklama