Reklama

Reklama

Zvonky štěstí

(festivalový název)
všechny plakáty
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Popový šlágr, který zná patrně každý, kdo žil v Československu, se stal základem hry míněné tak vážně jako sám život. Režisérské duo Marek Šulík a Jana Bučková natáčelo ve vydělené oblasti slovenské romské osady dvojici, která se ve svém každodenním snění stává Karlem Gottem a Darou Rolins. Hvězdy showbyznysu ztělesňují pro Marienu a jejího bratrance Romana napůl božské postavy ze sfér, kde je blahobyt a žádné starosti. „Je to příběh o hře, iluzi a o schopnosti přežít,“ říká režisérka Jana Bučková. Snímek mapuje ostrý kontrast mezi světem chudoby a segregace a světem celebrit a modelových rolí mediálních hvězd. Marek Šulík a Jana Bučková se v prostředí romských osad nepohybovali poprvé: Zvonkům štěstí v jejich filmografii předcházejí Cigarety a pesničky, dokument o natáčení alba, na němž výjimečně spolupracovali Romové s etnickými Slováky. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Viac ako dokumentárny film je to komédia a ešte viac reality-show. Takže dokumentárny vlastne vôbec nie, keď protagonisti plnia zadanú debilnú úlohu. Tak ako môžu a vedia, pritom si aj zafilozofujú, tiež len tak ako im stav mysle a situácia dovoľujú, ale viac ma to rozčuľovalo ako zaujalo. Celý projekt je ako vtip slabé a pridlhé, a ako snaha o niečo nápomocné len šliapnutím vedľa. Zaujal ma akurát zvuk, keď dokonale počuť ako muchy prelietajú zľava doprava, kiežby takýto kvalitný zvuk mali aj súčasné hrané filmy. ()

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Metóda, keď si dokumentarista vymyslí nejaký koncept a potom do neho zavlečie protagonistov, sa ukázala ako prepálená už pri Nesvadbove. Pri Zvonkoch šťastia sa tento typ práce dostáva do extrému. Stráca sa akákoľvek možnosť povedať niečo pravdivé o živote hrdinov a hlavnú úlohu preberá zvolený režisérsky výmysel. (Nechcem byť ostrý, ale to isté robia aj súčasné realityshow. Stačí si nájsť exota a vymyslieť mu nejakú činnosť, ktorá ho dostatočne zosmiešni.).................Čo je na tomto filme vtipné, teda nevznika zo zámeru režiséra, ale je čarom nechceného, keď protagonista prenáša rôzne "múdrosti". Veľmi tenkú hranicu s televíznou produkciou (Modré z neba) film oblizne, keď sa protagonista nemotivovane rozplače a začne skuhrať o svojom živote. Takýto moment vyznania a dojatia pôsobí v celom filme úplne bezkontextovo a samoúčelne............................Zaujímavý je moment pred koncom, kde do predkamerovej reality vstúpia aj tvorcovia a vlastne doznajú, že im nejde o žiadnu úprimnú snahu porozumieť rómom, ale chcú si iba natočiť svoj záber. O tomto by mal byť ten film, že väčšina slovenských režisérov ani nevie prečo točí o rómoch, nerozumie danej problematike a viac ako o úprimnú snahu vyjadriť sa k danej téme im ide len o nadobudnutie statusu dôležitých umelcov, ktorí sú pre našu spoločnosť potrební, lebo točia predsa o takýchto vážnych veciach. ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $-║ Cinematik report: Film s podmanivým názvom Zvonky šťastia(2012) si prišli uviesť aj tvorcovia, ktorý ochotne po projekcii zodpovedali niekoľko otázok od publika. Témou bola Rómska problematika a tak otázky smerovali hlavne ako ich v tejto osade prijali a ako sa im s nimi spolupracovalo. Odpovede tvorcov na ich spoluprácu boli pozitívne, snaživo spolupracovali na projekte, dokonca poctivo strážili filmársku techniku aby sa nič neukradlo alebo nepoškodilo. Príbeh ponúkne dvoch občanov tejto komunity v úlohe veľkých fanúšikov hudobných hviezd Karela Gotta a Dary Rolins. A ako moc sa im chcú podobať až nakoniec vo svojom jazyku prespievajú a nahrajú svojský klip Zvonky šťastia. Film je hravý a pre publikum v určitých etapách roztomilo zábavný. /videl v kine: 40%/ (videl na festivale Cinematik 2012) ()

giblma 

všechny recenze uživatele

Námět působí komicky: dva Romové "hrající si" na Karla Gotta a Daru Rollins. Vše působí o to bizardněji, že Daru představuje muž Roman a Karla žena Mariena (mimochodem v soukromí zpěvačka). Z filmu ale čiší láska tvůrců k hercům a je vidět, že si k hlavním protagonistům utvořili kladný vztah. Sympatické je rovněž opomíjení sociálních problémů (heh) - chudoba v romské osadě jen tak probublává pod povrchem, hlavní zůstávají iluze, sny a fraškovitost hry ústřední dvojice. (Filmovědná poznámka: úplně nejzajímavější je moment v závěru, který na prázdno jedoucí kameru zaznamenává, jak Šulík přemlouvá naštvaného Romana zpět k natáčení. Zpochybňuje dosud viděné, vkládá otázky o manipulativnosti a "hravosti" snímku. Koneckonců pojmenování "dokumentární hra" mluví za vše, že.) (Cinematik Piešťany 2012) ()

agassi68 

všechny recenze uživatele

No čo bude ďalej na rade? Narkomani, bezdomovci, hospic? Účelovo nasnímaný dokument o dvoch rómskych"intelektuáloch", ktorí sa snažia preraziť karaoke Darinky mandarínky a božského Káju. Už len tento samotný výber ich v súčasnosti katapultuje na dno spoločenskej zábavy. Aj keď Gottovi to v jeho veku stále šlape. Vzdelanie žiadne, robiť nevedia, ale plodenie detí im ide na jednotku. Za pár rokov sa nám postarajú o dôchodok. A skúste sa pozrieť do rómskej osady bez kamery. To by už bol ale iný dokument.. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama