Reklama

Reklama

Mosquita a Mari

(festivalový název)
  • USA Mosquita y Mari
všechny plakáty

Obsahy(1)

Film vypráví o dvou patnáctiletých dívkách mexického původu, které vyrůstají v Los Angeles v prostředí převážně hispánských přistěhovalců. Když se Yolanda (přezdívaná Mosquita) a její nová sousedka Mari potkají, vidí na sobě jenom rozdíly. Yolanda jako jediné dítě starších přistěhovalců má v životě jen jedinou starost a tou je škola a budoucnost s ní spjatá. Životem protřelá Mari se snaží finančně vypomáhat své rodině, která nemá zákonné doklady k pobytu a drží se jen tak tak nad vodou. Vážná událost ve škole, po níž Mari hrozí vyloučení, protože pomohla Yolandě, obě dívky sblíží. Yolanda jí chce pomoc oplatit, a tak Mari přesvědčí, že ji bude po škole doučovat. Mari a Yolanda navážou přátelství, které se později ukáže jako mnohem složitější a smyslnější, než si původně myslely. Yolanda i Mari musí vzít život do svých rukou a vybrat si mezi odpovědností vůči ostatním a sobě samým. (Zlín Film Festival)

(více)

Recenze (3)

MM11 

všechny recenze uživatele

Jakožto výchovný film dost ucházející... Dlouho jsem neměl tak neodbytný pocit, že se dívám na něco strašně povědomého – jen si vzpomenout, odkud to bylo. Odpověď možná bude nakonec záporná a nic „přesně takového“ jsem nikdy neviděl, ale ta úvaha mířila spíše k určitým prototypům a známým rysům, které se donekonečna opakují. Na tento nízkorozpočtový a podle všeho z láskou opečovávaný debut jsem se díval s určitým nádechem smutku, neboť laskavé věnování ani vysilující úsilí všech tvůrců nemění nci na tom, že je Mosquita a Mari tezovité a neobjevné snažení, jak zacelit staré (známé) rány. Skoro bych i věřil, že dialogy zachytila tvůrkyně při rozpomínání na minulost a zcela autenticky přepsala viděné zážitky. Jenže naivně a na povrchu. Všichni ve filmu se chovají podle černobílého filtru – zákeřní „kamarádi“, chápavý, leč vzdálený pan učitel, nechápavý a příliš blízcí rodiče, nezáměrně vyvolaná delikvence atd. K tomu je třeba připočíst několik nepřirozeně inscenovaných dějových vybočení a kazatelsky zaměřené dialogy. Kostrbaté věty často odnáší titulní představitelky, které jsou vybrány opět podle modelového prototypu, ale naštěstí vhodně vedené – například propukání neznámých citů mezi nimi zachytil film velmi dobře. Vkusný humor se pak pokaždé nečekaně objevil, něco odhrkal a po chvilce se vytratil, jakoby ze strachu, že bez vážné polohy to nepůjde. Mám dojem, že nejradostnější pocity by s tohoto filmu měli sociální pracovníci, kteří by kopii mohli bez úhony promítat na školách v oblasti chudinských čtvrtí a něco těm Mosquitám (a občas nějaké Mari) konečně vštípit. Na druhou stranu: a proč ne...? ()

Anteia 

všechny recenze uživatele

Celé jsem to sledovala s zaujetím. Nic mi tam nevadilo do chvíle konce, kdy jsem pocítila jakési zklamání, že už je vážně konec a přitom zápletka, která se konečně někde posunula neměla žádnou výraznou gradaci, tudíž konec místo povznesení filmu, ho splácl, ale v pohodě. Pohrává si to hlavně s citovým pocitem sledovatele a to není málo, ne? A proto pokud jste často svou hlavou jinde, mělo by to na vás zapůsobit kladně. ()

Reklama

hygienik 

všechny recenze uživatele

Krásny independent nízkorozpočťák založený na pocitoch, citoch a každodenných maličkostiach. Čosi tak decentné sa dnes už nevidí. Nevýhodou ostáva absencia dynamickejšieho deja. ()

Zajímavosti (1)

  • Film vznikol v spolupráci s festivalom Sundance a spôsobil vznik nového fenoménu, pretože celý rozpočet pochádza z peňazí internetových fanúšikov. (redrick)

Reklama

Reklama