Reklama

Reklama

Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)

(více)

Videa (24)

Trailer 1

Recenze (236)

Aljak 

všechny recenze uživatele

Tento 2-hodinový film som sledoval asi tak 4 hodiny. Nie, nemal som ho spomalený na polovicu, ale nespočetne veľa krát ma to uspávalo - proste nie a nie sa sústrediť na film. Scenár priemerný, a ten spád deju nehorázne v slabom tempe. Pri sledovaní som mal pocit akoby to nebol len film zasadený do obdobia 50tych rokov, ale že bol vtedy aj natočený. Neviem, celé mi to prišlo strašne ťažkopádne, a v konečnom dôsledku nič extra. Ako tak nad vodou to držala jedine dvojica žien v hlavných rolách - starnúca Cate Blanchett a nezábudka Rooney Mara. Inak, keď tak nad tým premýšľam, tá zápletka nebola zas až tak márna, ale ten spád to "zabil" ... definitely. ()

baribal 

všechny recenze uživatele

Přátelé je to dobré, počet penisů po celou délku filmu je konstantní a lesbické scény tu jsou. Už jen z těchto důvodů film za vidění stojí, bohužel dějová linie společenského odsuzování a řešení sporu o dítě je natolik otravná, že je to často nuda. Takže jestli máte rádi lesbičky a Cate Blanchett, jděte do toho. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Svým stylem možná nejvíc „straight“ film Todda Haynese. I Daleko od nebe bylo více meta-komentářem k melodramatům Douglase Sirka než čistou, vtahující a univerzální love story. Carol je pro mne zralým dílem režiséra s pokorou vůči příběhu a herečkám, který sobě ani divákům nepotřebuje nic dokazovat (ano, pomrkávám na tebe, Alejandro). Svou očistnou jednoduchostí, za kterou ovšem tušíte dlouhé přemýšlení nad každým záběrem, mi připomněla Leanovo Pouto nejsilnější. Také tady začínáme jednou z posledních scén (kterou v závěru vnímáme ze zcela jiného pohledu), také tady jsou rovnoměrně zohledňována hlediska obou zamilovaných, také tady jde o zapovězenou, společensky nepřijatelnou lásku. Hrdinky však musejí své emoce skrývat ještě obezřetněji než Leanovi milenci. Jejich vztah je vnímán jako obscénní nejen morálně, ale i legálně, což vyprávění obohacuje o znaky krimipříběhu. Svou interakci musí Therese a Carol omezovat na letmé doteky, ostýchavé pohledy z očí do očí a navenek nevinné konverzování. Více nám toho mnohdy prozrazuje jejich pozice v záběru, prostředí, v nichž se nacházejí, objekty, které je doplňují (nebo nám brání je lépe vidět). Proto zřejmě mnozí film shledávají akademicky chladným a odtažitým. Volil bych spíše slova „decentní“ nebo „uměřený“ – film není upředen z velkých emocí a vykonstruovaných dějových zvratů, ale z drobných gest a pohledů, jimiž spolu Carol a Therese pro absenci jiného slovníku komunikují až do bodu, kdy se již nemohou vrátit ke svým dřívějším identitám, dál předstírat, že jsou někým jiným. Zásluhou tušeného, ale nevyjádřeného film nepostrádá dramatické ani erotické napětí, které by při větší explicitnosti nebylo dosažitelné. Do hledání vztahové rovnováhy Haynes smysluplně zapojuje několik málo motivů (jízdy autem, symbolu uzavřeného mikrosvěta hrdinek i jejich nenaplněné touhy po svobodě, získávání jistoty a přejímání moci nad pohledem a reprezentací fotografováním) i vedlejší postavy, z nichž ani jedna nakonec neslouží jenom k tomu, aby Carol/Therese měly záminku k verbalizaci svých pocitů. Podobně jako Pestrobarvec petrklíčový, ani Carol není jen o vztahu lesbickém. Stejnou nejistotu, jak vyjádřit pocity, pro které nezná slova, zažil zřejmě každý zamilovaný. 85% ()

silentname 

všechny recenze uživatele

Je tu asi len málo, čo by som dokázal skutočne na tomto filme pochváliť. Veľmi dobrá hudba, vizuálne je film veľmi pekný na pozeranie a má to miestami celkom dobrú atmosféru. Ale moje najväčšie problémy sú zase najdôležitejšie elementy filmu. Postavy mi boli ukradnuté, príbeh ma nejako moc nebral a vzťah medzi Carol a Therrese mi nepríde absolútne dotiahnutý. Rooney Mara bola vo filme dobrá, ale nemôžem povedať, že by bola vynikajúca. Viac som asi veril Cate Blanchett, no jej postava je popravde ešte menej zaujímavá a situácia, v ktorej sa ocitá mi príde ako tisíckrát omieľaná a otrepaná. Dúfal som, že ma film nadchne, no romantické filmy tohto roku akosi málo na mňa zapôsobia. Ak si teda odmyslím ázijské romantické filmy. Ale mohlo to dopadnúť horšie. Nie je to až také nestráviteľne nechutné, ako to bolo v prípade The Choice. Takže minimálne môžem povedať, že môže to byť aj horšie. Ale aj tak si nemyslím, že by "Carol" bol filmom, ktorý by som odporúčal. Hodnotenie: C- ()

evulienka3 

všechny recenze uživatele

Tento komentár začnem malou okľukou. Cítim totiž potrebu trošku objasniť príčinu môjho pomerne nízkeho hodnotenia tohto filmu. Ako filmový fanúšik, som sa pri pozeraní filmov samozrejme prepracovala aj k filmom s LBGT tématikou a musím povedať, že sa veľmi rýchlo stali mojou obľúbenou kategóriou. Tvorcovia, ale hlavne herci v nich totiž dokážu aj z toho najobyčajnejšieho príbehu urobiť emocionálny zážitok. Zrejme je to tým, že práve tu si obzvlášť dávajú záležať na neverbálnej komunikácii, pochyboch, pohľadoch či gestách. V klasických romantických filmoch je to niečo čo tam niekedy musíte hľadať ako ihlu v kope sena. Iní možno ten pocit nemajú, ja však áno. Z uvedených dôvodov som bola veľmi zvedavá aj na tento film a tešila som sa ne neho. Stal sa však pre mňa veľkým sklamaním, pretože je studený ako psí čumák. Žiadny pretlak emócií sa tu nekoná ani náhodou. Síce sa o tom v celom filme hovorí, ale čo z toho ak tam nie sú cítiť. Ak to divák zistí, tak si samozrejme začne automaticky hneď všímať aj príbehové nedostatky. Tak sa teda stalo, že okrem celkom zaujímavého spôsobu vyrozprávania príbehu a krásnej hudby nemám v ňom viac čo pochváliť. Nie herečky nehrali zle, také štandardné výkony, ale na Oscara to u mňa nie je ani omylom! ()

Galerie (142)

Zajímavosti (17)

  • Po skončení promítání premiéry na festivalu v Cannes se snímku dostalo desetiminutových ovací ve stoje. (bohyyy)
  • Když Abby (Sarah Paulson) po menší hádce zavře před Hargem dveře (Kyle Chandler), vypne v předsíni světlo. V následujícím záběru na odcházejícího Harge z terasy je však světlo v předsíni zapnuté. (hansel97)
  • Vizuální stránka filmu byla silně inspirována fotografiemi Saula Leitera, ale i dalších fotografek působících v 50. letech v New Yorku - Ruth Orkin, Helen Lewitt či Esther Bubley. (kdosizrosy)

Související novinky

88. Oscary - výsledky

88. Oscary - výsledky

29.02.2016

Letošní "kontroverzní" ročník udělování Oscarů skončil. Akademie umění a věd rozdala svá každoroční ocenění. Jedním z několika překvapení večera bylo vyhlášení nejlepšího filmu, kterým se stalo drama… (více)

Nominace na Oscara 2016

Nominace na Oscara 2016

14.01.2016

Letošní Oscary budou duelem Revenanta se Šíleným Maxem. Výlet do divočiny s DiCapriem sesbíral dvanáct nominací a našlapaná jízda s Hardym deset, ze zálohy přitom útočí Marťan se sedmi a Spotlight,… (více)

73. Zlaté glóby - výsledky

73. Zlaté glóby - výsledky

11.01.2016

Asociace zahraničních novinářů v Hollywoodu letos opět udílela Zlaté glóby filmovým a televizním tvůrcům. Se třemi soškami zvítězilo drama REVENANT Zmrtvýchvstání (nejlepší drama, režie a herecká… (více)

Cate Blanchett a Thor?

Cate Blanchett a Thor?

11.12.2015

Třetí díl Thora bude týmovkou asgardského kralevice se samotným Hulkem a natočí ho novozélandský režisér Taika Waititi (Co děláme v temnotách). To je samo o sobě hodně divoká kombinace, do níž… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno