Režie:
William FriedkinScénář:
William Peter BlattyKamera:
Owen RoizmanHudba:
Jack NitzscheHrají:
Ellen Burstyn, Linda Blair, Jason Miller, Max von Sydow, Lee J. Cobb, Kitty Winn, William O'Malley, Jack MacGowran, Barton Heyman, Peter Masterson (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regan je dcerou slavné a bohaté herečky. Protože na ni matka nemá čas, tak si ani nevšimne, že se dceřino chování pomalu začíná měnit. Mluví sprostě a obličej se jí křiví do děsivého šklebu. Matka vezme dívku na lékařské vyšetření. Po sérii velmi podrobných vyšetření jsou lékaři bezradní. Dívčin stav se stále horší a teď už napadá i své okolí. Hlas se jí mění a ona komunikuje se svým okolím démonickým hlasem. Jeden z lékařů přijde s návrhem obrátit se na církevního specialistu, exorcistu. Matka to zprvu považuje za hloupost. Když se dívka změní v ďábelskou stvůru, která zabije jejího přítele, nezbývá jí nic jiného než se obrátit na vymítače ďábla. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (904)
Mám to za sebou(na štvrtý krát),stodvadsať minút napätia,strachu a rôznych iných nie práve príjemných pocitov,ktoré však znamenajú jediné, že som zhliadla horor vskutku výnimočný.Obrovský rešpekt pred výkonom malej Lindušky,jej Regan je to najstrašnejšie,čo som doposiaľ v horore videla.Neviem si predstaviť,čo tento film robil s divákmi v dobe,v ktorej vznikol,ked ešte aj po štyridsiatich rokoch,počas ktorých sme v hororovom žánri videli skutočne všeličo,dokáže budiť takú pálčivú a nefalšovanú hrôzu.Neuveriteľné. ()
║Rozpočet $10,5milióna║Tržby USA $232,671,011║Tržby Celosvetovo $441,071,011║ _Famózne dielko, čo preveril čas a aj dnes má rovnako hustú "šokovú" atmosféru ako v dobe vzniku. /videl v kine: 100%/(Cinematik 2012) ()
Horor? V určitém ohledu jistě ale o tom až později. Pro mě osobně především excelentní zamyšlení nad střetem racionálna/iracionálna. Film zachycující naše omezení při konstruování a chápání reality, a tím v konečném důsledku potvrzující krizi modernity a víry/idejí. Opus VYMÍTAČ ĎÁBLA/EXORCISTA prohlubující naše pochyby, jak to vlastně všechno bylo a je, právě proto považuji za jedno z nejlepších existenciálních/psychologických dramat. A teď k tomu hororu? Ano, film je zaobalen v hororovém hávu; ale pro mě osobně to má asi stejný význam jako hovořit o Jarmuschově MRTVÉM MUŽI jenom jako o westernu. Oba dva filmy si berou z daného žánru nezbytné ingredience, ale nekončí u toho. Nenechávají se zvoleným žánrem omezit; zvolený žánr dalece přesahují. Shrnuto a podtrženo: Nemusíte se u tohoto filmu zrovna bát, abyste si přesto na konci filmu řekli: "Páni, to byla jízda." ()
9 / 10 Absolútne pohlcujúci film, ktorý som ako malé decko, tráviace vo videopožičovni viac ako polovicu voľného času, dlho oblúkom obchádzal. A urobil som dobre - neviem si predstaviť, čo by Exorcista spravil s psychikou desaťročného chlapca. Teda viem, ale radšej na to nemyslím... Kúzlo, alebo skôr kliatba, tohto snímku totiž nespočíva ani tak v jeho naturalistickom vyobrazení toho, čo sa na plátne deje, ale hlavne vo fakte, že celá tá hrôza sa stala jednej obyčajnej rodine, ktorá si to neprivodila preto, že by sa trmádzgala niekde do Egypta a babrala sa tam v starodávnych hrobkách, ale preto, že mala jednoducho smolu - a kto nám zaručí, že rovnako nedopadneme aj my? ()
jo, jistě že je to dobrej horor, ale nemyslím, že by měl na Přicházíí Satan s Gregory Peckem. když to srovnáte s knížkou, zjistíte, že je to téměř doslovnej přepis. A v prodloužené verzi ještě mnohem podobnější. kromě několika obměn v Reganině pokoji když je vyléčená, tak přesný. Nejlepší mi tu přišla scéna u konce. Jak Regan vyléčili. JAk ďábel přešel. A Jason Miller jako otec Karras je skvělej. škoda že žádná další role už nepředčila tuto první jeho. A řekli byste, že je mu tam jen o deset let míň, jak Maxi von Sydow? ()
Galerie (243)
Zajímavosti (190)
- Linda Blair (Regan) musela být po dobu šesti měsíců po natáčení chráněna bodyguardy - kvůli výhružkám ze strany fanatických věřících. (HellFire)
- V prodloužené verzi filmu navštíví zdrceného Karrase (Jason Miller) jeho přítel Dyer (William O'Malley). Po krátkém konejšení ho ukládá do postele a z ruky mu bere nedokouřenou cigaretu. V dalším záběru, v čase 46:08, kdy Karras leží v posteli a tiskne Dyerovi ruku, cigaretu v ruce stále má. (mr.rubik)
- Novela z roku 1971, ktorá bola námetom filmu, bola po vydaní viacmenej prepadákom. Potom, čo jej autor William Peter Blatty vystúpil v televízii, sa stala jednotkou v rebríčku bestsellerov novín The New York Times. Predtým Blattyho scenár odmietali všetky hollywoodske štúdiá, to však netrvalo dlho. Práva na scenár kúpil šéf Warner Bros. John Calley a Blatty sa podieľal aj na produkovaní filmu. (kacer4)
Reklama