Obsahy(1)
Netrpělivě očekávaný debut jednoho z největších talentů řeckého filmu sugestivním způsobem přibližuje tři dny v životě athénského mladíka, který je bez práce, bez přítelkyně a nemá co jíst. Jediným blízkým stvořením, s nímž se dělí doslova o všechno, je jeho kanárek. Osobitý Lygizos drží svého hrdinu důsledně mimo sociální souvislosti a ke kritické situaci v současném Řecku, kde nikdo neplánuje déle než na půl dne dopředu, se vyjadřuje alegorickým způsobem. Radikálně intimistický, bressonovsky laděný snímek je fascinující vizuální skládankou o urputné snaze zachovat si vnitřní svobodu a lidskou důstojnost za časů krize. Yannis Papadopoulos, kterému režisér psal titulní roli „na tělo“, podává neobyčejně sugestivní herecký výkon založený na naprostém splynutí s hrdým a citlivým osamělcem. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (27)
To je toho, kdejaká buchta z Bangbros tohle dělá běžně a když si trochu zaklikáte, musíte najít video, aniž byste za něj zaplatili jako za vstupenku do kina. V Putinvarech asi velectěné publikum prdí do navoněných polštářků anebo trpí průjmem a rádo využije jakoukoliv příležitost, aby z projekce uteklo (tak mě napadá, jaký pivo se tam o MFFPV čepuje?). Nic hroznýho film neobsahuje, dokonce bych řekl, že byl skoro nejvíc artový z celé letošní nabídky Cinema Mundi, ovšem řeckým filmpapalášům bych se rád vloudil jako odborný konzultant pro výběr filmů posílaných do oscarového klání, protože ačkoliv detailně tamější produkci nesleduju, divil bych se moc, že by se za celý rok neurodilo něco koukatelnějšího. Celý film ve stylu COV (cock on view) a přes rameno hlavní postavy není zrovna snadné sledování. Yiannis Papadopoulos má můj velký respekt, že do tohohle šel. A drobná rada na závěr: než se pustíte někomu do kalhotek, zkontrolujte si vlasy. Mohli byste naštvat pár diváků v kinech. Cinema Mundi, 2014. ()
tleskám. migrující 'Estética da Fome' se po menší odmlce vynořila opět v Evropě a nejen ve stylu žánru je něco jinak, než jsme zamýšleli. Zvlášť marxistické čtení chlapce mě baví hodně. Co se týče reakcí karlovarského publika, tak to není překvapující. Vymetám festivaly už chvíli, ale v Karlových Varech jsem se setkal s nejkonzervativnější sebrankou ignorantů. Jestli to nebude tím, že na KVIFF se chodí voháknutej po kolonádě, ale ne na filmy. jediný co člověk může je vyspávat (morální) kocovinu (že do varů jezdil) do jedenácti a pak jít na fajne půnoční sajrajty. ()
Tak nejdriv jsem se ve Varech koukala na sracky (Ukamenovani svateho Stepana) a pak na sperma, jaky dalsi vymesek lidskeho tela je natolik kontroverzni aby se o nem natocil film?? Blbost... nelogicka.. a vrcholem je, ze ten mlady recky herec za tu roli dostal cenu!!!! Priste at sezere vlastni hovna a mozna dostane oskara! ()
Řekové sežerou sami sebe. Teda obrazně, na plátně jenom někoho nechají udělat se do ruky a pak to vymlasknout. Tyhle fyzický záležitosti na mě moc nefungují. Jednak mi vadí, když kamera půl filmu snímá něčí zátylek, druhak si z toho absolutního důrazu na mapování všech činností hlavního charakteru nikdy nic neodnesu. U němčiny v kostele jsem se za tvůrce trochu styděl a jediné, co jsem po projekci cítil, byl pocit hladu. ()
Nebudu psát, co ve filmu uvidíte, o tom se jistě dočtete jinde. Tento film má jednu z nejpůvabnějších festivalových anotací, jakou jsem kdy četl a její autor by měl jít do politiky, ASAP. Takže pro všechny posměváčky: jde o radikálně intimistický snímek o urputné snaze zachovat si vnitřní svobodu a lidskou důstojnost, a vy jste ho pouze nepochopili:) Ostatně za to, jak si hlavní herecký představitel zachoval lidskou důstojnost, byl po zásluze odměněn "zvláštním uznáním" poroty. Zároveň šlo i o "netrpělivě očekávaný debut" (!), bohužel není zmíněno, kdo jej netrpělivě očekával. Také Karel Och v rozhovoru tvrdil, že se o tento film festivaly praly, ale možná se praly o to, kdo jej uvádět nebude. ___ Ale rozhodně nelituji, že jsem film viděl. Narozdíl od mnoha jiných na něj ihned nezapomenu a i po několika dnech stále poskytuje náměty k hovoru. Také jde o ideální film na rande, pokud má slečna smysl pro humor. Bohužel jej už asi v kině nikdy neuvidíte. Na světové premiéře v Thermalu to bylo poprvé a naposledy, co na tento film přišlo 1200 lidí (což v kombinaci s děním na plátně byl vrcholně absurdní zážitek), a celosvětový počet diváků už asi o moc vyšší nebude. ()
Galerie (2)
Photo © MFF Karlovy Vary 2012
Reklama