Reklama

Reklama

Mizející vlny

  • Česko Aurora (festivalový název) (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Dostat se do mozku někoho druhého. Vidět, co cítí, najít odpovědi na otázky, odhalit tajemství. Od filmu Věčný svit neposkvrněné mysli přes Počátek se největším dobrodružstvím stala cesta do lidské mysli. Sci-fi romance Mizející vlny vypráví příběh mladého informatika Lukase, který se zúčastní kontroverzního mezinárodního experimentu – vstupuje do mysli mladé ženy Aurory v komatu, aby ji pomohl navrátit vědomí. Jenže místo toho se zaplete do osidel ženiných vášní a fantazií, což zcela naruší jeho reálný život. Fantastické melodrama o lásce a touze po spojení je metaforou dnešního prorůstání technologií a mysli, a zároveň tělesným dobrodružstvím, kde ohledávání vlastního těla nemá žádné limity. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (36)

Raketka29 odpad!

všechny recenze uživatele

V tento film jsem vkládala velké naděje po přečtení popisu. Bohužel jsem se dočkala pouze zabití prvotní myšlenky sexem, groupen sexem, masturbací, menstruací, násilím, množstvím odporných pih ... a jestli jsem ještě na něco zapomněla tak mi to odpusťte. Suma sumárum, pokud nejste naprosto vyšinutí, v léčení nebo na tripu, tak se vám tento film nebude líbit. ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

nesympatický hlavný hrdina - to je prekliatie filmu. nudná erotika - to je ďalšie mínus. navyše ak sa tá nudná erotika deje medzi nesympatickým hrdinom a divnou ženskou, pri ktorej sa nemôžete sústrediť na nič iné, než na divnú bradavicu na tvári. nápad nie zlý, len nedotiahnutý. vizuálne rozporuplné - vizuály "snové" (alebo ako ich nazvať) miestami veľmi pekné, zaujímavé a pôsobivé, naproti tomu realita zvláštne televízna... na to, ako som sa podľa komentárov a obsahu tešil, značné sklamanie... ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Nejimpresivnější běh s nahými zadky v dějinách filmu, chlapci. Problém Aurory je ten, že svoji nepřístupnosti a formálním pojetím (často velké celky; objekty v centru záběru, narozdíl od lidí) vytváří iluzi komplexního a obecně aplikovatelného filmu, leč v zásadě jde jen o intimní výpověď autorky, odvážnou zejména v tom jak se snaží vizuálně vystavět mužské podvědomí. Čím více v tom kdo bude hledat, tím hůře mu bude. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Velmi zvláštní a jen těžko hodnotitelný film. Kristina Buozyte má nepochybně vizi, což je moc fajn, jenže její realizace není každému příjemná. Vizuálně jde o poměrně zajímavý snímek, který na to, odkud pochází, splňuje opravdu vysoké požadavky. Poměrně solidní je i ona sci-fi rovina s cestováním myslí, která sice není nijak nová, pořád ale atraktivní. Osobně mám problém s oním romantickým vztahem, který je naprosto legitimní, jenomže přebíhání ze snové reality do té skutečné mi dělalo velké problémy a místy jsem nevěděl, proč se Lukas chová, jak se chová. I ony sexuální scény mi mnohdy přišly samoúčelné a klidně se některé momenty mohly obejít bez nich. Proti hercům vůbec nic nemám a myslím, že všichni byli velmi dobří. Jelikož nikoho neznám, tak to působilo více autenticky. Film by ale rozhodně potřeboval výrazně zkrátit, protože dvě hodiny jsou prostě moc a někdy se divák neubrání nudě. Je tu několik poměrně originálních nápadů (těla splývající do sebe, výtvarné řešení některých scén), jenže taky plno vaty, která vše jen zpomaluje. Výsledek mě nijak výrazně nezaujal, ani neurážel, proto zůstávám u průměru a tří hvězd. 50% ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Zatím suverénně nejhorší zážitek z Varů. Po filmařské stránce jde o pozoruhodné dílo, hlavně na poměry miniaturní kinematografie jako Litva, ale co nadělat, když mě všechno ohledně obsahu naprosto znechutilo. Výchozí nápad není špatný, ale jeho pojetí jej dokonale zabíjí. Cesta do mysli ženy v komatu se mění v samoúčelnou přehlídku toho, jakými způsoby lze obrátit žaludek naruby. Nekonečný proud úchylných obrazů má nakonec za následek to, že se ze samotného vědce stává úchyl, jenže to je vidět jen ve dvou zcela explicitních (samozřejmě sexuálně sadistických) scénách. U snímků 60. a 70. let mě vždycky poměrně štvalo, když ponory do subjektivity postav probíhaly skrze tehdy módní zjednodušované a zjednodušující psychoanalytické symboly. Zde jsem si říkal, co bych dal zato, kdyby alespoň tento klíč v ponorech do mozku fungoval, jelikož vše bylo vydáno na pospas zcela zvrácené představivosti režisérky a scenáristy, jež si sami určili pravidla. Odmítnul jsem je přijmout a trpěl až do konce. Několikaminutová scéna běžící nahé dvojice nezpouštějící objektiv z jejich pozadí můj postoj ještě utvrdila. Snímek mi neměl absolutně co říct, i když toho měl na srdci asi mnoho. Způsob, jak všechny obrazy a výjevy bral absolutně vážně, mi přišel až směšný. Začínám mít pochybnosti o tom, zda-li dramaturgická změna v sekci Na východ od západu nebyla jen krokem k větší prestiži festivalu na úkor diváckých zážitků. Tenhle film slouží jako ryzí důkaz těchto obav, který snad je ostatními vybranými počiny v sekci vyvrácen. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (2)

  • Bruno Samper sa pri písaní scenára zameral na prieskum danej vedeckej oblasti – stretával sa s vedcami, psychológmi a lekármi. (Zdroj: ASFK)
  • Hlavnú hereckú dvojicu hľadala režisérka v Litve intenzívne pol roka. (Zdroj: ASFK)

Reklama

Reklama