Reklama

Reklama

Avengers: Age of Ultron

  • USA Avengers: Age of Ultron (více)
Trailer 8
USA, 2015, 141 min

Pokus miliardáře Tonyho Starka oživit program na udržení celosvětového míru skončí nezdarem a největší hrdinové světa, včetně Iron Mana, Kapitána Ameriky, Thora, Neuvěřitelného Hulka, Black Widow a Hawkeye musí čelit děsivému nebezpečí. V sázce je osud celé planety. Povstane zlovolný Ultron a jenom Avengers mu mohou zabránit v uskutečnění ďábelských plánů. Nová křehká spojenectví a nečekané zvraty jsou zárukou vzrušujícího a jedinečného akčního dobrodružství globálních rozměrů. (Falcon)

(více)

Videa (57)

Trailer 8

Recenze (1 506)

gogo76 

všechny recenze uživatele

Pri úvode som mal rovnaké pocity ako kedysi pri Transformeroch 2. Akcia a deštrukcia v jednom kuse a mňa to vôbec nebralo. Nuda, ale prečkal som. No nechytilo ma to ani potom. Zdá sa, že séria sa bude uberať podobným smerom ako "hit" od M. Baya. Napriek hviezdnemu obsadeniu ma tieto postavy vlastne nikdy skutočne nezaujímaly. Výnimkou je len Ironman a ako tak Hulk. Všetky ostatné sú pre mňa len do počtu, nezaujímavé a ani film samotný a jeho tvorcovia sa týmto postavám nesnažia vdýchnuť život, psychiku a vývoj. Sú tu len nacvičené repliky a gestá od začiatku do konca. Humor funguje spôsobom pokus-omyl. Príbehovo je to naozaj trapas. Koľký krát už zachraňujeme planétu? Tisíci krát??? Ok, tak sa pozrite, ako to vyšlo na 1000 a prvý krát...Celý film je pretkaný akciou a trikmi a asi by som mal povedať "wauu, to je bomba", ale ja hovorím "wau, za také prachy sa dá natočiť taká hovadina?" Dá sa to pozerať, aj keď chladný a bez emócií ako skala. Som si však istý, že takýto film by nemal byť v červených číslach. Fanúšikov si však nájde. Prvým Avangerom som dal s prižmúreným okom 3 *. Tomuto môžem max. 2*. Na ďalšie diely nemám chuť. 40%. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AVENGERS byli dle některých výborným komiksovým filmem, protože pojednávali o superhrdnech. Pokračování AVENGERS s podtitulem AGE OF ULTRON je naopak super, protože je o lidech, kteří jsou superhrdiny - a i v akčních pasážích volí lidskou perspektivu, když je kladen důraz na bezpečí obyvatel měst, jsou zachraňováni civilisté apod. Ačkoliv pracuje s overreacherovským narativem, kdy vědec stvoří potenciální hrozbu pro lidstvo, žánrově se nejvíc přibližuje právě válečnému snímku. V něm jeden tým bojuje proti společnému nepříteli, kterého pomohl (spolu)vytvořit - a nechybí ani rekrutování nových členů, motivační proslovy během bitvy ad._____ Paradoxně je dvojka v tuzemsku kritizována za to, že na rozdíl od sólovek jednotlivých superhrdinů není žánrově odlišená. Nemístných výtek zaznívá přitom několik: vyprávění se nikam neposouvá dál a je pouhou záminkou pro vršení mnohdy nepřehledných atrakcí, z hlediska stylu jde o nevýrazné dílo a záporák je nezajímavý. Vzhledem k tomu, že (meta)komentář píši víc než týden po premiéře, je možné za pomocí konkrétních - místy spoileroidních - příkladů tato nejčastěji zmiňovaná negativa vyvrátit._____ Nepočítáme-li ANT-MANa, je AGE OF ULTRON završením druhé marvelovské fáze. Tvrdit, že jsme se na jejím konci nikam dál nedopracovali, znamená nejenom ignorovat přírůstek v podobě nových postav (Scarlet Witch, Vision) a přetransformování S.H.I.EL.D.u, ale i celý epilog sestávající se z obměny původního týmu za zcela nový. Vyprávění s velkým počtem hlavních i vedlejších postav opravdu není jenom zástěrkou k přívalu digibordelu. Naopak by člověk těžko pohledal blockbuster, ve kterém by akce jednak byla vždy pečlivě motivována ve vyprávění, jednak během ní postavy procházely vývojem, který by byl příčinně rozvíjen. Dvojčata změní svůj cíl, k sbližování Black Widow a Bruce Bannera/Hulka dochází především během ní, jsou prohlubovány názorové střety mezi členy Avengerů, kdy je předjímán budoucí rozkol, nahlédneme do obav Avengerů díky funkčně využité schopnosti Scarlet Witch ad. Nepíšíč o tom, že nejsou za sebe sázeny trikově opulentní pasáže, protože je podstatný zmiňovaný lidský prvek při ochraně/zachraňování občanů._____ Týmové (ne)spolupráci se podřizuje i styl, který svými záběry-sekvencemi vybočuje z normy toho, jak je v současnosti snímána a stříhána akce. Zatímco v jedničce byl jeden okázalý záběr ukazující superhrdiny jako tým, dvojka takovým začíná a přidává změnu hledisek v rámci záběru-sekvence. Je-li něco rychleji stříháno, až v tom divák/divačka přestává mít přehled, má to své opodstatnění v tom, že i superhrdinové ztrácí orientaci, jak na tom jsou ostatní členové (např. únos Black Widow). A stejně jako v první části je (ne)shoda v dialogové sekvenci vyjádřena prostřednictvím toho, že protagonisté jsou buď v jednom záběru (shoda), nebo se používá figury záběr-protizáběr (neshoda) - a nově přibylo odlišení na základě svícení (např. Stark a Banner nad budoucím Visionovým tělem). Vůbec je oproti předchozímu dílu styl mnohem (sebe)uvědomělejší díky odkazování ke konkrétním ikonickým výjevům z komiksu a díky nejenom digitálním průletům předjímajícím důležitost určitého prostoru později ve vyprávění, ale i vizualizací střetu dvou umělých inteligencí._____ Požadavek, že akční film je tak dobrý, jak je jeho záporák, se většinou omezuje na to, kdo je do role antagonisty obsazen (James Spader, výborný hlasový projev), nikoliv na jeho úlohu ve vyprávění. Kritizovaný Ultron je poměrně nekonvenční padouch, jehož motivace jsou nám hned z počátku známy, ale cíl - konkrétní uskutečnění plánu - se dozvídáme až v průběhu vyprávění. Nejdůležitější jsou jeho dva rysy. Jednak je odvrácenou stránkou Tonyho Starka/Iron Mana, což vráží klín mezi Avengers, jednak se jeho vědomí může přemísťovat z jedné plechovky do další, a tak je vhodným padouchem pro tým, ve kterém s ním poměří síly všichni pěkně postupně (Iron Man ve Wakandě, Kapitán Amerika na náklaďáku, Vision - Thor - Hulk - Scarlet Witch v závěrečném aktu)._____ Pokud je AVENGERS: AGE OF ULTRON v něčem problematickým počinem, není to z hlediska Marvel Cinematic Universe (MCU) ve vyprávění stojícím na místě, nevýrazném stylu anebo nijakém záporákovi. (Ignorujme významovou rovinu, kdy se nabízí interpretace s ohledem na N.S.A. a další aféry představující pro Světového policajta "hrozbu" zevnitř.) Potíž může činit serializovaná povaha celého MCU. Zatímco AVENGERS ještě fungovali jako crossover, ve kterém se setkali superhrdinové představení v sólovce (a pár dalších), AVENGERS: AGE OF ULTRON neobstojí jako samostatné vyprávění nezávislé na komiksovém předpokračování a seriálových AGENTS OF S.H.I.E.L.D. Strukturně - a rytmicky - tak jde o značně nevyrovnané dílo. Dílo, které je super tím, že není super. () (méně) (více)

Reklama

Cervenak 

všechny recenze uživatele

OMNOHO lepšie ako preceňovaná, na druhý pokus už vlastne nepozerateľná jednotka. Tu sa z hláškujúcich figúrok stali funkčné postavy (ktoré občas výživne hláškujú) a príbeh je zmysluplný, zaujímavý, gradujúci a s výrazným zloduchom. Akcie je tak akurát a vo všetkých prípadoch s jasným významom a motiváciami, pričom nechýbajú haldy ikonických moneyshotov. Osobné línie vyvážené a presvedčivé. Finále, ktoré sa viac sústreďuje na záchranu civilistov (všetky palce hore!), je brilantne rytmizované, Whedon ma prvýkrát presvedčil, že je okrem písača hlášok aj dobrý režisér. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Stejně jako v případě prvního dílu dávám rozpačité tři hvězdičky a případnou další si schovávám pro DVD reprízu. Neznamená to, že by se mi druzí Avengers nelíbili, jen v nich bylo tolik věcí k vytknutí, že si ode mě teď vyšší hodnocení nezaslouží. Zklamalo mě nevyužití Barona Struckera (a to ho hrál Thomas Kretschmann!), otravná potřeba Josse Whedona, aby každou chvíli někdo řekl či udělal něco alespoň trochu vtipného, mdlý Ultron, ze kterého nešel strach (a který samozřejmě také musel říkat věci, které měly být vtipné) a téměř chybějící napětí. Líbily se mi ovšem scény typu zvedání kladiva (opravdu vtipná) a rozhovoru Black Widow a dr. Bannera (dramatická, dojemná, bylo v ní vše), nadchl mě souboj Hulka a Hulkbusteru, na triky od ILM byla radost pohledět (tedy s výjimkou první uspávací scény Hulka a Black Widow, kterou trumfne vlastně jakýkoliv King Kong - i ten nejstarší) a abych nezapomněl, ze všeho nejvíce se povedl Vision. ()

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Ó můj bože, dramaturgie tohohle kusu mě zabije. Film je totiž poskládaný technikou, kterou s oblibou hejtuji, a totiž vhozením všech obrazů do mixéru a náhodným poslepováním scének za sebe. Úplně zvysoka kašle na dramatický oblouk, napětí, dávkování nebo stupňování intenzity všeho, jede to prostě na random a nedává to smysl. A taky, a to jsem od sebe nečekala, mi docela hodně vadí, že se všichni čím dál víc chovají jako puberťáci a nikoliv jako dospělí lidé. A nedostatek krvavosti ve světě, kde se trhají končetiny, je taky směšný. Další body, kterým se mi ani nechce věnovat, neboť ten film mi za to nestojí, pěkně popsala kiddo, a dovolím si skončit z kontextu vytrženým citátem Matěje Senfta: "Je však třeba umět rozlišovat mezi realitou, komiksovou realitou a nesmyslem." Ve svém článku popisuje asi ten nejzásadnější průser, a totiž že v tomto filmu se vše řeší silou a nic pomocí intelektu. Sice po večerech doma posiluji a mým snem je mít vyrýsovaná záda jako Hilary Swank na plakátu k Million Dollar Baby, ale schvalovat film, kde ani umělá inteligence nepřemýšlí, tak to tedy ne. ()

Galerie (201)

Zajímavosti (139)

  • Natáčelo se od 11. února do 6. srpna 2014 v Anglii, Jižní Korei, Itálii, Jižní Africe a Bangladéši. (Haretix)
  • Tržby ze severoamerických kin byly 459 milionů dolarů, součet těch celosvětových 1405 mil. (NIRO)

Související novinky

Desátému Rychle a zběsile ujel rozpočet

Desátému Rychle a zběsile ujel rozpočet

18.11.2022

Jako by nestačilo, že desáté Rychle a zběsile muselo vyměnit režiséra Justina Lina (Star Trek: Do neznáma, Rychle a zběsile 5), který nevydržel pracovat po boku egoisty Vina Diesela, za rutinéra… (více)

Joss Whedon se vrací do televize

Joss Whedon se vrací do televize

15.07.2018

Režisér prvních dvou Avengers Joss Whedon se mezi geeky poprvé proslavil díky seriálu Buffy, přemožitelka upírů. Od té doby měla jeho kariéra jenom vzestupnou tendenci, jenže pak přišlo zklamání řady… (více)

Toby Kebell půjde po krku Vinu Dieselovi

Toby Kebell půjde po krku Vinu Dieselovi

28.06.2018

Akční komiks Bloodshot s Vinem Dieselem (Rychle a zběsile) v hlavní roli se pomalu přesouvá před kamery a nyní bylo konečně taky oznámeno obsazení hlavního záporáka. Postavu nelítostného Axe,… (více)

Black Panther velkolepě ovládl kina

Black Panther velkolepě ovládl kina

19.02.2018

Dlouho to vypadalo, že je značka pro blockbuster to nejdůležitější. Teď se však ukazuje, že je (minimálně) stejně důležitá i péče o ní. Kdybyste se před pár lety zeptali, jestli za první víkend utrží… (více)

Reklama

Reklama