Režie:
Todd HaynesScénář:
Phyllis NagyKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Cate Blanchett, Rooney Mara, Kyle Chandler, Jake Lacy, Sarah Paulson, Cory Michael Smith, Carrie Brownstein, John Magaro, Ken Strunk (více)Obsahy(2)
Carol ukazuje milostný příběh, jemnost a hloubku jedné strhující lásky. Dobře situovaná a vždy distingovaně elegantní dáma Carol (Cate Blanchett) se v obchodním domě seznámí s mladou prodavačkou. Banální setkání a rozdíl ve společenském postavení obou žen ale najednou neexistují, obě jsou překvapeny okamžitou vzájemnou náklonností. Nevinnost prvního setkání brzy mizí a jejich vztah se rozhoří do spalujícího mileneckého poměru. Carol je ovšem vdaná žena a matka a v Americe 50. let byl vztah dvou žen společenský nepřijatelný a postavený mimo zákon. (Bontonfilm)
(více)Videa (24)
Recenze (236)
Lacné prevedenie príbehu je účelové, snaží sa zamerať na kolorit doby a na čistotu citu dvojice hlavných predstaviteliek. Elektrizujúce napätie medzi Carol a Therese ťahá celú snímku a latentná energia vyvierajúca z ich vzájomnej príťažlivosti vytryskuje v primeraných dávkach bez toho, aby skĺzla do sentimentality. Reč tela a mimika celkom stačia na to, aby Carol a Therese odovzdali zo seba všetko potrebné na vyplnenie kritérií žánru. Každým gestom a pohľadom povedia svojmu objektu záujmu oveľa viac ako slovami. Tvorcovia sa držia najmä neverbálnej komunikácie a s prirodzenou ľahkosťou odhaľujú dreň ľúbostného príbehu. Diváka stavajú do pozície voayera a dovolia mu odkrývať zakázaný cit. Cate Blanchett bola okúzľujúca milfka túžiaca po mladej ženskej riťke. Ťahala celý film neuveriteľne vpred. Uhrančivé, maximalistické herecké výkony a lesbický vzťah - to sú najväčšie lákadlá tejto snímky. ()
Nemůžu si pomoct, ale tenhle film je kritikou hodnocen dobře prostě jenom proto, že je dobře natočen, vypadá pěkně a je o tom, že se dvě ženy mají rádi a je to podáno přirozeně. Jenže já jsem se prostě nudil. Mně ten snímek přišel naprosto o ničem. Drama je zde podáno neskutečně přímočaře, dost se zde používá zkratka, která deformuje gradaci... Ne, tohle mě prostě nezaujalo víc jak na ten průměr. ()
Obrovské zklamání vzhledem k tomu, že tohle byl už od traileru můj tip na letošní Oscary. Zatím můžu srovnat jen s Brooklynem a ten mě překvapil a byl mnohem lepší. Tenhle snímek je poměrně dost prázdný a povrchní a vlastně si mě ten příběh příliš nedostal. Herecky úžasné výkony Carol a Rooney, u kterých by pro mně NEnominace na Oscara byla překvapením, možná ve vedlejší roli i Sarah Paulson. Krásná kamera a hudba doprovázená skvostnou kamerou, ale vše je strašně povrchní a nejde moc do hloubky. Není to špatné, ale hodnocení dost ovlivňuje to, jak moc jsem od Carol čekal. ()
Todd Haynes už natočil jeden velice podobný film (DALEKO DO NEBE) a ani jeho nejnovějšímu počinu nelze upřít jistou uhrančivost. Avšak zatímco DALEKO DO NEBE byl vynikajícím filmem, CAROL se superlativům přiblíží jen v několika málo aspektech. Režisér dokáže diváka opravdu přenést v čase zpět do padesátých let a zaslouženě jsou tak pěny ódy na výpravnou stránku filmu. Samotné jiskření mezi hlavními postavami je stejně jako atmosféra padesátých let také téměř hmatatelná. V poslední řadě nelze nezmínit herecké výkony, především pak téměř až panovačně působící zjev Cate Blanchett, které stačí jediný pohled a pro všechny přítomné se v tu chvíli zastaví čas. Na druhou stranu nezvykle minimalistický projev Rooney Mara přestane přibližně v polovině stopáže bavit a její odevzanost začne iritovat. Vztah mezi hlavními představitelkami místy obrazně přípomíná dominantní a submisivní milenecký vztah v samotném počátku. Výčet superlativů a pozitiv zde končí. K výbornému zážitku tak přece jen něco chybělo. ()
Je to taká komorná dráma s pokojnou ba až pokornou atmosférou, ktorá si vyslovene pýta Oscara ale mňa nejako extra nezaujala. Mám z nej presne taký istý pocit ako z minuloročného filmu ktorý mal podobné ambície. Bola to snímka Selma. Tvorcovia nič neriskovali, s ničím neexperimentovali, jednoducho išli na istotu a nič nehrotili. Príbeh o dvoch lesbičkách, jednej vydatej milfke a mladej predavačke, musel v 50-rokoch vyvolať neskutočnú kontroverziu a rozohniť otázky sexuality v populácií. Možno keby film prišiel o pár desaťročí skôr, mohlo to byť kontroverzné aj v kinematografii. Takto však neprekvapí určite nikoho, minutáž nám ubieha pomalým krokom, a až na pár nežných dotykov to je v podstate existenciálnejšia dráma o hľadaní samého seba kde v skutočnosti nikto sám seba nehľadá. Tak ale pozerať sa to dá. Nieje to vyslovene zlé, len viacmenej nie určené pre mňa. ()
Galerie (142)
Photo © The Weinstein Company / Wilson Webb
Zajímavosti (17)
- Novela "The Price of Salt/Carol", předloha snímku, je celá napsána ve třetí osobě z pohledu Therese. (bohyyy)
- Scenáristka Phyllis Nagy byla přítelkyně Patricie Highsmith, autorky novely. (bohyyy)
- Děj je volně inspirován vztahem autorky knižní předlohy Patriciy Highsmith se starší rozvedenou Virginiou Kent Catherwood. (hansel97)
Reklama